Naturtrogna AI-assistenten Google Duplex ringer samtal åt användaren

Permalänk
Melding Plague

Naturtrogna AI-assistenten Google Duplex ringer samtal åt användaren

Googles senaste framsteg inom artificiell intelligens kallas Duplex, och kan tillsammans med Assistant användas för att ringa samtal åt användaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

huh? det lät ju inte perfekt men det är rätt nära

rätt ballt faktiskt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Hedersmedlem

Hi, its "microsoft". We see here that you have a problem with your computer. Could you download teamviewer so that we can connect?

Nu kan dessa samtal alltså göras utan indisk brytning och utan att man behöver anställa indier ens.
Fedt!

Kommer nog inte öka frekvensen av hittepåsamtal. Nejnej

Aja. Fräckt är det ju helt klart iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Ai tar våra jobb, ut med högafflarna alla kamrater!

För oss som jobbar inom IT går ett supportärende till ungefär såhär.
Vi: Svarar med Namn och företag.
Kund: Anger namn, företag och vad ärendet gäller.-Oftast ett larm om att en hårdvara ej svarar.
Vi frågar: Har du kollat så nätverkskabeln är i?
Kund: Lång fördröjning.. Sedan, nätverkskabeln var ej i, hur kunde du veta detta? Nå tack så mycket för hjälpen!
Vi: Ingen orsak, hör av er om felet uppstår igen.

Om man kan bygga en Ai som klarar av att sköta de frågor och råd vi ger, så har man nog löst minst 95% av alla IT strul i landet.

Permalänk
Avstängd

Fy f*n, vill inte ha med AI att göra. Jag saknar ord för att beskriva den dåliga känsla jag har för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ai tar våra jobb, ut med högafflarna alla kamrater!

För oss som jobbar inom IT går ett supportärende till ungefär såhär.
Vi: Svarar med Namn och företag.
Kund: Anger namn, företag och vad ärendet gäller.-Oftast ett larm om att en hårdvara ej svarar.
Vi frågar: Har du kollat så nätverkskabeln är i?
Kund: Lång fördröjning.. Sedan, nätverkskabeln var ej i, hur kunde du veta detta? Nå tack så mycket för hjälpen!
Vi: Ingen orsak, hör av er om felet uppstår igen.

Om man kan bygga en Ai som klarar av att sköta de frågor och råd vi ger, så har man nog löst minst 95% av alla IT strul i landet.

"have you tried turning it off and on again"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Det känns betryggande att Google vet så mycket åt mig att deras datorer kan föra konversationer å mina vägnar *foliehattpå*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skippy_pewpew:

"have you tried turning it off and on again"

Skickades från m.sweclockers.com

I norge heter just detta svenskeknappen och det är vedertagit begrepp som tidningar och alla använder.
En omstart ska sedan ej underskatttas ju mer dritt man har på datorn ju mer kan störa varandra.
På lite mer känsliga servrar är en omstart något få vågar göra. Det ska sättas en drös experter inom olika områden i beredskap om något skulle krångla vid uppstarten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Det känns betryggande att Google vet så mycket åt mig att deras datorer kan föra konversationer å mina vägnar *foliehattpå*

Jag vet! snart behöver vi inte ens prata med varandra, AI kan sköta sånt åt oss..

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara dumskallar som säger saker som "hmm" och "uhm".
Så säger aldrig Ben Shapiro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ai tar våra jobb, ut med högafflarna alla kamrater!

Fast vad händer om om en stor del av befolkningen pressas ut från arbetsmarknaden? Alla företag i världen oavsett branch är ju i grund och botten beroende av att det finns människor som har råd att betala för varor och tjänster. Om ett företag som säljer konsumenttjänster plötsligt får en ordernedgång så vill ju detta får ringverkningar också hos underleverandörer.

Jag kan inte se hur detta vore bra för någon.

Enda alternativet tror jag är att fördela jobben som finns kvar på fler människor (=kortare arbetsvecka/arbetsdag), samt att eventuella ekonomiska besparelser som automation medför INTE tas ut som vinst utan istället används för att sänka priser.

Ändrade citeringen til att endast innehålla det jag faktiskt argumenterade mot (även om jag förstår att Johan86 menade det ironiskt)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Inaktiv

Häftigt som f-n men lite obehagligt tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Ring din vän ring din ai

Då kan det bli intressant när ai använder olika tjänster och frågar en annan ai om hjälp.

Ändå intressantare blir om det utnyttjas i en form av dos attack där massor av ai ringer upp en växel.

