Nvidia skrotar Geforce Partner Program

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

@ThomasLidstrom: Lycka till med den "bojkotten". Snart har du bojkottat dig in i ett hörn och har inget att välja mellan. G-sync har helt enkelt varit bättre än freesync hittills. Vad hände egentligen med Intel och freesync (eller adaptive sync)?

Det beror på hur man ser på det.
Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Jag ser det som ett ypperligt tillfälle att prova på andra tillverkare.
Tar inga större risker heller för den delen, Sapphire tillverkar bra grafikkort. Asrock har inget ryckte om sig att tillverka dåliga moderkort.

G-sync vs Freesync: Man får vad man betalar för. Själv väljer jag nog att lägga extrakostnaden för G-sync-modulen på ett bättre grafikkort. Hellre en medioker skärm och ett bra grafikkort än en bra skärm och ett mediokert grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

G-sync vs Freesync: Man får vad man betalar för. Själv väljer jag nog att lägga extrakostnaden för G-sync-modulen på ett bättre grafikkort. Hellre en medioker skärm och ett bra grafikkort än en bra skärm och ett mediokert grafikkort

Har du provat G-Sync?

Jag skulle personligen hellre ha ett sämre grafikkort. Jag bytte från 980 till 980 Ti före jag bytte till en skärm med G-Sync, utan att bli av med dåligt flyt i vissa spel. Mitt 980 Ti kostade 2500 kr mer än mitt 980, men blev en utgift på 8200 kr som jag istället kunde lagt på skärmen (Asus PG279Q) direkt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Adaptiv sync och hög hz är vad jag letar efter i nästa skärm. Det finns ett betydligt större utbud av freesync skärmar för att inte tala om att de generellt är billigare än skärmar med g-sync. G sync har inga fördelar över freesync, så nvidias val att inte stödja freesync får mig som konsument att kolla på amd grafikkort vid nästa uppdatering.

Så jag förstår inte riktigt hur du menar att G-Sync inte är för alla? Är inte g-sync för alla som vill ha adaptiv sync?

Skickades från m.sweclockers.com

Detta påståendet gör mig nyfiken, för det var definitivt inte sant när freesync var nytt. Det jag främst kan komma ihåg var att det enbart fungerade innom ett väldigt smalt omfång av fps, som ofta inte ens gick upp till den frekvens som skärmen klarade av. Har detta ändrats på senare tid? Eller var det bara en dålig implementation hos de tidiga skräm-modellerna?

Permalänk
Medlem

@DevilsDad: Den enda nackdel G-Sync har är att det kostar pengar samt inte har funnits i budgetskärmar, och det är där skon klämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har inget problem egentligen att lägga ut över 5000kr för vettig skärm, men vill inte ha teknik som är låst till viss gpu tillverkare (är ju som Apple tänk att du behöver viss kabel för att huvud taget ladda mobilen t.ex som kostar 10x så mycket som tredjepart). För mig känns det bakvänt att inte ha teknik i en skärm om jag t.ex vill använda annan utrustning kopplat till skärmen (tappar ju del av funktionen jag betalt för).

Nvidia tog genväg och det straffar kunderna (som borde ha brytt sig mer), kan ju hoppas Intel sätter press på Nvidia (när AMD inte lyckas).

Vad för adaptive-sync kommer till TV-apparater (är är just det som är så kraftfullt med öppen strandad)?
Sen att nästan varenda desktop skärm har stöd för tekniken (dock inte alltid det annonseras ut/görs reklam om det). Nackdelen är att kvalitén inte är standardiserad är en stor nackdel tyvärr (AMD verkar ha lyckas med free-sync 2 sätta rätt krav på en skärm nu i alla fall, men dom utan amds certifierat kan vara mer chansning).

Sen nackdelen att det inte kommit seriös IPS 30 till 144 hz skärm än (om det inte ändras nyligen, så har inget hänt på 2 år).

Har jag inte fel så pratade AMD om det precis innan Nvidia och Nvidia lanserade sin teknik rätt fort där efter på CES.

Hur som, tittade nu på prisjakt och det har inte kommit vettig kontroller på två år till IPS (antar dom skärmar som finns med 144 HZ har inte det spannet med sync). Vet inte hur det är med samsungs nya Tv apparater, med 120Hz stöd (som ska få adaptive-sync).

Enligt dom på swec så är Samsungs skärmar betydligt bättre än övriga med adaptive-sync.

Ja men även betongblock på banna hade överdrivet med dessa trianglar, inte bara ett hav under banna.

Det minns jag inte men förvånar mig inte det minsta. Vet inte hår svårt det är att teselera grupper av objekt separat. Utan att vara programerare tycker jag det borde finnas vettiga lösningar. Men känns lite som att de la till funktionen bara för att visa att de kunde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@DevilsDad: Problem med små intervall existerade på tidiga modeller, detta problem finns kanske kvar på vissa modeller. Men skärmar likt denna lider inte av detta problem https://www.sweclockers.com/testpilot/25154-testpilot-aoc-g25.... I början som du nämner var G-sync den bättre tekniken men nu är det historia så gott jag vet

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevligheter och meningslöst tjafs. Anmäl olämpliga inlägg och låt bli att "ge igen med samma mynt".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...