RFID byta ändra o editera

Permalänk

RFID byta ändra o editera

Hej!

Sitter med ett litet projekt som involverar:
Fastighetsägaren som jag bor i (ABK)
Passagesystemet som finns på min arbetsplats (RCO)
Biljettsystemet vi använder till våra event (AXS)

Projektet innebär kort o gott att vi köpt hem
Chip för Implantat
Som vi kommer ladda med säsongskort till våra kunder (begränsad upplaga som utöver själva chip, VIP-entré kommer innefatta även lite andra funktioner. Utöver det skall vi se till att t.ex ABK (partner till idrottsklubben) godkänner att kunderna lägger in sin tagg till hemmet på dessa chip osv.

Satt ett chip i min hand för att prova lösningarna och jag har inga problem att använda chippet på dessa tre ställen. Dock uppstod problemet på nästa kund då alla chip är förskrivna med 0123456789 ifrån fabrik och meningen var att vi själva skulle byta ID.
Anledningen var att ifall någon kund kom med ett lite mer unikt önskemål om att t.ex kunna få in ASSA´s dörr i taggen kunde det vara i vissa fall lättare att kopiera kortet till Chippet så de blir identiska och sedan bygga säsongskort osv över det.

Visar sig dock vara lite svårare än väntat. Chippet är öppet enligt beskrivningen på sidan men JAG klarar inte editera infon med min bristfälliga kunskap.

Så frågan som egentligen ställs, är det någon som klarat editera RFID-chip (som är avsatta för det eller är egentligen låsta) och kan dela med sig hur?