Permalänk
Medlem

ps4 kontrollen buggar!!

hej. jag har ett litet problem med mitt ps4a och dualshocken . jag måste hålla i kontrollen för att den ska ladda, och så fort jag lägger ifrån mig kontrollen på ett bord eller på soffan tillexempel så slutar kontrollen att laddas. ( det räcker med att jag lyfter kontrollen 10 cm ovanför soffan i samma position som jag lade ner den på, så laddas den ) jag har prövat olika sladdar och kontrollen är även ny. köpte det för 1 vecka sedan. tacksam för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av etnoj97:

hej. jag har ett litet problem med mitt ps4a och dualshocken .

Låter som uttaget är glappigt, skulle försöka byta ut dosan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av etnoj97:

@SneakyCandy: menar du usb utagen på ps4? för har prövat båda 2 och samma problem? hur byter jag ut dessa isf? sorry är inte så kunnig inom detta

Ja, det låter ju som att kontakten och uttaget måste vara i ett speciellt läge för den ska kunna ladda och det sker endast när du håller i den. Det påminner mig direkt om med äldre mobiler där kabeln inte får vara något böjd utan måste vara spikrak etc.

Kanske helt enkelt är en defekt dosa? Då du prövat olika kablar är det ju inte det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Haft detta på samtliga dualshock, lägg den upp och ner

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@Jeddan: tack, det funkade!. men detta problemet måste väll gå på garantin? har både kvar garantin på ps4at och på dualshocken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av etnoj97:

@Jeddan: tack, det funkade!. men detta problemet måste väll gå på garantin? har både kvar garantin på ps4at och på dualshocken?

Ja, dosan ska gå att ladda utan att du behöver lägga den upp och ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etnoj97:

@Jeddan: tack, det funkade!. men detta problemet måste väll gå på garantin? har både kvar garantin på ps4at och på dualshocken?

Det ska det göra. Så ta kontakt med antingen där du köpte de eller Playstation supporten direkt så ska de hjälpa dig.
www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/subject/4456113/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.