In Win A1 är Mini-ITX-chassi med inbyggt nätaggregat och QI-laddare

Permalänk
Melding Plague

In Win A1 är Mini-ITX-chassi med inbyggt nätaggregat och QI-laddare

Tillverkaren In Win avtäcker nu ett chassi för Mini-ITX-formfaktorn, där paneler i härdat glas ger möjlighet till integrerad QI-laddare och ett fönster till datorns innanmäte.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Såg riktigt trevlig ut, synd bara på akrylbotten som förstör väldigt mycket.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Wow! Allt man kan önska och stöd för stora kylare och grafikkort i ett kompakt format (lite ful dock ). Om jag inte redan hade haft Evolv Shift hade detta varit ett givet köp, A1 känns mer välplanerad också.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

139USD utan QI och 159 med är vad jag hörde i någon review. Ingen aning om det stämmer dock.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, tyvärr så har man redan köpt sig ett Ghost d1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

För stort för att vara ITX, 20L är onödigt.

Finns finare och mer prisvärda chassin för ITX, ex. Ncase M1, Ghost, Dans, och om det endast gäller storlek så rymmer mitt Cerberus X ATX moderkort, ATX PSU, och ett fullstort grafikkort på endast 19,5 liter.

Tråkigt när stora tillverkare inte försöker bryta ny mark, snyggt chassi dock : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Påminde mig om min gamla micro. Iaf den vita.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Frisell: Utseende på chassin kan diskuteras men det vore roligt om utvecklingen kom från stora företag och inte endast mindre indie.

Kolla in dessa,

Finns många fler : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Frisell: Utseende på chassin kan diskuteras men det vore roligt om utvecklingen kom från stora företag och inte endast mindre indie.

Kolla in dessa,

http://i.imgur.com/FwNgV5l.jpg

http://thor-zone.com/publicfiles/update6-3b-min.jpg

https://i.imgur.com/Lxuhi9i.jpg

Finns många fler : )

Mvh

Haha. Najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så kasst med Bronze aggregat. Skulle aldrig sätta något sådant i ett ITX. Gör om gör rätt helt enkelt. Här krävs det effektivitet.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Inaktiv

Coolt med QI-laddare, det känns väldigt smart då man brukar lägga ifrån sig mobilen vid datorn.
Usb 3 är det USB A portar? Det är en märklig kombo, i ena sidan vara riktigt high tec, inom andra vara efter.

Permalänk
Skrivmaskin

@anon159643: Bilderna är inte alltför tydliga, men det ser ut som typ A

Permalänk
Medlem

Synd jag som väntat på chassit med träpaneler

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Alldeles för stort.
Kom tillbaka när ni (In Win) har något i samma storlek som NFC S4M!

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt hålla med de flesta alldeles för stort.
Ser hellre QI laddning i skärm foten vilket är där iaf jag lägger telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Appropå QI laddning.
Om man skulle vilja modda sitt eget chassi med QI plats i toppen, fungerar det genom plåt eller behöver man byta ut taket till akryl eller något annat plastmaterial?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivmaskin

@henkiii: QI-laddning sker genom elektromagnetisk induktion och därför kan inte metallföremål placeras mellan de två spolarna. Detta är anledningen till att telefoner med stöd för trådlös laddning har ett bakstycke i plast eller glas

Permalänk
Medlem

Snyggt. Coolt med qiladdare

Skickades från m.sweclockers.com