Bethesda avtäcker actionskjutaren Rage 2 med ny trailer

Permalänk
Melding Plague

Bethesda avtäcker actionskjutaren Rage 2 med ny trailer

Via en teaser bekräftas det att Id Softwares speltitel Rage från 2011 får en uppföljare, vilken får namnet Rage 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt! tycket om det spelet när det kom ut gött med en uppföljare!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Det är inte Id Software som utvecklar denna gång

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det är inte Id Software som utvecklar denna gång

Kanske iofs är bra? Id är jävliga på det tekniska, men när det kommer till innehåll tycker jag det finns de som gör det mycket bättre. Rage var bra, men kunde varit ett mästerverk om rätt folk byggt upp spelvärlden

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte var överförtjust i Rage? Jag var typ förtjust i iden och tyckte skjutandet var fett smooth i jämförelse mot typ fallout. Men jag körde inte klart det, tröttnad under del två av spelet. Det var sjukt repetivt när man körde samma dungeon igen fast man kom från andra hållet, gång på gång..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av Idtech 6 med Rage 2 som bechmark program. Även utan Carmack så har idtech 6 varit en bra motor på Vulkan med senaste Doom och Quake.

Permalänk
Medlem

@hwasser:
För att inte nämna alla tekniska problem och begränsningar, och FPS begränsning på patetiska 60. Samt var det inte hårdkodad mus-acceleration?

Permalänk
Inaktiv

Gillade Rage, sjukt coolt spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske har en liten chans att bli bra till skillnad från magplasket till föregångare. Id utan Carmack är bättre än Id med Carmack men utan Romero.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hade mycket kul med RAGE så lär nog bli ett köp av tvåan också.
Vet att många hade prestanda problem med spelet men funkade fint för mig på ett Radeon 5870, tror det var mer problem med Nvidia kort. Största problemet var att spelet var utvecklat för konsolerna och hade väldigt dåligt med inställningar för PC, blev bättre med en patch senare men fortfarande väldigt fattigt med options, får hoppas att de gör ett bättre jobb nu och utvecklar det bättre för oss PC spelare.
Körde igenom det igen för ca 2 år sen och det höll fortfarande bra, kändes inte gammalt på nått vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Jag är mer intresserad av Idtech 6 med Rage 2 som bechmark program. Även utan Carmack så har idtech 6 varit en bra motor på Vulkan med senaste Doom och Quake.

Har inte testat kommande Quake Champions, men det använder väl inte idTech 6 rätt av och därmed inte Vulkan än, även om det är sagt att det ska komma? Wolfenstein II: TNC däremot kör idTech 6 och Vulkan, så jag förutsätter att Rage 2 får det också.

I övrigt håller jag med; det vore roligt med en benchmark på Vulkan i Sweclockers testsvit, inte minst för att synliggöra API:et mer bland alla DirectX-titlar. Även om det skulle råka flyta på så bra på alla konfigurationer att det inte vore givande ur en ren "spelbarhetssynpunkt". Speciellt om det nu är så att det ska utvecklas av Avalanche Studios. Heja Sverige och Vulkan!

Permalänk
Medlem

@bopp: Ser man på, det stämmer
Doom, Wolfenstein och Doom VFR verkar vara de som körs på idtech 6 enl. wiki.

Permalänk
Medlem

Ingen John Carmack med och leker denna gången då sadly!

Permalänk

Burningman någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det är inte Id Software som utvecklar denna gång

Skrivet av kaput:

Kanske iofs är bra? Id är jävliga på det tekniska, men när det kommer till innehåll tycker jag det finns de som gör det mycket bättre. Rage var bra, men kunde varit ett mästerverk om rätt folk byggt upp spelvärlden

Då var det fritt fram, spelvärlden kommer bli episk.
"2018 Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company. Developed in association with Avalanche Studios, trading as Fatalist Entertainment".

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-