In-ear lurar som passar???

Permalänk
Medlem

In-ear lurar som passar???

Hejsan.
Vänder mig till alla er för lite köpråd. Jag behöver en par iem's som både har bra ljud och som kan passa i mitt öra. Problemet är att alla vanliga in ear lurar (de med gummikuddar) trillar ut nästan omedelbart. De enda som har faktiskt faktiskt funkat bra för mig har varit Apple's ear pods. De saknar dock bass och är för "harsh".
Jag har kollat på KZ ZST iem's med memory foam tips, som verkar okaj. Min budget är typ 1000 spänn max, och en stor plus skulle vara en utdragbar kabel eller alt BT.
Mvh.

Permalänk

Har du provat olika storlekar och tryckt in dom ordentligt i örat? Det kan kännas lite konstigt om man inte är van. Om ett par earpods låter skrikigt och har för lite bas tycker jag det låter som inte dom heller sitter speciellt bra. Om jag minns rätt så låter earpods som en tjock mullrig gröt.

Hur som helst så är min rekommendation ett par Tennmak pro.

Dom låter riktigt bra dom är små och har en rund och mjuk form som dessutom har en "negativ" passform. Dvs så sticker dom inte ut ur öronen alls.

Vill du så kan du köpa en kabel som har teknik för bluetooth eller så kan kabeln bytas om den skulle gå sönder av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har du provat olika storlekar och tryckt in dom ordentligt i örat? Det kan kännas lite konstigt om man inte är van. Om ett par earpods låter skrikigt och har för lite bas tycker jag det låter som inte dom heller sitter speciellt bra. Om jag minns rätt så låter earpods som en tjock mullrig gröt.

Hur som helst så är min rekommendation ett par Tennmak pro.

Dom låter riktigt bra dom är små och har en rund och mjuk form som dessutom har en "negativ" passform. Dvs så sticker dom inte ut ur öronen alls.

Vill du så kan du köpa en kabel som har teknik för bluetooth eller så kan kabeln bytas om den skulle gå sönder av någon anledning.

Jag har provat olika storlekar, men de bara "glider" ut.
Tack, jag kollar runt lite mer om de Tennmak pro.

Permalänk

Jag har KZ Z5, KZ ATE och KZ ZS3..Men alla är ganska stora rent fysiskt. Bäst passform av de KZ jag provat är ZS3, sämst är ATE ( i mina öron då såklart )

Men Tennmak pro är helt klart den som sitter bäst! Ljudmässigt så gillar jag nog KZ Z5 lite mer för den är aningen mer balanserad jämfört med Tennmak pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Jag har KZ Z5, KZ ATE och KZ ZS3..Men alla är ganska stora rent fysiskt. Bäst passform av de KZ jag provat är ZS3, sämst är ATE ( i mina öron då såklart )

Men Tennmak pro är helt klart den som sitter bäst! Ljudmässigt så gillar jag nog KZ Z5 lite mer för den är aningen mer balanserad jämfört med Tennmak pro.

Okaj, tack. Var köpte du dina KZ och Tennmak? Ebay?

Skrivet av simonw:

De verkar bra, men jag skulle vara lite osäkert med att köpa lurar som inte har en avdragbar kabel. Jag måste köpa nya Apple lurar var annan månad ahhaha.

Permalänk
Skrivet av iknight:

Okaj, tack. Var köpte du dina KZ och Tennmak? Ebay?

De verkar bra, men jag skulle vara lite osäkert med att köpa lurar som inte har en avdragbar kabel. Jag måste köpa nya Apple lurar var annan månad ahhaha.

Aliexpress tror jag..Lite tråkigt nu när posten sätter käppar i hjulen såklart men även med lite extra avgifter så tycker jag tennmak pro är ett bättre köp än tex shure SE215/315 ( har haft båda )

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

De verkar bra, men jag skulle vara lite osäkert med att köpa lurar som inte har en avdragbar kabel. Jag måste köpa nya Apple lurar var annan månad ahhaha.

Lurar med lite kvalité brukar hålla längre än apples 15:- saker

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Aliexpress tror jag..Lite tråkigt nu när posten sätter käppar i hjulen såklart men även med lite extra avgifter så tycker jag tennmak pro är ett bättre köp än tex shure SE215/315 ( har haft båda )

Aha. Nu har jag hittat en par tennmak pro för 300kr + frakt. Verkar inte dåligt alls

Skrivet av BergEr:

Lurar med lite kvalité brukar hålla längre än apples 15:- saker

Jo, där har du rätt 😂, men jag skulle fortfarande känna lite nervös med att ha iems som jag bry sig inte om/ kan inte byta kabeln på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Jo, där har du rätt 😂, men jag skulle fortfarande känna lite nervös med att ha iems som jag bry sig inte om/ kan inte byta kabeln på.

Mjo, båda lurarna jag använder dagligen kan jag byta kabel på (hd650 och ie80). Kabeln på mina ie6 höll dock två år (är fortfarande hela) tills jag köpte nya lurar. Före det slaktade jag en kabel på någon månad (olika 400~ kr in-ears).

Bröt av 3.5mm kontakten på kabeln till mina ie80 en gång (satt mig på telefonen typ), ganska smidigt att bara klicka hem ny kabel

Annars har de (ie6, ie80) fastnat i cykeln, lastpallar (så hårt att det sliter lurarna från öronen) osv utan att visa tecken på att skadas. Även kört mina ie6 i tvättmaskinen en gång och tappat de i vatten två gånger =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

De verkar bra, men jag skulle vara lite osäkert med att köpa lurar som inte har en avdragbar kabel. Jag måste köpa nya Apple lurar var annan månad ahhaha.

Ah, då blir det väldigt smalt utbud, speciellt med en låg budget.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10