Permalänk
Medlem

Telia Play - Lagg

Laggar något enormt när jag streamar Telia Play och Cmore's live-sport på Chromecast (TV). Har prövat på 3 olika chromecasts och 3 olika tv-apparater samt två olika nätverk. Någon med samma problem? Känns som det går i 5 FPS under livesändningar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Min chromecast har dåligt wifi och fungerade inte så bra när routern stog för långt bort.
Det gick bättre när jag flyttade routern närmare, men det skulle antagligen även gått för mig att sätta en lite längre hdmi sladd i chromecasten för att komma en bit från TVn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Min chromecast har dåligt wifi och fungerade inte så bra när routern stog för långt bort.
Det gick bättre när jag flyttade routern närmare, men det skulle antagligen även gått för mig att sätta en lite längre hdmi sladd i chromecasten för att komma en bit från TVn.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är endast Telia Play som laggar. Kör Plex på högsta kvalitét etc utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det är endast Telia Play som laggar. Kör Plex på högsta kvalitét etc utan problem.

Hade samma problem hela hösten, med vanliga streamade program lite olika fel på olika kanalers program, fick aldrig ordning på det och sa upp abonnemanget eftersom det var just streaming jag ville ha. Finns ganska många med liknande problem i Googles Play butik bland recensionerna av appen.
Viafree, SvT play mm funkade finfint medan Telia Play laggade på samma enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Hade samma problem hela hösten, med vanliga streamade program lite olika fel på olika kanalers program, fick aldrig ordning på det och sa upp abonnemanget eftersom det var just streaming jag ville ha. Finns ganska många med liknande problem i Googles Play butik bland recensionerna av appen.
Viafree, SvT play mm funkade finfint medan Telia Play laggade på samma enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inte stött på någon möjlig lösning? Känns värdelöst.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Du har inte stött på någon möjlig lösning? Känns värdelöst.

Nej ingen alls tyvärr, därför sade jag upp abonnemanget. Synd på ett annat bra utbud, och streama direkt i mobilen eller plattan funkade fint, bara casting som strulade.
Testat allt förutom inställningar i routern, men alla andra play-appar funkar ju bra.
Inte bara lagg, vissa kanaler t.ex. BBC funkade inte textning och på History laggade bara bilden (den hoppade fram och tillbaka) men ljudet funkade perfekt...
Jag tror helt enkelt att deras app inte var klar.
Men det har ju kommit en ny version så kanske den funkar bättre. Jag körde i ett drygt halvår sen tröttnade jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a