Var köper man en RGB splitter kabel i Sverige?

Permalänk
Medlem

Var köper man en RGB splitter kabel i Sverige?

Finns det någon svensk butik som säljer någon form av RGB splitter kabel eller något liknande typ hub. Har nämligen bara 1 RGB header på mitt moderkort och skulle vilja utöka det på något vis eller i alla fall koppla in fler enheter på samma om möjligt. Mitt moderkort är ett ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac.

EDIT: tänkte något i still med denna: https://www.amazon.com/RGB-LED-Light-Strip-Splitter/dp/B071DH...

Permalänk
Medlem

Annars hur är det vågar man köpa på amazon.co.uk fortfarande? Tänkte om man behöver betala tull eller liknande? Den finns nämligen där: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B072J8DDR5/ref=ox_sc_act_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Annars hur är det vågar man köpa på amazon.co.uk fortfarande? Tänkte om man behöver betala tull eller liknande? Den finns nämligen där: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B072J8DDR5/ref=ox_sc_act_...

Bara att köpa.

UK är fortfarande med i EU, så ingen tull/moms. Beställ och se glad ut

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tycker även att Amazon.de har varit toppen att handskas med. Vet inte om det är samma kundservice som hanterar för Amazon i Europa men tänkte bara nämna att min personliga erfarenhet med Amazon.de är positiv som attan om du nu skulle råka få ett dåligt ex eller liknande.

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet behövs det ingen elektronik för att göra en RGB splitter... (När jag läste rubriken tänkte jag automatiskt på VGA, vilket ju inte är relevant...)
I alla fall. Du kan enkelt göra en själv för så många anslutningar du har lust med. Antagligen finns det en gräns för när störningar, och signalförsvagning ställer till det, men den borde vara utanför alla rimliga expansionsplaner.
Du behöver en, eller flera, sådana här. Att köpa dem från kina är nog vansinne i dag, så se det som ett exempel, snarare än ett köpförslag.
Klipp den till önskad längd, och löd ihop alla benen på listen med varandra. Gör om det 4'a gånger. Montera (minst) 3 kontakter på din producerade adapter, från de grejorna du vill ansluta. En i var enda, en i mitten. Klistra ihop skiten på baksidan med smältlim, så du på ett bra sätt förhindrar all risk för kortslutning mot chassidelar osv.
Eftersom den rimligtvis även är skitful, så jämna till baksidan, och klistra sedan fast hela härligheten på valfri plats där den inte syns i chassit, med mer smältlim.

Jag har ingen som helst aning om vad Elfa kallar stiftlisten, men det är nog därifrån den ska komma. Om man har en av deras butiker i sin närhet. Deras frakt på småsaker som de här, gör att PostNords avgift för momshantering framstår som billig... Och det är naturligtvis en skitful lösning.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.