Tävla om RGB-produkter med Phanteks och chansen att vinna presentkort hos Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Tävla om RGB-produkter med Phanteks och chansen att vinna presentkort hos Webhallen

Det är dags för en tvådelad tävling tillsammans med Phanteks, där företagets påkostade RGB-produkter syns i prispotten tillsammans med ett presentkort på 5 000 kronor från Webhallen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej fyfan, ju mindre ljus ju bättre. Tejpar ju fan över alla dioder som lyser (ibland blinkar wtf) även fast de är avstängda så jag kan sova.

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av zebez:

Nej fyfan, ju mindre ljus ju bättre. Tejpar ju fan över alla dioder som lyser (ibland blinkar wtf) även fast de är avstängda så jag kan sova.

Längtar också tills RBG-disco-trenden dör ut. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Nej fyfan, ju mindre ljus ju bättre. Tejpar ju fan över alla dioder som lyser (ibland blinkar wtf) även fast de är avstängda så jag kan sova.

Anti-RBG paket då?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Anti-RBG paket då?

Haha konstruerat av antimateria!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Nej fyfan, ju mindre ljus ju bättre. Tejpar ju fan över alla dioder som lyser (ibland blinkar wtf) även fast de är avstängda så jag kan sova.

Haha, och dom där förbannade Ethernet-dioderna som lyser upp hela rummet!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, och dom där förbannade Ethernet-dioderna som lyser upp hela rummet!

Därför man bara syncar till 10mbit då det bara lyser en diod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Därför man bara syncar till 10mbit då det bara lyser en diod

And how do you do that?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

And how do you do that?

Ställer in linkspeed till 10mbit i drivrutinen för nic? ;=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, och dom där förbannade Ethernet-dioderna som lyser upp hela rummet!

Spritpenna och maskeringstejp fixar dioder!

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte bara är idioter på marknadsföring, konstigt nog finns det tydligen en marknad för otroliga RGB tillämpningar, finns det en diskokula med rgb?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

är inte värt 5000kr för att besudla datorn med ett led kitt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

är inte värt 5000kr för att besudla datorn med ett led kitt

Om du vinner det så kan du ju alltid sälja det till kiddsen dyrt, win win

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Om du vinner det så kan du ju alltid sälja det till kiddsen dyrt, win win

Men då säljer jag även min stolthet billigt ändå och är ändå inte värt det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Hoppas jag vinner. 2 av mina fläktar är över 10 år gamla nu. Datorn är gammal o trött i övrigt med. Så belysa den vore riktigt nice då allt damm skulle synas väldigt väl o bli lättare att få bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Därför man bara syncar till 10mbit då det bara lyser en diod

Jag kör BNC i token ring, Koaxial all the way baby. "var fan är termineringen"...

Permalänk
Medlem

Suck redan skickat in förslagen. Ville ju ha Blacklight på RGB stripesen också, glömde skriva det. Med jämna mellanrum eller i separat slinga.
Inte för RGB inte als faktiskt men skulle nog bli lite kul i min retro burk jag bygger nu, gick först in på getto mod men då lyckades jag paja ATI 9600 Pro så nu blir den inte så getto så nu tänkte jag nya delar runt omkring. Olika färgteman för DOS och Windows 98 SE t.ex lite nostalgi från LED då WinXP var häftigt och man hade sitt första jobb och köpte allehanda lysande fläktar slingor att linda runt 20pin (tror inte det var 24pin på den) Neonfärger skulle det vara också.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@pa1983:
Eltejp brukar jag använda. Fast borde fixa spritpenna. Lagom kul att ha et SB Z som lyser i rött då inget annat gör det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Suck redan skickat in förslagen. Ville ju ha Blacklight på RGB stripesen också, glömde skriva det. Med jämna mellanrum eller i separat slinga.
Inte för RGB inte als faktiskt men skulle nog bli lite kul i min retro burk jag bygger nu, gick först in på getto mod men då lyckades jag paja ATI 9600 Pro så nu blir den inte så getto så nu tänkte jag nya delar runt omkring. Olika färgteman för DOS och Windows 98 SE t.ex lite nostalgi från LED då WinXP var häftigt och man hade sitt första jobb och köpte allehanda lysande fläktar slingor att linda runt 20pin (tror inte det var 24pin på den) Neonfärger skulle det vara också.

LED och RGB började egentligen med att folk köpte genomskinliga fläktar sedan borrar man hål i ramen, limmar dit dioder, typ 5-10mm diameter transparenta och ljustarka sådana i valfri färg, man köpte tex på elfa sedan när dessa var ditlimmade så slipade man till dom så att dom inte stack in i fläkten sedan hade man sig en LED fläkt eller RGB fläkt, vad man nu vill kalla det, det senare kräver så klart en diod av röd, grön och blå.

Sedan hade man ofta lysrör, dessa kan dock döda diskar och annat, usel kvalité och gav störningar, hade en som trippade diskarna och man slog på den om datorn var igång.
Så skulle ersätta dessa med led strips för retro bygge, så skonar man datorn.

Det är fan i mig 15-18 år sedan man sysslade med LED och LCD paneler och annat mods Börjar bli gammal nu.

Men som sagt ska det vara tidstypiskt så ska man köpa transparenta fläktar, ramen behöver inte vara transparent men fläkten ska vara det sedan tog man som sagt bort fläkten, borrde hål i ramen, limmade dit dioderna, slipade till dioderna så dom var jämna med ramen, lödde kablar och tillbaks med fläkten sedan hade man en LED fläkt.

Permalänk
Medlem

Off:

@pa1983:
Gjorde aldrig något custom, men någon gång mellan 2003 och lite senare skulle jag gissa på som jag byggde ett av minna barton system. (vart några) Fönster Led fläktar led slingor men inte lysrör de såldes då. Vart lite olika försäljare men har fortfarande kvar sedan förmodligen mellan 2001-2003 GTEK.net nyckelband man kan ha runt halsen till vissa extra nycklar i vitt och blått. Vart lite alt möjligt därifrån.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.