Permalänk

Ps4 kontrollen dör

Hey! Har ett litet problem med min handkontroll till ps4an.

Den tappar kontakten med konsolen var 5e minut så jag blir tvungen att stänga av den och sätta på den igen ( trots att den hela tiden är inkopplad med kabel ) Någon som kan svara på vad detta beror på? 🤦‍♂️

/ Simon

Permalänk
Medlem

Detta var även ett vanligt fel på xbox kontrollerna nydligen. Förklarade felet till Microsoft och dom hänvisade mig till butiken som kände till problemet och gav mig en ny utan beskymmer.

Permalänk
Medlem

Bara för att du kör med USB sladd i så är det fortfarande blåtand som används. Bara de nya kontrollerna (de som lyser i pekplattan) kan köras på sladd på riktigt om man aktiverar det i inställningarna. Vilket du kan tästa om du kan och inte redan gjort.

Har du tästat att reseta kontrollen på undersidan av den? Och bygga om databasen i konsollen i felsäkert läge.

Fungerar inte det så kan det vara problem med blåtanden antingen i kontrollen eller konsollen, och då kan det behövas reparera eller ta det på garantin om du har den kvar.

Kolla med playstation supporten vad de säger gratis att ringa och numret går till Stockholm

Ring oss på 08 506 357 03

Vi hjälper gärna till. Öppettider: Mån–fre 10:00–18:00

Beroende på typ av fråga kan vi behöva information om ditt PSN-konto eller konsolens serienummer. Ha dessa uppgifter till hands när du ringer.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.