Permalänk
Medlem

OpenUniverse Örebro och Bahnhof

Någon mer än jag som har problem nu på kvällen? Mäter ca 20ms högre svarstider än normalt och ca 30Mbit nedströms istället för 250+ som är normalt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag har samma problem, upplever paketförlust och högre ping.

Detta har skett i flera månader nu, det finns perioder det sker men försvinner efter ett tag, jag har kontaktat Bahnhof flera gånger angående detta men samma sak sker varje gång.

De ber mig att skicka en Traceroute, dom svarar med "Vi förstår att du upplever mer ping, men det är inget vi kan göra".

Jag brukar ha 100/100, lite över det faktiskt. men får självklart ut 40/90 nu, 20 mer ping än vanligt i alla tjänster med 2% paketförlust.

Permalänk
Medlem

Surt att upptäcka det när man nyss flyttat in. Får väl fundera på att byta till annan leverantör då och se om det blir bättre.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Någon mer än jag som har problem nu på kvällen? Mäter ca 20ms högre svarstider än normalt och ca 30Mbit nedströms istället för 250+ som är normalt.

Skrivet av Habibi1337:

Jag har samma problem, upplever paketförlust och högre ping.

Detta har skett i flera månader nu, det finns perioder det sker men försvinner efter ett tag, jag har kontaktat Bahnhof flera gånger angående detta men samma sak sker varje gång.

De ber mig att skicka en Traceroute, dom svarar med "Vi förstår att du upplever mer ping, men det är inget vi kan göra".

Jag brukar ha 100/100, lite över det faktiskt. men får självklart ut 40/90 nu, 20 mer ping än vanligt i alla tjänster med 2% paketförlust.

Möjligen någon traceroute man kan kika på?

Permalänk

Självklart, jag tog bort min IP adress ifall, vem vet?

Jag använder Pingplotter och skickar gärna iväg loggen vid besked, ifall du vill kolla igenom det.
Den togs just för en stund sedan.

https://i.imgur.com/mC6f9lG.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habibi1337:

Självklart, jag tog bort min IP adress ifall, vem vet?

Jag använder Pingplotter och skickar gärna iväg loggen vid besked, ifall du vill kolla igenom det.
Den togs just för en stund sedan.

https://i.imgur.com/mC6f9lG.png

Oj ja, det där såg inte alls bra ut. Du har skickat in liknande resultat till supporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habibi1337:

Självklart, jag tog bort min IP adress ifall, vem vet?

Jag använder Pingplotter och skickar gärna iväg loggen vid besked, ifall du vill kolla igenom det.
Den togs just för en stund sedan.

https://i.imgur.com/mC6f9lG.png

Ser liknande ut för mig. Nu börjar det släppa på och går lite bättre.

#1, ca 22:30 idag: 36Mbit ner och 100 upp med bredbandskollen.

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 26 ms 25 ms 24 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 25 ms 27 ms 27 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 23 ms 23 ms 23 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 24 ms 24 ms 26 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 25 ms 25 ms 26 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 26 ms 24 ms 22 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

#2, ca 22:45 idag: 175Mbit ner och 115 upp med bredbandskollen.

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 19 ms 18 ms 21 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 16 ms 19 ms 18 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 23 ms 23 ms 24 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 31 ms 315 ms 27 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 24 ms 25 ms 26 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 25 ms 26 ms 25 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

#3, ca 22:48 idag: 220Mbit ner och 118 upp med bredbandskollen.

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 2 ms 2 ms 2 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 20 ms 18 ms 19 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 22 ms 21 ms 22 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 28 ms 23 ms 24 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 19 ms 19 ms 21 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 23 ms 23 ms 23 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 26 ms 25 ms 24 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

#4, ca 22:50 idag: 270Mbit ner och 117 upp med bredbandskollen

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 25 ms 25 ms 21 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 23 ms 19 ms 20 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 23 ms 22 ms 21 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 138 ms 138 ms 20 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 19 ms 19 ms 21 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 27 ms 26 ms 23 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Bandbredden är okej nu men svarstiderna är dock fortfarande högre än normalt som synes.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Soir:

Oj ja, det där såg inte alls bra ut. Du har skickat in liknande resultat till supporten?

