Permalänk

Nytt webbhotell, tips?

Hejsan!
Jag studerar till Systemutvecklare .NET, har tidigare erfarenheter i PHP och håller även på att leka lite med JS(React och Node framför allt).

Har idag ett webbhotells paket hos binero som jag haft i många år och ju mer jag lär mig, desto mera funderar jag på varför jag har kvar det. Och eftersom binero saknar stöd för en del saker skaffade jag godaddy också.

Gillar inget av mina två webbhotell egentligen, och att sitta o betala för två känns inte speciellt roande när jag inte är riktigt nöjd och dessutom planerar att köpa en handfull domäner till under sommaren för ett par applikationer jag jobbat på.

Så nu vill jag kolla runt efter ett nytt så jag kan samla allt på samma ställe.
Även om det går att hitta mängder på google så vore det väldigt uppskattat att få folks rekommendationer.

Det jag söker är:
Stöd för PHP, .ASP och Node.JS hosting.
Gärna ett bra antal databaser och inte en skamlig mängd datatrafik/månad.

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

@Mysbubblan:
Skulle vilja påstå att Loopia upfyller dina önskemål (lite osäker på Node.JS hosting dock).

Har själva det, dock endast domännamn via dem, så kan inte uttala mig om hur deras webhosting är, men de få gånger jag har behövt kontakta dem, har jag relativt snabbt fått hjälp.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Varför inte köra en VPS istället så får du full koll? Eller för all del typ Azure eller liknande

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Ja, kanske skulle köpa en VPS istället..
Har bara dålig koll på det, hur det funkar, hur mycket man måste fixa själv med DNS'er osv.

Men någon gång måste jag ju lära mig!
Ska kolla på https://www.digitalocean.com, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mysbubblan:

Ja, kanske skulle köpa en VPS istället..
Har bara dålig koll på det, hur det funkar, hur mycket man måste fixa själv med DNS'er osv.

Men någon gång måste jag ju lära mig!
Ska kolla på https://www.digitalocean.com, tack för tipsen!

I många fall kan du behöva köpa domänen på annat håll och sen peka den mot dem. Men borde inte vara något problem. Men bra att kolla på innan man bestämmer sig. Sen får du ju säkert sätta upp och konfigurera webbserver, databas etc själv. Men ska du göra enklare grejer krävs det inte mycket pill för att få det att rulla.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa att använda dig utav Google Cloud.

Grejen är att jag satt upp en Django sajt där för flera månader sedan med låga specs på instansen (f1-micro (1 vCPU, 0.6 GB memory). Dessutom databas och webbserver i samma instans för att webbplatsen inte är stor. Det är väldigt låg belastning på webbplatsen. Det är en basic företagssida där man kan lägga ordrar.

Man fick, har jag för mig ~2500-3000kr för att starta upp ett Google Cloud konto. Har varit extremt låg kostnad så jag har i princip nästintill hela beloppet kvar att utnyttja.

Permalänk
Medlem

Jag kör Loopia men jag är en noob och pysslar inte med annat än html så har ingen som helst koll på stöd för olika servrar. Hur som Loopia har bra okonstlad support.

Permalänk
Medlem

Built react kan du köra på firebase (static hosting)

Permalänk
Medlem

Titta på Google Cloud Platform eller Microsoft Azure exempelvis. Ganska generöst med "sign-up credits" så att du kan komma igång ett tag och hosta det i appservice, vanlig VM eller Kubernetes. Alltid bra att kunna när du är klar med utbildningen också!