Hur identifierar Fortnite maskiner?

Permalänk

Hur identifierar Fortnite maskiner?

Hej, jag blev maskin/ip bannad Fortnite för några månader senare (2-4), och ja jag försökte fuska men snälla fortsätt läs! Jag skulle TESTA att fuska, inget jag skulle hålla på med. Utan bara ett TEST! Fusken funkade inte så jag gjorde absolut ingen skada, inte till spelarna eller självaste spelet. Dom säger att man blir unbannad 7 dagar efter dom "identifierat hacket" eller något, men det har gått 3-4 månader ock jag vill verkligen spela. Jag undrar då (till er som kan mycket tekniska saker om Fortnite), Hur identifierar Fortnite datorer. Jag vet att man kan ändra HWID och det gjorde jag, men efter en match blev jag bannad igen. Samma sak när jag fabriksåterställer min dator 2 gånger i rad! Jag vill verkligen bli unbannad eftersom jag har nyss fått ett grafikkort som är bra för Fortnite. Är det IPn som blir bannad också. Jag ska aldrig mer försöka fuska. Till er som kan mycket om Fortnite, Hur blir man unbannad permanent! Kan återställa min dator om det behövs. Bara jag blir unbannad. Tänkter dock inte köpa en helt ny dator bara för att spela Fortnite. Snälla hjälp.
https://imgur.com/a/p3NuoqY

Jag har Windows 10 Home om det skulle hjälpa och veta

Permalänk
Medlem

Tror du får stå ditt kast och leva med bannen. Har du fuskat så har du fuskat och då ska du ha din ban. Förstår inte ens varför du skulle prova.
Du får väl helt enkelt skapa ett nytt konto och köpa en nytt spel om du vill spela igen.

Visa signatur

Fractal Design Define S | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Asus Rog Strix Z370-F Gaming | Intel i7 8700k | Noctua NH-D15 | 16GB Corsair Vengeance | MSI RTX 2080 | Acer Predator XB271HU | Win 10 Home x64

Permalänk
Medlem

Det kan ju också vara så att dina försök, minst tre, att spela trots att du är avstängd har lett till att din avstängning har blivit förlängd alternativt permanent.

Permalänk

Kan det även vara så att det ligger spår kvar av fusket, därmed re-ban?

Permalänk
Inaktiv

Spela hos en polare, det spelet är snart utdött.

Problemet är att du har gjort något som brukar ge en permanent bann, dina argument håller inte heller. Då du skulle testa något som du bör veta brukar resultera i banning.

Sedan finns det olika sätt att kringgå skydd, det går att googla på dessa. Men det som gällde för en månad sedan behöver ej gälla idag. I vilket fall tror jag inte de här uppskattar en råd där man på djupet analyserar ett företags säkerhetsmekanismer för att stänga ute folk som har fuskat.

Du kan självklart försöka övertala tillverkaren, men erkänna medvetet fusk är oftast kört utan man får ha bättre ursäkter. Även om det finns undantag.

*edit*
Ip-banning tror jag ej på, då det är så korkat när det är lätt att byta och vops har en oskyldig blivit bannad istället.

Permalänk
Medlem

Alla som ens har fusk till ett multiplayer only spel förtjänar ban så är det.

Permalänk
Medlem

Lira PUBG istället, mycket roligare, så kan jag loota dig kanske i nåt game.

PS. Låt bli fusken, det kan skita sig. DS:

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Spela hos en polare, det spelet är snart utdött.

Problemet är att du har gjort något som brukar ge en permanent bann, dina argument håller inte heller. Då du skulle testa något som du bör veta brukar resultera i banning.

Sedan finns det olika sätt att kringgå skydd, det går att googla på dessa. Men det som gällde för en månad sedan behöver ej gälla idag. I vilket fall tror jag inte de här uppskattar en råd där man på djupet analyserar ett företags säkerhetsmekanismer för att stänga ute folk som har fuskat.

Du kan självklart försöka övertala tillverkaren, men erkänna medvetet fusk är oftast kört utan man får ha bättre ursäkter. Även om det finns undantag.

*edit*
Ip-banning tror jag ej på, då det är så korkat då det är lätt att byta och vops har en oskyldig blivit bannad istället.

"snart utdött"

vilken sten har du levt under? går strålande för fortnite, senast samarbetet med Marvel nu i veckan med ett spelläge där man kan spela som Thanos!!!

Skrivet av RHWarrior:

Lira PUBG istället, mycket roligare, så kan jag loota dig kanske i nåt game.

PS. Låt bli fusken, det kan skita sig. DS:

Fortnite > PUBG

on topic:
bara ett test? såklart och sen testa några matcher till när du märkt hur kul det är att TESTA lite fusk! finns säkert något sätt att ta sig kring det om du nu bestämt dig för att spela ärligt. varför fuskar man ens? man vill ju vinna på sin egen skill och kapabilitet i spelet!

Permalänk
Medlem

Ser inte varför det skulle vara bättre att "testa" att fuska.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Hela poängen med ett sånt här system är just att du inte blir unbannad. Att du bara "testade" är totalt ovidkommande. Du fuskade, blev tagen och utsparkad... allt enligt det licensavtal du ingick när du installerade spelet.

Permalänk
Medlem

Formatera, byt moderkort och gör en ny användare så kommer du in igen. Och fuska inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Bannar dom inte själva spelkontot?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Insta karma!

Brukar vara rätt kört gällande sådana här saker. Bara att dra lärdom av detta och det är att fusk lönar sig enbart för pros...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst då vi inte tillåter multiplayerfusk-diskussioner. Detta då sådana trådar nästan alltid spårar ur (grova påhopp o.l. otrevligheter).
Från subforumreglerna:
Det är inte tillåtet att diskutera fusk i multiplayerspel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...