Är dessa specs tillräckligt för att spela in i 1080p/60fps?

Permalänk
Medlem

Inne på samma spår som de andra i tråden, fast med mer fokus på GPUn och lite högre budget:
Lista hos Komponentkoll

Lista hos Komponentkoll

CPU: Intel Core i5-8600K (2 190 kr hos Komplett)
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti Phoenix (5 490 kr hos Komplett)
Chassi: Fractal Design Meshify C -TG (Ej PSU) (749 kr hos Inet)
Moderkort: MSI Z370 TOMAHAWK (999 kr hos Komplett)
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB (1 799 kr hos Komplett)
SSD: Toshiba OCZ TR200 240GB (599 kr hos Inet)
HDD: Seagate Intern hårddisk Barracuda Compute HDD 2TB (679 kr hos NetOnNet)
PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W (899 kr hos Elgiganten)
CPU-kylare: be quiet! Pure Rock CPU Kylare (349 kr hos Inet)
Summa: 13 753 kr

Är 13,7k ett problem så kolla runt efter ett GTX1070 eller som du själv föreslog, köp kortet begagnat (men fokusera på 1070Ti då det en väldigt ny modell, så det faktiska kortet kan inte vara så gammalt). SSDn är ett budgetval, tänk på det om du har några hundra extra att spendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Inne på samma spår som de andra i tråden, fast med mer fokus på GPUn:
Lista hos Komponentkoll

CPU: Intel Core i5-8600K (2 190 kr hos Komplett)
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti Phoenix (5 490 kr hos Komplett)
Chassi: Fractal Design Meshify C -TG (Ej PSU) (749 kr hos Inet)
Moderkort: MSI Z370 TOMAHAWK (999 kr hos Komplett)
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB (1 799 kr hos Komplett)
SSD: Toshiba OCZ TR200 240GB (599 kr hos Inet)
PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W (899 kr hos Elgiganten)
CPU-kylare: be quiet! Pure Rock CPU Kylare (349 kr hos Inet)
Summa: 13 074 kr

Är 13k ett problem så kolla runt efter ett GTX1070 eller som du själv föreslog, köp kortet begagnat (men fokusera på 1070Ti då det en väldigt ny modell, så det faktiska kortet kan inte vara så gammalt). SSDn är ett budgetval, tänk på det om du har några hundra extra att spendera.

dock skulle han ha en extra hdd också så då blir d lite över budget

Permalänk

@Icecrystal: Hittade ju som sakt ett 1070 ti för 3900, här är länken: https://www.blocket.se/stockholm/9st_ooppnade_GTX_1070TI_Vulc...
Är dom bra dock? Har inte hört av Vulcan U 1070 ti. Värkar vara till ett riktigt bra pris iaf. Då skulle jag få mycket mer prestanda för min budget.

Permalänk
Skrivet av Affeltrucken:

@Icecrystal: Hittade ju som sakt ett 1070 ti för 3900, här är länken: https://www.blocket.se/stockholm/9st_ooppnade_GTX_1070TI_Vulc...
Är dom bra dock? Har inte hört av Vulcan U 1070 ti. Värkar vara till ett riktigt bra pris iaf. Då skulle jag få mycket mer prestanda för min budget.

Det står i annonsen om du köper alla samtidigt så blir det 3900. annars kostar det 4500kr om du bara vill köpa 1

Permalänk

@The Warinator: Är det en bra deal då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

@The Warinator: Är det en bra deal då?

Nja, inte så jättebra. De korten har ingen vidare kylning såvitt jag vet. Hade det varit ett kort från ASUS eller MSI hade det varit en hyfsat bra deal.

Ifall du kan vänta så skulle jag personligen nog vänta på den nya generation grafikkort som förhoppningsvis kommer till sensommaren/höst från nvidia. Antingen köper du ett nytt sådant eller så går det säkert att hitta bra priser på begagnade kort då.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

Vill bygga en dator som kostar runt 12 tusen, den ska va bra för: 1080p 60fps gaming (ultra), video redigering Vegas 15, spela in Gameplay 1080p 60fps. Vill ha minst ett GTX 1060, skulle kunna gå ner till typ ett 1050 men vill att datorn ska hålla i alla fall några år utan att behöva uppgradera. Minst 8gb ram, mycket minne (1-2tb). Vill helst ha en Intel processor. Blir det för dyrt så funkar Ryzen också. Det var det. Förresten, jag tänkte köpa en dator och kollade priserna på pcpartpicker. Då blev det runt 1300-1400 dollar men sen när jag kollade upp med moms så kostade över 17 tusen. Asså har inte riktigt fattat moms men kan man köpa från amazon istället. Blir det moms då också? För det hade dragit ner på priserna en j*vla massa. Kan vänta 5 månader på amazon bara det blir billigare. Tack i förväg
//Affeltrucken

Skulle rekommendera att köpa allt utom grafikkort och minne nytt, och försöka leta reda på dom begagnade istället, då får du en ny bas och betydligt bättre dator för samma pris

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

@The Warinator: Är det en bra deal då?

beror på vart dom är köpta och hur det är med kvitto, ett 1070 TI kan du få för 5500 upp med tredjepartskylare.

så 4500kr är 1000kr rabatt så är en helt ok deal skulle jag våga påstå så länge korten är oanvända och det finns kvitto.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

beror på vart dom är köpta och hur det är med kvitto, ett 1070 TI kan du få för 5500 upp med tredjepartskylare.

så 4500kr är 1000kr rabatt så är en helt ok deal skulle jag våga påstå så länge korten är oanvända och det finns kvitto.

vet inte om kvitto skulle vara till så mycket nytta, colorful säljs inte i Sverige vad jag vet, annonsören har antagligen köpt via nätet från Kina och som andra sa så har korten ingen vidare kylning.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

vet inte om kvitto skulle vara till så mycket nytta, colorful säljs inte i Sverige vad jag vet, annonsören har antagligen köpt via nätet från Kina och som andra sa så har korten ingen vidare kylning.

fast läser man på om kortet så är det inte dåligt, i en öppen rigg så gick kortet aldrig över 66c vilket inte direkt är dåligt.

likvärdigt med MSI, bättre än Inno3d och sämre än Asus om man kollar på sweclockers test av 1070 TI.

samt tror så gott som alla tillverkare har global garanti nu mera, så sure kvitto är nog värdelöst antar dom går på serienummer (iallafall om man kollar på vad som står på deras hemsida)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...