Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

@Bruce Wayne

Tycker fortfarande animen är ett mästerverk trots sin ålder - fortfarande bra mycket bättre än live-versionen som gick förra året.

Det finns också en uppsnyggad version av samma film från 2008 med högre upplösning än SD (640x480) och där man främst snyggat upp inledningen och 'tillverkningen' men resten av storyn är rätt orörd, två långfilmer ytterligare - den ena en fortsättning och den andre tillbakablick före, och det finns två 24 resp 26 avsnitts säsonger Ghost_In_The_Shell_SAC, Ghost_In_The_Shell_2nd_GIG mer av daglig (special)polisarbete om man inte får nog.

Permalänk

Adventures in Babysitting (1987)

Faktiskt inte sett denna innan. Den har legat i backloggen ett bra tag och blev sugen att se den ikväll.
Den var helt okej, skoj komedi. Drog på smilbanden en hel del trots att jag tycker den hade en del brister. Det händer saker hela tiden men det kändes lite väl tillgjort ibland eller vad man ska säga, typ som "vad kan vi hitta på för galet i nästa scen". Kan vara smaksak. Den får 6.5/10 av mig ändå då den fick mig på bra humör

Möjligt att jag ser om den nån gång. Elisabeth Shue / Chris var ögongodis helt klart ! Tycker "barnen" spelade bra också, speciellt minstingen Sara med sin Thor utstyrsel hehe.

Permalänk
Medlem

Berättelsen om Pi

Underbar film. Handlingen, personerna mellan pojken och tigern. Fina effekter men jag koncentrerade mest på filmen.

Permalänk
Medlem

Black Panther, inte imponerad. Störde mig på den engelska brytningen på många av skådisarna. Alla som sett Harrison Ford i K-19: The Widowmaker vet vad det handlar om.

Utöver det var den medioker, 5 fläktblad av 10.

Permalänk
Medlem

Såg nyligen Avengers: IW

Helt okej. Inte så dålig faktiskt.

Däremot.......

Man vet ju att dom kommer ta tillbaka alla till liv eftersom det kommer en tvåa. Annars hade jag älskat ett sådant slut

Dold text
Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

E.T lika bra nu som då.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Kurioisa då, läs boken av Michael Crichton så får du en tankeställare ("eaters of the dead" är den engelska titeln)!
Den filmen/boken är gjord efter en gammal reseberättelse av en Arab från 800-talet och har visat sig att mycket i den har stämt överens med verkligheten.
Det är denna historia som kvädet om BeoWolf kommer ifrån.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Idag och inatt får jag väl säga för att göra folket med normal dygnsrytm nöjda, så fick det bli en uppföljning av mitt föregående inlägg här i tråden.
X-Men Origins Wolverine, X-Men First Class, och The Wolverine. Mitt fortsatta intryck av X-men serien är att dom absolut håller till min tidigare punkt, dom gör bra actionrullar utan att behöva trycka in skitnödig komik som inte gör mer nytta än att vara "comic-relief". Visserligen finns det väl en och annan one-liner, men filmerna är inte proppfyllda med dom.

Permalänk
Medlem

Black panther - Påkostad superhjältefilm. Lite vek story dock men annars välgjord. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Code of Honor 2016. Steven Seagal.

En film som chockerade mig i början och jag fick nypa mig så jag ej drömde. Filmen handlar om att Steven Seagal har blivit The Punisher och han dödar alla kriminella som han ser, inte så mycket hänsyn till ålder etc tar han. Umgås någon med kriminella så dödar han denna.

Problemet med detta är att Steven Seagal brukar mer vara den extrema P.K nissen, hjälten på alla sätt och vis i deras ögon och gärna vända andra kinden till i slagsmål etc..

Nå Steven Seagal röjde på som Rambo 4 och försökte slå Sylvester Stallone i flest dödade personer, han failade dock. Effekterna var under all kritik, ingen datorgrafik utan billigaste vanliga effekter som knappt höll 80 tals serie nivå.

