Metro Exodus försenas till 2019

Permalänk
Melding Plague

Metro Exodus försenas till 2019

I samband med THQ Nordics senaste kvartalsrapport framgår att utvecklarna 4A Games behöver mer tid med Metro Exodus, som släpps till början av år 2019 istället för till hösten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Meeen väntade ju, och trodde det skulle komma nu i år

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur nära de jobbar med Nvidia på projektet....
Nästa generations grafikkort 2019 som tidigast?

Permalänk
Medlem

Synd såklart men föredrar ett färdig spel.

Permalänk
Medlem

Det där var tråkigt, ett av dom få PC-spelen jag tänkte köpa i år... Får väl låna mig ett PS4 å köra god of war istället då. Eller få tummen ur röven å faktsikt komma igång med divinity 2

Någon som vet om vi har något annat roligt att se fram emot? Känns tokdött med roliga singelplayerlir på PC

Permalänk
Medlem

Trist. Började spela igenom Metro 2033 Redux nu på kvällarna. Det är så sjukt bra inlevelse i dessa spel. Det är extremt få spel jag spelar om fler gånger än 1 och Metro serien är inkluderad i dessa.

Har väldigt svårt att hitta spel som faller mig i smaken. Jag gillar hyffsat linjära spel men som har grym atmosfär och inlevelse. Spel som man ska leta runt efter nycklar och koder är något jag tyvärr inte gillar alls. Annars var Prey mycket bra men jag klarar inte av det konstanta letandet efter koder osv. för att öppna en dörr för femtielfte gången.

Permalänk
Medlem

"Nooooooooooo"
-Darth Vader

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Prey var lite väl mycket hitta koder/nycklar i klassiskt Wolfenstein stuk (Lol.) men det var snyggt och jag höll på att skita på mig då jag hittade typ de fem första aliens.

"Vad var det som rörde sig? Åh, bara en stol där...aaaaaargh"

Dold text

Iaf, tyckte spelen var lite väl mycket på rails men de var så välgjorda så jag har spelat igenom dom flera gånger.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte Half-Life 3 när jag såg trailern

Permalänk
Avstängd

''Utöver spelupplevelse och handling siktar bolaget högt tekniskt med Metro: Exodus, där siktet är att "spränga grafikkort" och sätta ribban för prestandatester i spel. Spelmotorn blir en uppdaterad variant av 4A Engine, ''

Hoppas man får extremt fin grafik för jag vet vissa spel som är äckligt dåligt optimerade som ''spränger'' grafikkort men ser ut som ett spel från 1999

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

''Utöver spelupplevelse och handling siktar bolaget högt tekniskt med Metro: Exodus, där siktet är att "spränga grafikkort" och sätta ribban för prestandatester i spel. Spelmotorn blir en uppdaterad variant av 4A Engine, ''

Hoppas man får extremt fin grafik för jag vet vissa spel som är äckligt dåligt optimerade som ''spränger'' grafikkort men ser ut som ett spel från 1999

Om du kollade senaste raytracing trailern från dom så få du se om det är bra grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Prey var lite väl mycket hitta koder/nycklar i klassiskt Wolfenstein stuk (Lol.) men det var snyggt och jag höll på att skita på mig då jag hittade typ de fem första aliens.

"Vad var det som rörde sig? Åh, bara en stol där...aaaaaargh"

Dold text

Iaf, tyckte spelen var lite väl mycket på rails men de var så välgjorda så jag har spelat igenom dom flera gånger.

Precis min upplevelse. Mitt drömspel är nog en kombo av rätt många titlar..
Tyvärr verkar det inte komma något spel på ett tag som passar mig så det blir väl att spela gamla spel.

Permalänk
Medlem

o jag som hade just spelat igenom ett metro maraton för att tagga för exodus...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det där var tråkigt, ett av dom få PC-spelen jag tänkte köpa i år... Får väl låna mig ett PS4 å köra god of war istället då. Eller få tummen ur röven å faktsikt komma igång med divinity 2

Någon som vet om vi har något annat roligt att se fram emot? Känns tokdött med roliga singelplayerlir på PC

Shadow of the Tomb Raider ska komma i september. Det är väl ett spel i samma stuk som metro med lite mindre monster. Senaste Tomb Raider var också extremt snyggt gjort.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Självklart tråkigt, men om det är något de sista två-tre åren i spelvärlden har lärt mig så är det hur förbannad man blir av ofärdiga spel. "Game as a service" ska handla om content och förbättringar, inte om att laga den skitprodukt man lanserade från början.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nej va trist, men men den som väntar på något gott. De andra i serien är ju grymma och denna med en aning raytracing lär nog verkligen bli i en klass för sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''Utöver spelupplevelse och handling siktar bolaget högt tekniskt med Metro: Exodus, där siktet är att "spränga grafikkort" och sätta ribban för prestandatester i spel. Spelmotorn blir en uppdaterad variant av 4A Engine, ''

Hoppas man får extremt fin grafik för jag vet vissa spel som är äckligt dåligt optimerade som ''spränger'' grafikkort men ser ut som ett spel från 1999

Risken är ju att man får dra ner settings till 2016 för att ens komma nära 60fps. eller vänta tills GTX12xx

Permalänk
Snusfri
Skrivet av sKRUVARN:

Det där var tråkigt, ett av dom få PC-spelen jag tänkte köpa i år... Får väl låna mig ett PS4 å köra god of war istället då. Eller få tummen ur röven å faktsikt komma igång med divinity 2

Någon som vet om vi har något annat roligt att se fram emot? Känns tokdött med roliga singelplayerlir på PC

State of Decay 2 bör du spana in.
Släpps den 22'a Maj nu om du köper "vanliga" versionen som kostar 299:- eller den 18'e om du väljer "Ultimate Edition" som går på 499:-

Första spelet är helt underbart och vad jag sett av 2an så ser det riktigt bra ut.

Inga loot-boxes eller liknande heller är eller kommer det att vara i spelet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Det där var tråkigt, ett av dom få PC-spelen jag tänkte köpa i år... Får väl låna mig ett PS4 å köra god of war istället då. Eller få tummen ur röven å faktsikt komma igång med divinity 2

Någon som vet om vi har något annat roligt att se fram emot? Känns tokdött med roliga singelplayerlir på PC

Ag0ny ser ju lagom tripvärdig ut,men jag var väldigt redo för en ny metro i år:S

Permalänk
Medlem

Jag har Metro 2033 men har aldrig riktigt spelat det. Är det en serie värd att sätta sig in i?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har Metro 2033 men har aldrig riktigt spelat det. Är det en serie värd att sätta sig in i?

Ja, om man gillar sådant här!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon267242:

Om du kollade senaste raytracing trailern från dom så få du se om det är bra grafik

Med tanke på att det är återigen en konsolport så kan vi se fram emot sketen UI och inga inställningar med.