Söker hjälp med att hitta delar till dator.

Permalänk
Medlem

Söker hjälp med att hitta delar till dator.

Hallå där mina kära vänner, nu är det så att jag tänkt plocka hem en ny dator från inet men skulle behöva lite hjälp. Skulle någon vänlig själ kunna plocka ihop den bästa speldatorn dom kan åt mig för cirka 11-12k så skulle jag vara hemskt tacksam!

Permalänk
Medlem

Monterar du själv?
Skall Windows ingå?

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Nej får be dom montera innan dom skickar den och ja windows ska ingå!

Permalänk
Skrivet av Fraxenz:

@SUMITOMO: Nej får be dom montera innan dom skickar den och ja windows ska ingå!

Har du kontaktat inet för att se vilka daorer som säljs där, eller vad personalen säger?
Inets personal är rätt vettig och du har inte all framgått med fler krav än en maxbudget

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Om du är villig att överklocka:

Annars så gå på en 2600X och skippa kylaren (om du inte är mån om att få ner ljudnivån och har dom extra hundralapparna att lägga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Om du är villig att överklocka: https://new.webhallen.com/api/cart-img/273142,284773,225157,236123,281263,263295,284732,277454,272328,236686

Annars så gå på en 2600X och skippa kylaren (om du inte är mån om att få ner ljudnivån och har dom extra hundralapparna att lägga).

msi moderkortet b350 har problem att stöda amd ryzen 2600 om inte inet.se uppdaterar nyaste bios då jag skulle hellre välja ett X470 kort nej jag skulle lägga några hundra kr mer och få bättre kort och som stöder redan från start utan problem. jag såg en annan tråd om en kille hade problem med sitt nya bygge då var det samma moderkort msi b350

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

msi moderkortet b350 har problem att stöda amd ryzen 2600 om inte inet.se uppdaterar nyaste bios då jag skulle hellre välja ett X470 kort nej jag skulle lägga några hundra kr mer och få bättre kort och som stöder redan från start utan problem. jag såg en annan tråd om en kille hade problem med sitt nya bygge då var det samma moderkort msi b350

1. Det är Asus B350, inte MSI
2. Då Webhallen monterar den så ligger det på dem att få den startklar
3. X470 kostar inte några hundra mer, de kostar 700-800:- mer atm

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa datorer skulle ni rekommendera? :)

Som rubriken lyder, Vilken skulle ni rekommendera och varför? har själv ingen aning om datorer men fick lite hjälp med ett datorbygge, men nu blev jag också nyfiken på taurus overkill, Alla svar uppskattas. Tack på förhand!

https://www.inet.se/produkt/b1007766/datorbygge

https://www.inet.se/produkt/1512007/taurus-overkill-gtx-1070

Permalänk
Medlem

Taurus isåfall, jag undrar vem som hjälpte dig om han tyckte i5 7600k är rätt val idag... isåfall är ju t.om i3 8350K bättre och 700kr billigare. Ett par långsamma 2133 minnen också, det där bygget är inget vidare.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/pc-ko...

GTX 1080 grafikkort, Intel Core i7-8700-processor, 16 GB minne och 250GB SSD.

bra pris tycker jag.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

@XripperX: Den där verkar ju väldigt lockande! problemet är att jag inte kan bygga ihop en dator själv, kan jag be dom från komplett bygga den innan dom skickar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraxenz:

@XripperX: Den där verkar ju väldigt lockande! problemet är att jag inte kan bygga ihop en dator själv, kan jag be dom från komplett bygga den innan dom skickar den?

Här har du annars en video från Komplett där de visar hur man bygger ihop en liknande dator, det är inte särskilt svårt. Och har du frågor så är det förstås bara att ställa dem här på forumet

Tillägg: Och inte att förglömma har ju Sweclockers sin egen video, som är längre och mer ingående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraxenz:

@XripperX: Den där verkar ju väldigt lockande! problemet är att jag inte kan bygga ihop en dator själv, kan jag be dom från komplett bygga den innan dom skickar den?

Jag vet inte, men du kanske kan maila/ringa och fråga.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Permalänk
Medlem

En mycket fin dator det med.

Visa signatur

XripperX