Men vad tusan en ny Steven Seagal gör man kunde se denna film, jag hade lite ont om tid så jag hoppade över tjafset. Och jag fick i slutet se det var en thriller som fick kritik för detta.
Så mitt råd är se filmen tills det är 20 minuter kvar, stäng av filmen och hitta på ett eget slut där Steven Seagal är hämnare Punisher.

Nu har jag sett den också, tummen upp till den.
Dock förvirrande på slutet vad det egentligen var som hände.
Jag gillar scenen när Seagal hoppar igenom rutan.

Permalänk
Medlem

Gick igenom Brooklyn Nine-Nine serien igen, riktigt tråkigt att FOX slutar efter 5 säsongen. Kan ju alltid hoppas på Netflix eller något annat bolag tar upp den igen.

EDIT: Woohoo!! NBC tar upp den!

Permalänk
Medlem

Ghostbusters (2016)
Dålig film som inte är rolig eller påhittig (nytänkande). Vet att en del klagat på att den ska vara feministisk men jag störde mig inte speciellt på det. Den hade kunnat varit bra med bara kvinnor, men var bara dålig helt enkelt.

Edge of seventeen
Ett bra välspelat tonårsdrama för en stor del av filmen, men tappar sen rejält i slutet. Saker är inte så banala och enkla som filmen visar. Istället blev det pinsamt och betyget sjönk ordentligt på grund av det.

John Carter
En äventyrsfilm baserat på gamla pulpnoveller av Burroughs som också skrev Tarzan. Bombade hårt på bio vilket är synd för jag gillar filmen och hade gärna sett en uppföljare. Den är underhållande och rätt så pulpig. Gillade green martians och att filmen har flera ovanliga scener/händelser som inte är direkt norm i Hollywood.

Permalänk
Inaktiv

Braven 2018 med Jason Momoa. Filmgenre "hjärndöd actionfilm".

En av Jasons arbetskamrat smugglar droger och vid en olycka blir tvungen att gömma det i en jaktstuga som Jasons har ödsligt. Ungefär samtidigt hamnar Jasons gamla far ut för ett slagsmål på en pub då han har blivit rörig i huvudet. Jason beslutar då att det är bra att ta med fadern ut i jaktstugan.
När Jason kommer dit upptäcker de drogerna och strax efter kommer skjutglada drogsmugglare dit för att hämta drogerna.

Min åsikt som hjärndöd action fungerande den fint, de hade sparat in på dramat utan mer pang på. Inget speciellt actionscener var det, men en helt ok film att somna till.

Jasons dotter och fru kommer in i bilden. Och Jasons fru är en rationellt och stark kvinna som inte alls beter sig som i 80 tals filmer.

Permalänk

igår natt plöjde jag och kollegan Dirty Harry & LEON får se vad det blir i natt.
Edit:
Just ja, kollade ju Moana/Vaiana med dottern idag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Red Sparrow
Det här var en knepig film att tycka till om, vet inte riktigt om det är en bra film, eller bara halvdan, grunden är nog bra vissa av karaktärerna är bra, för det mesta blir den lite långtråkig för att här och där blixtra till lite med spänning, det är definitivt ingen actionfilm , mer en lite dämpad spionhistoria. ger den en trea, för det goda hantverket och det är ingen dålig film, bara lite tråkigare än vad som var nödvändigt..

Det är ingen film att slötitta på, och trött ska man inte vara då somnar man, men om man tittar på den pigg och vaken så blir det på slutet en viss behållning av filmen, ger den 3 av 5, med annan (piggare/mer spännande) regi och omklippt samt 10-15minuter kortare skulle den blivit riktigt bra dock.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

igår natt plöjde jag och kollegan Dirty Harry & LEON får se vad det blir i natt.
Edit:
Just ja, kollade ju Moana/Vaiana med dottern idag.

Har aldrig riktigt fastnat för Clintans Dirty Harry, men det är rullar som absolut underhåller!
Moana tycker jag faktist var bra mycket bättre än över förväntan! Varför den av någon mystisk anledning behöver ett annat namn för den Svenska scenen vet jag inte? Enklare för småbarnen att säga kanske? Bara sett den på engelska, men med småttingar så antar jag att det är svenska som gäller, håller den måttet?