Ser möjligheter och risker med detta.

Ring en vän ring din ai....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vilka framsteg de gör Snart slipper vi kanske prata med varandra alls?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Skynet is upon us ;O

Permalänk
Avstängd

Min första tanke var att tänk att människor är så jävla fet i huvudet att man blir imponerad av att slippa ringa sina samtal själv och kommer snart vara som den feta kaptenen i wall-e

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse Laserman:

Fast vad händer om om en stor del av befolkningen pressas ut från arbetsmarknaden? Alla företag i världen oavsett branch är ju i grund och botten beroende av att det finns människor som har råd att betala för varor och tjänster. Om ett företag som säljer konsumenttjänster plötsligt får en ordernedgång så vill ju detta får ringverkningar också hos underleverandörer.

Jag kan inte se hur detta vore bra för någon.

Enda alternativet tror jag är att fördela jobben som finns kvar på fler människor (=kortare arbetsvecka/arbetsdag), samt att eventuella ekonomiska besparelser som automation medför INTE tas ut som vinst utan istället används för att sänka priser.

Dina argument kommer från en ideologi som kallar luddism. Problemet med denna är att trots argumentet har funnits i flera århundranden så har ludditerna alltid haft fel på lång sikt.
Det har inte blivit sämre för folket när all utrustning inom produktionen har effektiviseras, de som sysslade med de sysslor som försvann har hittat nya. Det är ytterst få idag som gnäller på truckförare, lastbilschafförer, email leverantörer etc för de srjäl arbete och vi utan dem skulle ha miljontals meningslösa jobb.

Effektivisering har alltid lett till bättre, med undantaget miljön. Och det är otroligt bra att folk frigörs för grundläggande telefonärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Förhoppningsvis teknik som också kan hjälpa till i nödfallssituationer vid funktionsnedsättning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse Laserman:

Fast vad händer om om en stor del av befolkningen pressas ut från arbetsmarknaden? Alla företag i världen oavsett branch är ju i grund och botten beroende av att det finns människor som har råd att betala för varor och tjänster. Om ett företag som säljer konsumenttjänster plötsligt får en ordernedgång så vill ju detta får ringverkningar också hos underleverandörer.

Jag kan inte se hur detta vore bra för någon.

Enda alternativet tror jag är att fördela jobben som finns kvar på fler människor (=kortare arbetsvecka/arbetsdag), samt att eventuella ekonomiska besparelser som automation medför INTE tas ut som vinst utan istället används för att sänka priser.

Man jagar kortsiktig vinst och låter folk svälta. Sedan kan man trösta sig med mängder av pengar man hade innan man blir lynchad för att ha varit ett girigt svin. Med andra ord samma gamla visa som varje gång förr i historien. Mänsklig girighet och dumhet känner inte till några som helst gränser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

I norge heter just detta svenskeknappen och det är vedertagit begrepp som tidningar och alla använder.
En omstart ska sedan ej underskatttas ju mer dritt man har på datorn ju mer kan störa varandra.
På lite mer känsliga servrar är en omstart något få vågar göra. Det ska sättas en drös experter inom olika områden i beredskap om något skulle krångla vid uppstarten.

Och här i sverige kallas det "norsk omstart" när man dödar datorn genom att hålla inne power-knappen.

Permalänk
Avstängd

Det påminner mig om utgåvan av kalle anka då Eta Beta berättar om ursprunget till varför hans folk använder extra konsonanter i början av varje ord.

Det gick så långt att de skickade androidkopior av sig själva för att fika, dejta och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag frågar mig mest varför man behöver AI för att lösa ett problem som inte borde finnas idag. Om vi kommit så långt i digitaliseringen att AI kommer ta över inom en kort framtid, som alla verkar förutse, varför behöver man ringa för att boka ett frisörsbesök? Har digitaliseringen inte redan kommit så långt att frisörsalongen inte redan har en webbsajt där man kan boka manuellt via en webbläsare eller maskinellt via t.ex. REST API?
Eller kommer Google först sälja en automatiserad telefontjänst så att frisörsalongen kan ha en AI som tar emot bokningar. Och resultatet av allt är att vi har automatiserade AI maskiner som ringer varandra och via ett flummigt talspråk försöker tolka vad de vill.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

Kan de inte byta ut den hemskt dåliga robotrösten i Google Maps först? Det låter ju för jävligt när man sätter igång navigeringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Jag frågar mig mest varför man behöver AI för att lösa ett problem som inte borde finnas idag. Om vi kommit så långt i digitaliseringen att AI kommer ta över inom en kort framtid, som alla verkar förutse, varför behöver man ringa för att boka ett frisörsbesök? Har digitaliseringen inte redan kommit så långt att frisörsalongen inte redan har en webbsajt där man kan boka manuellt via en webbläsare eller maskinellt via t.ex. REST API?
Eller kommer Google först sälja en automatiserad telefontjänst så att frisörsalongen kan ha en AI som tar emot bokningar. Och resultatet av allt är att vi har automatiserade AI maskiner som ringer varandra och via ett flummigt talspråk försöker tolka vad de vill.

