Alternativ till Dropbox offentliga mappen

Permalänk

Alternativ till Dropbox offentliga mappen

I sept 2017 tog Dropbox bort den offentliga mappen och ersatte den med andra sätt att dela filer. Jag har använt den funktionen till att vissa bilder på andra websidor, det går inte längre att göra. Denna funktion att länka bilder finns även här på sweclokers forum.
Någon som vet någon alternativ molntjänst som tillåter detta. Har testat lite olika men utan framgång.
https://www.dropbox.com/sv_SE/help/files-folders/public-folder

Stefan

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 1600X, RAM: 16 GB , Moderkort MSI B350M Mortar,
Grafik ASUS GTX1080 Strix , Operativsystem: W10 64, Skärm Philips Brilliance 272P4QPJKEB

Permalänk
Medlem

imgur kanske

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fagerholm:

I sept 2017 tog Dropbox bort den offentliga mappen och ersatte den med andra sätt att dela filer. Jag har använt den funktionen till att vissa bilder på andra websidor, det går inte längre att göra. Denna funktion att länka bilder finns även här på sweclokers forum.
Någon som vet någon alternativ molntjänst som tillåter detta. Har testat lite olika men utan framgång.
https://www.dropbox.com/sv_SE/help/files-folders/public-folder

Stefan

Vet att iDefendo har den funktionaliteten redan i sin gratisversion, plus att du kan blockchain-regga dina filer och kolla trafik på länken.

Permalänk
Medlem

Du kan fortsätta använda Dropbox för dina bilder.

När du delar med dig bilden och får din länk ändrar du sista i ändelsen från ?dl=0 till ?raw=1

Då fungerar bild direkt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag droppar bilder jag vill länka så på imgur.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."