Permalänk

@Sloke: Moana var varumärkesskyddat i Europa och dessutom var det en italiensk porrstjärna som kallade sig Moana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

@Sloke: Moana var varumärkesskyddat i Europa och dessutom var det en italiensk porrstjärna som kallade sig Moana.

Se där ja! Varumärkesskyddat av porrstjärnan kanske? Om vi har tur, för skojs skull!

Permalänk
Medlem

Deadpool 2

Helt i min smak, får 8/10.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Deadpool 2
X-Force gänget är dom grymmaste jag nånsin sett
Denna film va precis så som jag hade hoppats på......Humor , Blodig , Bra musik och en Deadpool i högform.
Betyg 5/5

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Iron man 10/10 Filmen som startade MCU "flawless"
Iron man 2 5.5/10 Solklart svagaste av trilogin
Iron man 3 7/10 Fortfarande helt okej med rätt mängd popcorn

EDIT: blandade ihop 3an med 2an.. kan bli så när man drar ett maraton

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Suburra - Italiensk drama om grisiga politiker, gangsters och lite annat. Ok men inte mer. Den är välgjord men skådespelarna var väl inte bäst, storyn inte så intressant och musiken väldigt dominerande. Tydligen baserad på en tv-serie med samma namn gjord av samma kille som skrivit Gommorah. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ikväll blir det Deadpool 2 som jag ser fram emot väldigt mycket då 1an var riktigt bra.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Skrivet av Sloke:

Har aldrig riktigt fastnat för Clintans Dirty Harry, men det är rullar som absolut underhåller!
Moana tycker jag faktist var bra mycket bättre än över förväntan! Varför den av någon mystisk anledning behöver ett annat namn för den Svenska scenen vet jag inte? Enklare för småbarnen att säga kanske? Bara sett den på engelska, men med småttingar så antar jag att det är svenska som gäller, håller den måttet?

Ja vi kör den svenska, den är bra dubbad och sångerna är ju ett jävla plus om man är 3,5 och gillar att dansa

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Ikväll blir det Deadpool 2 som jag ser fram emot väldigt mycket då 1an var riktigt bra.

Du lär inte bli besviken
Sen måste du kolla in X-force teamet han sätter ihop , grymmare Marvel gäng får man leta efter
Ha en trevlig bio kväll / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Deadpool 2 10/10👍

Permalänk
Medlem

Deadpool
8/10

Deadpool 2
4/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Deadpool 2

5 / 10.

Allt som var rätt kul och "fräscht" i första filmen, det känns nu mer bara fantasilöst och repetativt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Såg SOLO igår.
Rätt hyfsad, samt att de lyckades fixa hela Kesselrun debacklet från A New Hope.

Permalänk
Medlem

Annihilation.

En film som inte alls är vad man kan tro efter att enbart ha läst titeln. Jag gick in med i stort sett inga kunskaper om filmen annat än att Natalie Portman var med samt att det hade att göra med någon sorts kupolliknande struktur över ett område.
Länk till trailer, men i vanlig ordning är det lite för mycket spoilers i trailern så se den på egen risk.

Vet inte alls vad jag ska tycka om filmen, vissa saker gjorde den riktigt bra men ibland satt man också och väntade på att filmen skulle börja på riktigt. Jag förstår att man vill ha en del bakgrundshistoria men ibland blir det för mycket, speciellt om det ska vara så där sliskigt.

Jag ger den 7/10. Även om det inte är den bästa filmen jag sett så kommer jag nog komma ihåg den en lång tid framöver. Inte illa för något som nästan kan ses som en popcornrulle.

Det som drar ner betyget:
Utdragen på sina ställen. Speciellt i början.
Inte alltid det bästa skådespeleriet
Handlingen var lite för komplex för en så "kort" film (ca två timmar). Hade gärna sett en längre version. Eller så hade de bara svårt att få det fullständigt sammanhängande.

Det som drar upp betyget:
En handling/ide som inte gjorts tusentals gånger.
Snygg. Vissa scener är riktigt jävla snygga.
Soundtracket.
En scen som är det mest creepy jag sett på väldigt, väldigt, vääääldigt länge.