Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta

Tjena, jag återställde min router och nu kan jag inte ansluta mig till den, vad ska jag göra?

mvh

Permalänk
Medlem

Vad har du testat? Hur artar sig felet? Hittar du den när du söker efter trådlösa nätverk?

Permalänk
Medlem

Har testat att återställa den igen och det funka inte, router startar men trådlös-lampan lyser inte längre som den gjorde förut, den hittar inte trödlåst eller ethernet

Permalänk
Medlem

På vilken IP-adress var routern innan återställningen?
På baksidan av routern står ofta skrivet på vilken adress den går att nå efter återställning.
Jag förutsätter att du använder nätverkskabel?

Visa signatur

i7 | R290

Permalänk
Medlem

hittar ingen ip-adress på baksidan :/ och ja, jag använder nätverkskabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejdan:

Har testat att återställa den igen och det funka inte, router startar men trådlös-lampan lyser inte längre som den gjorde förut, den hittar inte trödlåst eller ethernet

Här har vi felet. Ethernet är inte "trödlåst", eller trådlöst heller för den delen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Vilken router

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova att sätt en fast ip-adress på ethernetkortet på din dator och koppla in dig till LAN på routern.
Troligen så sitter din router på ip 192.168.1.1 eller 192.168.0.1

1. Så sätt IP på ditt nätverkskort till 192.168.1.33 och testa om du kommer åt 192.168.1.1 via webbläsare.
2. samma procedur, fast du sätter din egen ip till 192.168.0.33 och ansluter till 192.168.0.1 via webbläsare.

Vad är det för modell på routern?
Vad har du för leverantör?
Har du något modem eller har du fiber?
Bättre info tack

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

haha, nä vet men varken ethernet eller trådlöst fungerar, anvnäder någon telia router, inte så instatt i detta med nätverk

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är för modell, har telia som leveratör, använder fiber, förlåt för dålig info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejdan:

haha, nä vet men varken ethernet eller trådlöst fungerar, anvnäder någon telia router, inte så instatt i detta med nätverk

Det står modellnummer på routern
Det ska dessutom så en hel del info om defaultinställningar/serienummer etc etc på själva routern om du har fått den direkt från telia.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Är en technicolor

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är inte det där en repeater för IPTV?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

vet inte vad som menas med det, men den funkade bra innan jag återställde den

Permalänk
Medlem

Bara så du vet. Det går att läsa av QR-koden
Om du sätter den i AP-läge kanske det fungerar.

Skrivet av Dreijer:

Är inte det där en repeater för IPTV?

Nere till höger i bild står det att den är i läge "station". Frågan är vad det fjärde alternativet är.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det där är en TG234 /TG233 sändare/mottagare för trådlös tv eller så fungerar den utmärkt för det du har använt den till också. Det du måste göra är att vid din "huvud" router så har du en likadan sändare där du måste hålla ner knappen på framsidan tills den börjar blinka, sen går du in dit du sitter och göra likadant på den du får ditt nät ifrån så att de får sync med varandra, så tryck ner WPS knappen på framsidan av dem båda. OBS har du ingen likadan vid "huvud" routern så tryck ner WPS knappen på den och sen på din mottagare vid din dator.

Permalänk
Medlem

aa vet orka inte rita över den, har provat alla lägen inget funkar, det fjärde alternativet är auto

Permalänk
Medlem

Satte den på Acess point igen, och den valde att börja leva, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

If your computer and the TG234 are connecting directly to each other:

In Access Point mode, the default IP address of the TG234 is: 192.168.1.100
In Station mode, the default IP address of the TG234 is: 192.168.1.200
In Auto mode, try both 192.168.1.100 and 192.168.1.200

Visa signatur

i7 | R290