Kom och spela retrospel online med oss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

@Soir: Haha jo så kanske det är. Men när jag har min 2K skärm och en dator för 30 tusen så vill man kanske ha lite mer än 800x600 upplösning med 3dfx.
Skulle väl tro att alla som spelar mycket Quake nu (om man ser på Quake live) så är det ju som vilket spel som helst bara att dem har möjlighet att ändra mycket så det ser ut som "skit (r_picmip 10)". Går ju med lite moduler att få till ett riktigt snyggt spel trots 15 års sedan det släpptes.

Lite såhär: https://www.youtube.com/watch?v=EjcmT1Z9Un4
Med 165Hz, och 600 fps så blir det "snyggt"
Men du får gärna spela som du vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018

Tror ni får uppdatera nedladdnings länken för TS2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Lottjarn:

Tror ni får uppdatera nedladdnings länken för TS2.

Verkar vara nåt fel för inlägget har inte den fulla länken ser det ut som länge. Fungerade häromdagen.

Anmälde inlägget i går för uppdatering men inte hänt något, anmält det igen, tyvärr får vi inte editera våra poster på sweclockers längre.

Här är länken så länge i alla fall då jag inte kan göra nåt åt det.
http://ftp.4players.de/pub/hosted/ts3/archives/ts2/releases/t...

EDIT: Verkar nu som någon anonyma mod låst upp posten så kan editera den, länken där borde nu fungera.

Tack till anonyma moden också!

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

@Minthon:

Precis! Det var dökul, synd att det inte tog fart.

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

finns det möjlighet att få serverinfo till ut99. vill logga in direkt då jag inte har mikrofon så blir det svårt att prata via ts.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Server infon står i TS2, du behöver inte vara ansluten eller använda mic men aktuell info finns där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Behöver man ha fullversion av HALF-Life, Quake2 eller Quake 3? Finns det nått av spelen man inte behöver ha det?

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av mrtnsko:

Behöver man ha fullversion av HALF-Life, Quake2 eller Quake 3? Finns det nått av spelen man inte behöver ha det?

Man bör nog rimligen ha fullversionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Klockan 20:00 på lördag kommer jag och @Necrodude vara inne och spela minst 2 timmar, jag blir nog där längre.
Tänkte att vi bestämmer en tid nu när vi är få så att vi kan samköra lite.
Servern är på 24/7 så klart, gå in och spela med polaren när ni vill, gå gärna in och läs uppdaterade FAQ, är lite ny info där som säkert hjälper många, fixa spelen ni saknar och testa dom innan lördag med så ni är redo.

Har ni frågor så hör av er.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

På lördag kommer vi att bla spela Action Quake2 för första gången på 20 år :). Ska bli skitkul.
Action Quake är en mod till Quake2 som är väldigt annorlunda gentemot det vanliga Quake2.
Modden utspelar sig i nutid och har fokus på "realism" eller snarare Hollywood realism.

Spelet är lite som CS. Action Quake kom innan CS. Så det är vanliga verkliga vapen. Magnum. Hagelgevär. Mp5:a, snipergevär osv.
Man tål nästan ingenting. Om man blir skjuten så förlorar man massor med HP och börjar blöda. När man blöder så förlorar man HP.
Man måste lägga på bandage för att sluta blöda.

För att starta spelet behöver man först ha filerna med rätt version så klart. Sedan så behöver man göra en config fil med keybindnings. De som vill vara med och spela Action Quake kan ju skicka ett PM till mig eller Pa1983 så hjälper vi till med att få ordning på spelet.

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1650@4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1650@4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002

Tips på hur man fimpar mus acceleration i UT/steam versionen? Har galen acceleration på musen i det spelet.

Ryzen 7 1700X@3.9GHz, 4x8GB DDR4 2933MHz, Palit GeForce GTX 1080 GameRock, SSDs, Focusrite Scarlett Solo, MS LifeCam Studio.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av hulkenstrong:

Tips på hur man fimpar mus acceleration i UT/steam versionen? Har galen acceleration på musen i det spelet.

Har inte spelat steam versionen, borde vara samma tycker man?

Annars ta fram Consolen uppe i menyn och skriv preferences i consolen och tryck eneter, får du upp massa inställningar för Unreal.
Jag tweakar unreal spelen där i alla all.

Har för mig musen är lite knas i menyerna men i själva spelet för mig är den normal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn ;)
Registrerad
Nov 2005

Härlig tråd! Kan tänka mig att lira CS någon gång.

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair HX520W, Ryzen 3 1200 @3,8 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 3200 MHz, SSD 850 EVO 250GB, HD7970 (custom OC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av ElWeed:

Härlig tråd! Kan tänka mig att lira CS någon gång.

CS är min favorit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Ja vi blev ju många nog för 4 timmar med Action Quake 2 i alla fall

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

@pa1983: Det var riktigt kul att spela Action Quake igen. Vill ha mer av den varan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

😱 missade när ni spelade AQ2! Det måste ske igen!

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

@addek83: Det kommer garanterat bli snart igen. Det var hur kul som helst.
Vi ska bara luska ut hur man får igång team deathmatch i den dedikerade servern, så kan vi köra "bankjob" banor där det ena laget "tjuvarna" skall råna banken och det andra laget "poliserna" skall stoppa dem. Kommer bli fett

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av addek83:

😱 missade när ni spelade AQ2! Det måste ske igen!

Vi kör ikväll 20.00

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Necrodude:

Vi kör ikväll 20.00

Är på tjänsteresa, får bli en annan gång!

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av addek83:

Är på tjänsteresa, får bli en annan gång!

Ingen fara. Det blir fler tillfällen 😊

Skickades från m.sweclockers.com