Svaret fanns ju delvis i klippet. 60% av mindre företag i USA har ingen form av onlinebokning. Tänker att Google har gjort sin research ändå och löser ett "problem" som faktiskt finns. Sen om 5-10 år när det verkligen inte är ett problem och även alla mindre företag är digitaliserade så kan dom nog ta lärdomarna från detta projekt och göra mer avancerade saker med lösningen. Själv skulle jag gärna ha en assistent som screenade alla inkommande samtal och bara släppte fram det jag verkligen vill. D.v.s telefonen är tyst tills det är något jag faktiskt vill ta emot.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Det är ju bara dumskallar som säger saker som "hmm" och "uhm".
Så säger aldrig Ben Shapiro.

Då utgår jag ifrån att du tillhör den gruppen.
I annat fall bör man inte uttala sig på så vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Dina argument kommer från en ideologi som kallar luddism. Problemet med denna är att trots argumentet har funnits i flera århundranden så har ludditerna alltid haft fel på lång sikt.
Det har inte blivit sämre för folket när all utrustning inom produktionen har effektiviseras, de som sysslade med de sysslor som försvann har hittat nya. Det är ytterst få idag som gnäller på truckförare, lastbilschafförer, email leverantörer etc för de srjäl arbete och vi utan dem skulle ha miljontals meningslösa jobb.

Effektivisering har alltid lett till bättre, med undantaget miljön. Och det är otroligt bra att folk frigörs för grundläggande telefonärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tror jag du missförstod mig. Jag är väldigt positivt inställd till automatisering. Det enda jag kanske inte helt håller med dig om är att det alltid kommer dyka upp nya arbetssysslor.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd

Kanske kan rädda liv genom att utnyttjas på suicide hotlines osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Dina argument kommer från en ideologi som kallar luddism. Problemet med denna är att trots argumentet har funnits i flera århundranden så har ludditerna alltid haft fel på lång sikt.
Det har inte blivit sämre för folket när all utrustning inom produktionen har effektiviseras, de som sysslade med de sysslor som försvann har hittat nya. Det är ytterst få idag som gnäller på truckförare, lastbilschafförer, email leverantörer etc för de srjäl arbete och vi utan dem skulle ha miljontals meningslösa jobb.

Effektivisering har alltid lett till bättre, med undantaget miljön. Och det är otroligt bra att folk frigörs för grundläggande telefonärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ludditerna har tidigare haft fel, absolut, och jag tror inte nödvändigtvis att saker kommer gå åt skogen, men "värsta scenariot" med automatiseringen är att så många jobb automatiseras bort så fort att det blir en ekonomisk chock. Mängden jobb som potentiellt blir automatiserade inom tjugo år är en högre procent av arbetsmarknaden än vad som försvunnit under liknande längd tid förr. Det är det som är läskigt, att det finns potential att vi hamnar i en situation som inte har funnits tidigare.

Jag försöker hålla mig objektiv, och jag tror absolut att det finns goda möjligheter att utfallet blir bra, men jag kan också förstå varför en del människor känner rädsla för automationen.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ai tar våra jobb, ut med högafflarna alla kamrater!

För oss som jobbar inom IT går ett supportärende till ungefär såhär.
Vi: Svarar med Namn och företag.
Kund: Anger namn, företag och vad ärendet gäller.-Oftast ett larm om att en hårdvara ej svarar.
Vi frågar: Har du kollat så nätverkskabeln är i?
Kund: Lång fördröjning.. Sedan, nätverkskabeln var ej i, hur kunde du veta detta? Nå tack så mycket för hjälpen!
Vi: Ingen orsak, hör av er om felet uppstår igen.

Om man kan bygga en Ai som klarar av att sköta de frågor och råd vi ger, så har man nog löst minst 95% av alla IT strul i landet.

Knappast, man kommer aldrig fram i telefonkön.

I tråden diskuteras tidig forcerad omstart. Jag har alltid kallat en forcerad omstart (när man rycker kablen) "Norsk reset"