Hur får jag bort tidigare sökningar(förslag) som t.ex på blocket?

Permalänk
Medlem

Hur får jag bort tidigare sökningar(förslag) som t.ex på blocket?

Hej, Jag har försökt ta bort mina tidigare sökningar jag gjort på blocket, hundar, bilar osv men de står fortfarande kvar där när jag klickar på sökfliken som förslag. Jag har raderat sökhistoriken osv men jag vill stänga av den här funktionen då jag inte får bort de.. saker jag söker på blocket kommer som förslag på andra sidor vilket är väldigt störande.

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Rensa cashe?

Ladda ner CCleaner och rensa med, glöm inte bocka ur det där medföljande skräpet bara.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Rensa cashe?

Ladda ner CCleaner och rensa med, glöm inte bocka ur det där medföljande skräpet bara.

Laddade ner, bockade på, raderat allt som finns och sökhistoriken på blocket är fortfarande kvar, dvs förslag som kommer fram när man ska skriva..

Permalänk
Avstängd

@Rafeth:

Om du ska surfa och om du inte vill att det ska sparas i dator så kör med incognito om du använder Chrome. Det gör jag på tex skoldator.

Skrivet av Rafeth:

Laddade ner, bockade på, raderat allt som finns och sökhistoriken på blocket är fortfarande kvar, dvs förslag som kommer fram när man ska skriva..

Är du inloggad på blocket?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

I chrome:
Settings -> Advanced(längst ner) -> Privacy and Security -> Content settings -> Cookies -> See all cookies and site data -> Sök "blocket" -> remove all shown

Edit: Ok det var fel av mig, jag missförstod frågan
Settings -> Advanced -> Clear browsing data -> Bocka bara i "Autofill form data" -> Clear data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

I chrome:
Settings -> Advanced(längst ner) -> Privacy and Security -> Content settings -> Cookies -> See all cookies and site data -> Sök "blocket" -> remove all shown

Edit: Ok det var fel av mig, jag missförstod frågan
Settings -> Advanced -> Clear browsing data -> Bocka bara i "Autofill form data" -> Clear data

Fick bort den nu, tack alla för hjälpen! Har jag någon möjlighet att ändra någon inställning så att den slutar spara i framtiden? Jag skulle kunna använda icognito mode men jag vill ju kunna surfa på blocket, sweclockers osv som vanligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafeth:

Fick bort den nu, tack alla för hjälpen! Har jag någon möjlighet att ändra någon inställning så att den slutar spara i framtiden? Jag skulle kunna använda icognito mode men jag vill ju kunna surfa på blocket, sweclockers osv som vanligt..

Jag vet tyvärr inte hur man får en sida att sluta lagra data.

Permalänk
Medlem

Annars går det också att lägga muspekaren på sökresultatet, sen shift+delete så tas den bort, bara en i taget dock.

Fungerar i de flesta formulär och om du vill ta bort enskilda adresser du gått in på med webbläsaren.

Permalänk
Avstängd

Shift + delete fungerar inte för mig...

Tycker också att detta är oerhört irriterande även om man inte har något man vill dölja.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag vill rensa från felskrivna inloggningar på ett forum.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Shift + delete fungerar inte för mig...

Tycker också att detta är oerhört irriterande även om man inte har något man vill dölja.

För mig gick det om jag använde piltangenterna för att markera sökalternativet ifråga och sedan trycka Delete (Firefox). Det räckte alltså inte att bara hålla muspekaren över.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

För mig gick det om jag använde piltangenterna för att markera sökalternativet ifråga och sedan trycka Delete (Firefox). Det räckte alltså inte att bara hålla muspekaren över.

Tack, nu fungerade det!
Nej, det gick inte att bara hålla muspekaren över (det går inte att markera med den för mig...).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

I chrome:
Settings -> Advanced(längst ner) -> Privacy and Security -> Content settings -> Cookies -> See all cookies and site data -> Sök "blocket" -> remove all shown

Edit: Ok det var fel av mig, jag missförstod frågan
Settings -> Advanced -> Clear browsing data -> Bocka bara i "Autofill form data" -> Clear data

Eller Ctrl+Shift+Delete
Gäller både Chrome och Firefox