Förrådsrensning (Skänks eller slängs)

Permalänk

Förrådsrensning (Skänks eller slängs)

Hej!
Håller på att rensa ut hemma och har en del prylar som någon kanske kan vara intresserad av.

Samtliga saker skänks bort och kommer att slängas om ingen vill ha dem. Chassi och skärmar skickas inte. I övrigt så står köparen för eventuell frakt som sker med Postnord mot betalning via Swish i förväg. Först till kvarn gäller. Sakerna finns i Växjö. Jag har marknadsreferenser från tidigare annonser.

Bild 1

- FD Core 500 inklusive originalkartong

Bild 2

- Bildskärm från Compaq på 15 tum med 4:3 i bildförhållande. Anslutning sker med VGA

- Bildskärm från HP på 17 tum med 4:3 i bildformat. Anslutning sker via DVI eller VGA. Inbyggd USB-hubb.

- Iphone 4s 16GB med spräckt baksida. Utan tillbehör men med låda.

- HTC Legend. Utan tillbehör men med låda.

- Zalman fläktkontroller, ZM-MFC1 Plus (Svart) med 6 kanaler inklusive styrning för CPU-FAN. Kontrollern placeras i en 5,25a och har en yta av borstad aluminium. Levereras i gott skick med alla tillbehör och originalförpackning. https://www.inet.se/produkt/6308525/zalman-zm-mfc1-plus-flakt....

- D-Link router, DIR-615 med 10/100 Mbit/s med kartong och nätaddapter

- 2 stycken fläktgaller för 120mm fläktar

- 3 stycken 3m sleevade DVI-D (dual-link) kablar (perfekt för eyefinity

- 3 stycken 2m DVI-D (single-link) kablar

- 2 stycken 2m VGA kablar

- Skrivarkabel

- DP-DVI aktiv adapter för Eyefinity

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Hej, jag tar chassit men måste isf skickas såg att du hade original kartong så kanske inte blir något problem annars hoppa över mig ta nästa som är intresserad.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe:

Hej, jag tar chassit men måste isf skickas såg att du hade original kartong så kanske inte blir något problem annars hoppa över mig ta nästa som är intresserad.

Om inge kommer och hämtar det så kan det vara aktuellt.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Hej, jag tar gärna chassit och två dual-link dvi kablar om det går hämta i Växjö på lördag eller söndag (helst söndag).

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem

Om andra hoppar av, så ställer jag mig gärna i kö på chassit

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Hej ska flytta till mindre och ärt ute efter ett mindre chassi jag är väldigt intresserad.

Permalänk

Fan va schjyst av dig att skänka sånt fint chassi! Blir garanterat någon glad

Permalänk
Medlem

@JeagerMeisterSWE:
Har HP skärmen extern strömadapter, och i så fall vad är det för modell på skärmen?
Undrar för att jag har en HP skärm som jag har lyckats slarva bort strömadaptern till.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Intresserad av följande för framtida case mods om vi kan komma undan med en lindrig frakt kostnad super snällt vad du gör, ses i PM för att lista ut eventuell fraktkostnad?

Förutsatt att inte någon annan behöver dom mer än vad jag gör

Zalman fläktkontroller, ZM-MFC
2 stycken fläktgaller för 120mm fläktar
3 stycken 3m sleevade DVI-D (dual-link) kablar (perfekt för eyefinity
DP-DVI aktiv adapter för Eyefinity
- Iphone 4s 16GB med spräckt baksida. Utan tillbehör men med låda (jag har en defekt iPhone 4s som jag nog skulle kunna få att funka med delar från denna)

Permalänk
Medlem

Kan komma och hämta allt imorgon ifall det är så att du vill bli av med det snabbt.

Permalänk
Medlem

Tar gärna iPhonen, står givetvis för frakten!

Permalänk
Medlem

Zalman fläktkontroller och fästet(inklusive skruvar) för radiatorer/fläktar upptill på Core 500 för 150:- + frakt.

Permalänk
Medlem

Generöst! Tar gärna HTC Legend om ingen annan står före på tur, trevligt med lite nostalgi!

Permalänk
Medlem

- 1 stycken 3m sleevade DVI-D (dual-link) kablar (perfekt för eyefinity
- DP-DVI aktiv adapter för Eyefinity

Jag är i behov av något av detta! Klarar DP-DVI 144hz? Annars nyper jag gärna en av dom 3m sleevade! 100:- bör väl räcka för en påse från Postnord?

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk

Hur gick det med chassit? Om det är kvar tar jag det gärna mot fraktkostnaden

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

kan hämta chassiet om de är kvar

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4