Squad: Project Reality's uppföljare

Permalänk
Medlem

Nu var det dags igen för nästa version även kallad alpha 11!

Känns rätt nöjd med insatsen från alla håll, inkl mig själv! Kriga på soldater!

http://joinsquad.com/readArticle?articleId=281

Permalänk
Medlem

@I_Kill nya ljudet på ak och m4 är klockrena. Som jag älskar det. Var på Regementets dag P7 här om dagen och hörde både 40mm och allt det vanliga. Som färsk referens har Squad den mest verkliga ljudbild när det kommer till just Ak / NATO kaliber.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

@I_Kill nya ljudet på ak och m4 är klockrena. Som jag älskar det. Var på Regementets dag P7 här om dagen och hörde både 40mm och allt det vanliga. Som färsk referens har Squad den mest verkliga ljudbild när det kommer till just Ak / NATO kaliber.

Skickades från m.sweclockers.com

Man tackar! Jag fick aldrig tid att åka till P7 dessvärre.

Permalänk

Lite nyheter om vad som är på gång för de som är intresserade

Nya Fordon

Nya Vapen

Ny karta

Mycket mer är på gång och v12 släpps inom kort, för mer info om vad v12 kommer att innehålla tryck på länken http://joinsquad.com/readArticle?articleId=313

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Möjligheten att immobilisera fordon

Nya fordon

Ny roller, Combat Engineer & Sappers

Nya animationer

Permalänk
Medlem

Ny på tråden här. Kör squad dagligen och är medlem i vad vi vet Sveriges största som är just dedikerad till squad.
Du gör ett grymt bra jobb med ljudet och ljudeffekterna @I_kill.

Ser mest fram emot v13 nu. Men tror de kmr ta ett tag tills det kommer. Hade chansen att playtesta v13 men de va mkt buggar än så länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anglhz:

Ny på tråden här. Kör squad dagligen och är medlem i vad vi vet Sveriges största som är just dedikerad till squad.
Du gör ett grymt bra jobb med ljudet och ljudeffekterna @I_kill.

Ser mest fram emot v13 nu. Men tror de kmr ta ett tag tills det kommer. Hade chansen att playtesta v13 men de va mkt buggar än så länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, men tack tack! Jadu vad ska man säga. Ju mer grejer, desto mer buggar. Kämpar dagligen med stabilitet och det blir mer och mer komplext samtidigt. Folk jobbar som tokiga och alla i teamet vill ha ut V13 så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem

Återvändande spelare till Squad, har inte kört på några månader. Finns det något trevligt svenskt community man kan gå med eller vart spelar folket nånstans? Lite hit and miss att hoppa in i random squads för att få vettigt gameplay känner jag..

Permalänk
Skrivet av Lagge:

Återvändande spelare till Squad, har inte kört på några månader. Finns det något trevligt svenskt community man kan gå med eller vart spelar folket nånstans? Lite hit and miss att hoppa in i random squads för att få vettigt gameplay känner jag..

Rekommenderar OMBD för svensk klan och min egen, www.rustyinplaces.org för internationell. Välkommen tillbaka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var ett tag sedan man uppdaterade med lite nyheter...

Skrivet av Lagge:

Återvändande spelare till Squad, har inte kört på några månader. Finns det något trevligt svenskt community man kan gå med eller vart spelar folket nånstans? Lite hit and miss att hoppa in i random squads för att få vettigt gameplay känner jag..

OMBD är den enda större grupp jag vet med mig som har endast svenska medlemmar. Annars finns det säkert gott om grupper/klaner som välkomnar nya medlemmar, själv var jag med i Mumblerines väldigt länge men vet ej hur pass aktiva dem är längre.

Permalänk

Squad har just nu "Free Weekend" så ta tillfället i akt och testa spelet gratis på steam!

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Snart så kommer dem

Permalänk
Geeks Gaming

Hellikopetrar finns nu i spelet!!! Finns även tutorial för dom. Now go and crash them Black Hawks!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Squad har för några dagar sedan gått in i Beta-fasen!

Permalänk

Nästan ett år sedan man uppdaterade denna tråd, så här kommer lite ny information!

Squads Roadmap

Permalänk
Medlem

Har precis börjat intressera mig för Squad igen, ska bli kul att hoppa på igen

Permalänk

Härligt, Squad har förändrats en hel del sedan v17 och övergår snart från b22 till v1.
v1 kommer förhoppningsvis att släppas nästa vecka, vill man redan nu testa på v1 så kan man installera Squad Public Testing.

Permalänk
Medlem

Brukar lira detta hyfsat ofta med en kompis - saknar dock allt som oftast en tredje för att bli slagkraftiga när vi kör tank/ifv etc.
Hojta till om någon här är sugen på att haka!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Geeks Gaming

Squad är nu släppt ur Early access! Med ny karta. 100 spelare. Ny armé.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Permalänk

Trevligt spel! Väntat några år, då jag hört att det varit buggigt. Någon som vet nåt om SAF kommer in som faction? Skulle vara sjukt

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem

Verkar som spelet eller vissa banor är dåligt optimerat några få kartor där fps låg på 40-50 konstant knappt spelbart, men majoriteten av kartorna gav ändå 60-100 fps på medium på 1080p.

Har en budgetdator AMD 3100@4.4 GhZ GTX 1660 16GB RAM, tog bort spelet men installerar om det den dagen jag bytt CPU till Ryzen 5600, antar att det är det som ger mest fps-ökning.

Permalänk

Denna tråd behöver väckas från sin dvala.

Kommande uppdatering

v2.12

Ett urval från v2.12

  • Shadows & lighting overhaul

  • Buddy boost (being able to jump on your teammates to get over walls)

  • Capture zone scaling (capture speed will now scale with the number of players in a capture zone)

Uppdaterad Yehorivka

Uppdaterad Gorodok

För & Efter (Gorodok, lägsta grafikinställningar)
https://imgsli.com/NzQyNjE
https://imgsli.com/NzQyNTk
https://imgsli.com/NzQyNTg

Permalänk
Medlem

Spelar folk detta fortfarande?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av BananaFace:

Spelar folk detta fortfarande?

Spelar de konstant.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela Squad. Någon som vet någon bra server för nybörjare?
Finns det någon svensk server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanL82:

Har precis börjat spela Squad. Någon som vet någon bra server för nybörjare?
Finns det någon svensk server?

DADS squad server är både svensk och bra för nybörjare, dock är den inte aktiv så jätte ofta.
Vi brukar pinga i discorden för att starta en seed och sen köra några rundor när servern är populerad, detta oftast mellan 19 och 23.

Finns mer info på hemsidan och discord.

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3