Japp, går fram och tillbaka inget dem kan göra, brukar dröja ett par veckor innan man faktiskt har en konversation med dem.

Ett mejl per 2 dagar och dom drar ut på proccessen med enkla frågor som

>Har du möjlighet att testa din hastighet med en annan dator?
>Kan du pröva med en ny kabel?
>Kan du koppla bort din router och skicka oss en 24 timmar traceroute?
>Okej vi återkommer tillbaka, okej jag beklagar att det dröjer men kan du skicka en ny log nu?
>Vi kan inte hjälpa med din höga svarstid då det är inte i vårat nätverk, tyvärr.

Ignorera faktum att detta sker i 4-5 timmar per dag och inte är konstant.

Nu verkar allt normalt igen, både svarstiden och hastigheten.

Tracing route to sunet.se [192.36.171.231]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms <1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 9 ms 8 ms 7 ms ti3041d400-xe2-3-0.ti.telenor.net [146.172.82.249]
4 10 ms 11 ms 10 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 5 ms 5 ms 5 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 7 ms 6 ms 6 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 8 ms 7 ms 6 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 6 ms 5 ms 5 ms netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se [195.245.240.19]
9 6 ms 8 ms 5 ms stockholm-fre-r2.sunet.se [130.242.4.95]
10 6 ms 6 ms 6 ms webc.sunet.se [192.36.171.231]

Permalänk
Medlem

Och nu är allt normalt igen:

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 <1 ms 1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 6 ms 5 ms 5 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 5 ms 5 ms 5 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 7 ms 6 ms 6 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 6 ms 7 ms 8 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 6 ms 5 ms 5 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Och nu är allt normalt igen:

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-N56U [192.168.1.1]
2 <1 ms 1 ms <1 ms gw14.A146.priv.bahnhof.se [85.24.248.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms ti3041d400-xe0-2-0.ti.telenor.net [146.172.80.177]
4 6 ms 5 ms 5 ms ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net [146.172.99.210]
5 5 ms 5 ms 5 ms a400-gw-c.bahnhof.net [46.59.117.78]
6 7 ms 6 ms 6 ms a400-gw.bahnhof.net [46.59.117.79]
7 6 ms 7 ms 8 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]
8 6 ms 5 ms 5 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Verkar som att vi har samma problem, detta kommer och går under dagen i månader men försvinner men lyckas alltid komma tillbaka under vissa perioder av året.

Deras respons i 2017 med samma problem.

Hej ***,

Tack för ditt mejl.

Jag förstår precis vad det är du menar och jag instämmer helt med att din MS är i den högre graden.
Dock är detta inte något vi kan påverka. Se Steg 8 och 9.

Steg 8 är i vårt nät, där har du cirka 16 ms och när du går utanför vårat nät så hoppar din MS upp avsevärt.
Tyvärr har vi inte någon möjlighet att påverka svarstider som inte är inom vårt nät.

Med vänlig hälsning,
***

Kundtjänst Bahnhof
Växel: 010 - 510 00 00

www.bahnhof.se - Internet med sekretess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habibi1337:

Verkar som att vi har samma problem, detta kommer och går under dagen i månader men försvinner men lyckas alltid komma tillbaka under vissa perioder av året.

Det låter jäkligt irriterande. Flyttade till Örebro för en vecka sedan så det här är första gången jag upplever det.
Vet du om andra tjänsteleverantörer har samma problem i OpenUniverses nät här?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Det låter jäkligt irriterande. Flyttade till Örebro för en vecka sedan så det här är första gången jag upplever det.
Vet du om andra tjänsteleverantörer har samma problem i OpenUniverses nät här?

