Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1513714

Proshop säljer en skrivare, xerox phaser 7100DN för 100:- + frakt. färglaser, som kan skriva ut A3.

Har provat att beställa en för att se om den levereras, speciellt om det medkommer toner som ska räcka 5000 sidor så är det verkligen ett kap även om den är stor och otymplig.

Borde väl vara ungefär 0.001% chans att de skickar ut skrivaren men värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Borde väl vara ungefär 0.001% chans att de skickar ut skrivaren men värt att testa.

Den väger 44 kg så det är en rejäl pjäs. Jag beställde 4 stycken. Kan vara bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1513714

Proshop säljer en skrivare, xerox phaser 7100DN för 100:- + frakt. färglaser, som kan skriva ut A3.

Har provat att beställa en för att se om den levereras, speciellt om det medkommer toner som ska räcka 5000 sidor så är det verkligen ett kap även om den är stor och otymplig.

Sitter med fingret på "Lägg beställning" men vete sjutton om det ens är värt besväret med att få ordern makulerad

Den ser ut att ha ett riktpris på 13 000kr på officiella hemsidan hahaha tvek att de skickar ut en för 100kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Den väger 44 kr så det är en rejäl pjäs. Jag beställde 4 stycken. Kan vara bra att ha.

AHAHAHAHAH Ja, varför byta färgpatroner när de slut, lika bra och byta hela skrivaren, hela garderoben full med backups

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

AHAHAHAHAH Ja, varför byta färgpatroner när de slut, lika bra och byta hela skrivaren, hela garderoben full med backups

Det är faktiskt inte helt ovanligt att det är billigare att köpa en ny laserskrivare än att köpa ny lasertoner, har själv läst om en man som hade garaget fullt med nya laserskrivare då de kostade 999 kr styck, medans det kostade 2 000 kr att köpa samma mängd ny toner. Fast det var några år sedan, tror många företag numera skickar med extra små mängder toner när man köper ny maskin just pga detta.

Inte särskilt miljövänligt i alla fall.

Om jag får några kommer jag att skicka julkort till D-J. Bäst tipset någonsin om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en skrivare, jag är verkligen i stort behov av en men jag antar att den aldrig kommer att dyka upp.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Om man köper fler än 20 blir det fraktfritt.

Permalänk
Medlem

@Aene: Måste bara fråga hur du hade tänkt att lasta 900kg skrivare

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

@Aene: Måste bara fråga hur du hade tänkt att lasta 900kg skrivare

När man har beställt så pass många skrivare använder man en skrivare för att muta en långtradarchaffis att köra resterande skrivare hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@Aene: Måste bara fråga hur du hade tänkt att lasta 900kg skrivare

Precis som @Mellanmjölk föreslår.

Har inte beställt någon utan noterade bara att man fick fraktfritt över 2000kr.

Permalänk
Medlem

Nu finns inte skrivaren att beställa, men jag la en order. Hamnade snabbt som "restorder", avbeställde själv då jag slipper bli besviken

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Min order ligger fortfarande under behandling men det går inte längre att hitta skrivaren på deras hemsida så det är väl bara en tidsfråga innan ett mail kommer med information om att ordern är bortplockad. Det var värt ett försök iallafall 🙂

Permalänk
Medlem

Otroligt vanligt med dessa felsatta priser på sistone. Sommararbetare eller bullshit?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Clas Ohlson säljer sin "dubbla" powerbank för halva priset (199 kr) till och med 2018-05-15:
https://www.clasohlson.com/se/Powerbank-2-x-6700-mAh,-Clas-Oh...
Ordinarie pris är 399 kr.

Det här är en sats med två lagom stora powerbankar och ett laddställ.
Det kan kanske vara smartare med två mindre powerbankar än en större eftersom de är lättare att ta med och man sällan behöver mer kraft än så här under en hel dag? Då kan du dessutom bara byta ut den mot en fulladdad powerbank som du tar med dig ut på kvällen.
Det är kanske även smidigt om man är två och behöver varsin powerbank?

Varje powerbank är på 6 700 mAh och kan laddas i laddstället eller via en Micro USB-kabel. De kan ge upp till 2,1 A och borde därför ladda de flesta telefoner ganska snabbt.

En kompis har köpt den och är klart nöjd.

Eftersom det här är en Clas Ohlson-specifik produkt hittar jag den inte på Pricerunner eller Prisjakt.

Tack för tipset! Blev 50:- dyrare (även med min studentrabatt) än att hämta ut i butik. Så åker och hämtar ut den idag.
Tack da-li! Tipsade i princip alla jag känner 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ni som beställde denna, var beredd på att ni behöver skaffa egen adapter. Det är en brittisk (eller amerikansk kanske?) el-kontakt, men detta skrevs det inget om på hemsidan. Adaptern de skickade med till min var på tok för liten, så nu får jag försöka hitta en annan

EDIT: De skickade med en US-EU-adapter, istället för UK-EU-adapter... Känns lagom seriöst. Sista gången jag handlar från swedenmobile.

