PS4 pro bild på Datorn. Capture card?

Permalänk
Medlem

PS4 pro bild på Datorn. Capture card?

Hejsan, Jag skulle vilja få bilden från mitt PS4 pro på min dator, så jag kan t.ex. sitta i Discord eller kolla streams mm sammtidigt som jag spelar PS4. Jag vet att det finns Remote Play men kvaliten är för dålig för mig där. Är ett Capture card då den bästa lösningen? Om Ja, Finns där Capture cards som stöder 1440p eller högre?

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att dra en HDMI-kabel från PS4at till din andra skärm så kan du bara byta källa

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

@Ahlen: Det är så jag har det nu, fast till min Main skärm. Men då får jag fortfarande bara ljud från en källa, PS4 eller Datorn. Skulle vilja höra både ps4 och datorn (Discord etc.) samtidigt.

Permalänk

funkar med elgatos capture card

dock blir det fördröjning dom med usb 2.0 på ljudet. bilden kör jag direkt från elgato in i en egen skärm och kör mitt ljud från skärmen
för spelar utan discord m,m men har testat och ljudet får du genom elgato programmet in i datorn

men kör du en Elgato med PCI-e så ska det nog funka utan fördröjning

Permalänk

dock kostar ju den som klarar 4k ca 4000:- går bara streama med den inte spela in

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4542612

Permalänk
Medlem

@Great Games Archive: Ah ja, Lite dyra är dom Jag ska dock inte streama eller spela in förtillfället. Får då kanske nöja mig med 1080p.

Permalänk
Medlem

Kör just nu med en sån här:
https://m.prisjakt.nu/product/3152097

Och sen har OBS öppen dör att kunna spela på min vanligt desktop.

Gör det med både and PS4 och en Switch, men endast i 1080p som urgångaupplösning.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Ah okej. En liten dum fråga, bara så jag har koll på allt Det är väll bara att dra en HDMI från PS4 till Capture card och sen från capture card till datorn (via PCI E eller USB). Sen är det bara att starta programet på datorn så får du både bild och ljud från programmet? Det blir då typ som en webbläsare eller annat program, jan kan bara minimera det eller stänga av ljudet från hela programmet i windows som ett helt vanligt program.

Och vet du om man får exakt samma kvalite som om du hade pluggat ps4 direkt in skärmen? Förutom kanske lite fördröjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mambans:

@Bernd_P1: Ah okej. En liten dum fråga, bara så jag har koll på allt Det är väll bara att dra en HDMI från PS4 till Capture card och sen från capture card till datorn (via PCI E eller USB). Sen är det bara att starta programet på datorn så får du både bild och ljud från programmet? Det blir då typ som en webbläsare eller annat program, jan kan bara minimera det eller stänga av ljudet från hela programmet i windows som ett helt vanligt program.

Och vet du om man får exakt samma kvalite som om du hade pluggat ps4 direkt in skärmen? Förutom kanske lite fördröjning.

Japp, räcket med det. Tänk på att ställa in så att den skicka ljud via hdmi och stäng av hdcp (alternativt koppla emellan en switch som klara av att tar bort hdcp). Och vid första gången är det någ också bäst att dra en HDMI från HDMI out från capture kortet till skärmen.
Har inte märkt av nån kvallitätsskillnaden eller fördröjning. MEN spela inga FPS eller liknande fördröjningskänsliga spel. Så tar det med en nypa salt.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Ah oke, Tack så mycket för hjälpen