Vi pratar motion capture med Goodbye Kansas på Nordsken 2018

Permalänk
Melding Plague

Vi pratar motion capture med Goodbye Kansas på Nordsken 2018

Att fixa grymma animationer för spel och film är lättare sagt än gjort. En bra metod är motion capture, och svenska Goodbye Kansas är experter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, visste inte att det fanns ett specifikt just i Sverige som faktiskt håller på med många och har gjort till många storspel.

Jag tror ärligt talat att L.A Noire är än idag 7 år senare den mest avancerade motion capture gjorda spelet någonsin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Första gången jag hör talas om Goodbye Kansas och det verkar vara ett kul företag att jobba på.
Tummen upp för videon.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

@Vangen: Det håller än idag, väldigt imponerande. Men det tveklöst bästa jag jag har skådat än så länge är utan tvekan från Ninja Theory och deras senaste spel Hellblade. Spana in detta