AMD släpper drivrutin för vårens stora uppdatering till Windows 10

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för vårens stora uppdatering till Windows 10

Strax efter släppet av vårens stora uppdatering till Windows 10 i form av Windows April 2018 Update bistår AMD med en skräddarsydd drivrutin.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det våras för Windows 10.

Uppdateras, störd men lycklig.

- Mel Brooks

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har det gått för folk med windowsuppdateringen?

Själv har jag märkt av att Asus AI suite lade av igen. Mjukvara för diverse mindre värdefullt krimskrams men deras fläktstyrningsdel är väldans användbar.
Har varit strul med denna mjukvara sedan årsskiftet i samband med någon annan windowsuppdatering och de är väl inte helt på banan igen så trist setback. För egen del fungerade det att ominstallera AI suite iaf så det var väl rätt lugnt. Den här puken ligger givetvis helt på Asus bord att lösa, inte Microsoft.

I övrigt för update 1803 saknar jag genvägen att komma direkt till playback devices när man högerklickar på ljudikonen. Kändes lite onödigt att ta bort den genvägen men det är inte hela världen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Vad är det för bild "Creators Update"???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uppdaterar inte främst pga den sämre grafiken.

snyggt OS

vs fult OS

... svårt val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

I mitt fall handlar det om att det inte är värt mödan at installera om allt bara. Funkar alldeles utmärkt nu, och lär knappast märka av ngn större faktisk vinst med att byta till W10 känner jag och då kan det lika gärna få vara tills jag uppgraderar (bygger ny burk lär det snarare bli).

Var länge inne på att uppgradera men så läser man om nya problem som uppkommer hela tiden med de stora uppgraderingarna W10 får titt som tätt osv osv...näe, kan vara tills vidare känner jag då liksom. Biter som sagt i det äpplet med nästa burk.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Söderbäck:

Hur har det gått för folk med windowsuppdateringen?

Själv har jag märkt av att Asus AI suite lade av igen. Mjukvara för diverse mindre värdefullt krimskrams men deras fläktstyrningsdel är väldans användbar.
Har varit strul med denna mjukvara sedan årsskiftet i samband med någon annan windowsuppdatering och de är väl inte helt på banan igen så trist setback. För egen del fungerade det att ominstallera AI suite iaf så det var väl rätt lugnt. Den här puken ligger givetvis helt på Asus bord att lösa, inte Microsoft.

Tycker personligen att AI-Suite är så pass skakigt att det får utgå.

Citat:

I övrigt för update 1803 saknar jag genvägen att komma direkt till playback devices när man högerklickar på ljudikonen. Kändes lite onödigt att ta bort den genvägen men det är inte hela världen.

Det var tråkigt att höra, den genvägen använder jag alltid, när jag vill byta källa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade det inte varit för Dx12 så hade jag suttit kvar på Windows 7. Så mycket snyggare och trevligare UI. De få ggr jag går in i inställningar på W10 så blir jag smått förbannad över hur "ofärdigt" det ser ut.
Nä, hoppas de får tummen ur någon gång och släpper ett W7 tema.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hur har det gått för folk med windowsuppdateringen?

I övrigt för update 1803 saknar jag genvägen att komma direkt till playback devices när man högerklickar på ljudikonen. Kändes lite onödigt att ta bort den genvägen men det är inte hela världen.

Gick som på räls för min del, men så kör jag inte Asus AI-Suite heller ;). Dock man kan ju undra vart logiken ligger i att ta bort playback devices när Windows inte kan fatta att man vill ha det på ett visst sätt, oberoende av vad man råkar koppla i, eller om man kanske har en skärm som Windows tror kan spela upp ljud.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

AMD 18.4.1 har problem med multi-montorer igen.

Varje ca 2 sekunder så fryzer datorn till i en halv sekund och fortsätter så länge tills man kopplar bort alla monitorer tills man endast kör på 1 skärm.

RX 480 4Gb.

Permalänk

Suttit på 1803 sedan en månad tillbaka snart på två av mina datorer.
Installerade 1803 genom Windows på bärbara för två dagar sedan och installerar nu genom vanliga Windows update på föräldrarnas dator, så man får se om det funkar lika prima på deras som på mina tre.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Har windows 7 på några datorer och 2 med Windows 10 och det är inte för att Windows 10 är skit eller att de kostar att upgradera utan att jag gillar Windows 7.
Så länge det fungerar att Använda , så varför skulle jag bry sig om att byta till 10an bara för att vissa tycker att det är gammalt och ska sluta stödjas eller att man måste ha det senaste .
Använder Windows Vista på min laptop , funkar att spela på och funkar till det jag använder den till.
De som sitter med Windows 7 kan väl få göra det då de funkar som det ska

Windows 10 är bättre än 7an helt klart men jag ser inget fel på Windows 7, funkar som det ska och har inget att klaga över.
Men då kan ju alla byta från gamla mobil telefoner med då för man ska ju ha det senaste

Permalänk
Medlem

Annat än att nicehash inte vill fungera med AMD's nya drivisar (cannot allocate DAG file) för mig, så fungerade allt annat som ett rinnande vatten.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Är mest nyfiken på om någon sitter med ett AMD RX570 kort och spelar Ghost Recon Wildlands, och i så fall era ev. erfarenheter med denna nya drivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Jag kan inte förstå de som hänger kvar vid Windows 7, om det nu inte är för den där extra tusingen som det nu kostar att uppgradera.

Det är inte alltid det är bara OS som kostar, man kan ha program för tusentals kronor, som man behöver köpa uppgradering till, eftersom de inte fungerar i Win 10 annars.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

Det är inte alltid det är bara OS som kostar, man kan ha program för tusentals kronor, som man behöver köpa uppgradering till, eftersom de inte fungerar i Win 10 annars.

Det argumentet köper jag, har själv råkat ut för det. Vid enstaka (sällsynta) tillfälen kan kompatibilitetsinställningen i egenskaper fixa till det, i annat fall en uppdatering även av programvaran. Men jag kan avslöja att jag även kan switcha i bios till en systemdisk med W7;)

Skickades från m.sweclockers.com