Har du provat att maila dom och sagt att det är fel adapter ?
Till mig skickade dom ut en ny direkt

Jag lär handla där igen

Visa signatur

N.A

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av engis:

Har du provat att maila dom och sagt att det är fel adapter ?
Till mig skickade dom ut en ny direkt

Jag lär handla där igen

Japp, det gjorde jag samma kväll. Dagen efter fick jag en notifiering att paket var på väg, utan att ha fått något svar på mitt mail. Jag antar att de insett sitt misstag.

Jag har dock fortfarande inte fått den, så totala leveranstiden av produkten är nu väldigt lång, vilket gör att jag kommer dra mig för att beställa därifrån igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Japp, det gjorde jag samma kväll. Dagen efter fick jag en notifiering att paket var på väg, utan att ha fått något svar på mitt mail. Jag antar att de insett sitt misstag.

Jag har dock fortfarande inte fått den, så totala leveranstiden av produkten är nu väldigt lång, vilket gör att jag kommer dra mig för att beställa därifrån igen.

Köpte ni till en adapter och de skickade fel? Eller hade de lagt i en adapter "gratis" som visade sig vara fel?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bubbelbabbel:

Köpte ni till en adapter och de skickade fel? Eller hade de lagt i en adapter "gratis" som visade sig vara fel?

De skickade en Google Home med enbart en UK-kontakt (utan att nämna detta på produktsidan). I paketet låg en US-adapter av ytterst tveksam kvalité nedslängd (så de förstod ju att en adapter kommer behövas), istället för en UK-adapter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De skickade en Google Home med enbart en UK-kontakt (utan att nämna detta på produktsidan). I paketet låg en US-adapter av ytterst tveksam kvalité nedslängd (så de förstod ju att en adapter kommer behövas), istället för en UK-adapter.

Tack för info!
Jag köpte också på erbjudandet och fick ingen adapter alls. Det var därför jag undrade.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Fick nu hem min Seagate 4tb externa. Jag fick ST4000DM005-2DP166 dvs 8mb cache. Detta är en hårddisk jag inte ens kan hitta på prisjakt?! Trodde jag läste fel men det står 8192KB Bufferstorlek!

CrystalDiskInfo: https://imgur.com/TurXBOL

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Min skrivare är skickad Postnord appen har hittat en skickad order, enda jag beställt är skrivaren

Permalänk
Medlem

@muli: När beställde du? Min order runt 00:40 är markerad som "Restorder".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

@muli: När beställde du? Min order runt 00:40 är markerad som "Restorder".

typ igår, på natten. Kl 01.00 tror jag den var antagligen tidigare, inte fått mail av dem heller, står "Sist skickade order" på proshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

typ igår, på natten. Kl 01.00 tror jag den var antagligen tidigare, inte fått mail av dem heller, står "Sist skickade order" på proshop.

Min skrivare är också skickad står det när jag kollar på proshops hemsida 😀

Permalänk
Medlem

Inte min :/

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

”Restorder - väntar på produkt” står det för mig.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Ledsen att göra er besvikna, men ni som fått "skrivaren" skickad kommer förmodligen få ett paket med en nätkabel. Det var åtminstone vad som stod under "typ av produkt" på Proshops hemsida, innan produkten plockades bort.

Edit: Vikten på paketet är ju en definitiv hint. Håll utkik efter att spårningen uppdateras med den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Malm:

Ledsen att göra er besvikna, men ni som fått "skrivaren" skickad kommer förmodligen få ett paket med en nätkabel. Det var åtminstone vad som stod under "typ av produkt" på Proshops hemsida, innan produkten plockades bort.

Edit: Vikten på paketet är ju en definitiv hint. Håll utkik efter att spårningen uppdateras med den.

Stämmer bra, det är enbart sladden.
Bra när folk beställer utan att läsa allt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Banco:

”Restorder - väntar på produkt” står det för mig.

De kommer nog skicka när de får in flera sladdar i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malm:

Ledsen att göra er besvikna, men ni som fått "skrivaren" skickad kommer förmodligen få ett paket med en nätkabel. Det var åtminstone vad som stod under "typ av produkt" på Proshops hemsida, innan produkten plockades bort.

Edit: Vikten på paketet är ju en definitiv hint. Håll utkik efter att spårningen uppdateras med den.

Skrivet av anon200632:

Stämmer bra, det är enbart sladden.
Bra när folk beställer utan att läsa allt

Skrivet av anon200632:

De kommer nog skicka när de får in flera sladdar i lager.

Om det bara är sladden så är ju produktbeteckningen skapligt missvisande. "Xerox Phaser 7100V_DN Laserskrivare - Färg - Laser" Även bilden var ju på printern.

EDIT: Den var också sorterad som printern på prisjakt.
Jag räknar inte med att få en printer för 12k för 100kr. Men alltid kul att lägga beställning. Men om de skickar ut nätkablar till folk då är det gränsfall till lurendrejeri.

Och... om ni har vart säkra på det här sen varan var uppe varför har ni inte sagt något tidigare? Självklart inget måste men hade ju helt klart varit trevligare än ett skratt efteråt... Eller har jag missat att ni skrivit tidigare?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.