Ownit möjligtvis?

Permalänk
Medlem

Antar att öppna CMD och köra "ipconfig /flushdns" inte funkar, eftersom det är bra ibland, men inte hela tiden.
Men, om du inte provat, så kan det vara värt ett försök. Skadar ju liksom inte.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av era909:

Det låter jäkligt irriterande. Flyttade till Örebro för en vecka sedan så det här är första gången jag upplever det.
Vet du om andra tjänsteleverantörer har samma problem i OpenUniverses nät här?

Jag upplevde precis samma fenomen ikväll vid dina noterade tidpunkter, hastigheter nere under 10 Mbit's och +20ms extra i påslag utöver det normala.

Vi har en snarlik traceroute och det var vid tredje hoppet jag fick mina 25 extra ms (nu är det normalt igen):

traceroute to ping.sunet.se (192.36.125.18), 64 hops max, 52 byte packets
1 172.22.23.254 (172.22.23.254) 1.182 ms 0.920 ms 1.072 ms
2 ua-85-229-48-1.bbcust.telenor.se (85.229.48.1) 1.189 ms 1.421 ms 1.184 ms
3 ti3041d400-xe2-1-1.ti.telenor.net (146.172.80.233) 2.479 ms 2.444 ms 2.672 ms
4 ti3163c360-ae10-0.ti.telenor.net (146.172.99.210) 6.215 ms 6.075 ms 5.877 ms
5 ti3002b400-ae3-0.ti.telenor.net (146.172.105.57) 6.129 ms 7.296 ms 6.799 ms
6 ping.sunet.se (192.36.125.18) 6.526 ms 6.266 ms 6.263 ms

Sitter i ett OpenUniverse nät i Karlstad med Bredbandsbolaget 250/250 Mbit's (numera Telenor).

Första gången jag sett detta och antog att det kanske hade något med övergången till Telenor att göra... vi får se om det kommer tillbaks.

Visa signatur

/ o z o n e

Permalänk
Bahnhof

Hej! Vi är medvetna om hastighetsproblemet som ni upplever och felsöker så gott det går. Men vi behöver fler felanmälningar från er som är Bahnhofkunder för att kunna felsöka ännu mer.
Gör en felanmälan via webbformuläret och välj långsam anslutning: https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/assistance eller ring oss på 010 – 510 00 00.

Permalänk
Skrivet av era909:

Surt att upptäcka det när man nyss flyttat in. Får väl fundera på att byta till annan leverantör då och se om det blir bättre.

Jag har kört Banhofs 1000/1000 i över ett år nu och inte märkt, ska försöka komma ihåg att testa ikväll dock.
Lite drastiskt att byta leverantör för en incident... med BBB fick man fan ringa en gång i månaden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det låter jäkligt irriterande. Flyttade till Örebro för en vecka sedan så det här är första gången jag upplever det.
Vet du om andra tjänsteleverantörer har samma problem i OpenUniverses nät här?

Skrivet av Habibi1337:

Ownit möjligtvis?

Ser man samtliga traces ovan så ser det ut som att paketförlusterna börjar inom Telenors nät (andra-tredje hoppet), och det bör således inte bli bättre av att byta operatör. Det gäller att detta uppmärksammas så en felanmälan med rätt underlag skickas vidare till Telenor. Felanmäl om ni upplever problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Någon mer än jag som har problem nu på kvällen? Mäter ca 20ms högre svarstider än normalt och ca 30Mbit nedströms istället för 250+ som är normalt.

Kunder i OpenUniverse var drabbade av en transmissionsstörning igår, klarskrevs under natten den 17/5, så du behöver nog inte vara orolig att det ska vara återkommande!

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotka:

Kunder i OpenUniverse var drabbade av en transmissionsstörning igår, klarskrevs under natten den 17/5, så du behöver nog inte vara orolig att det ska vara återkommande!

Det låter ju bra. Fanns ingen info om det när jag kollade igår kväll när det strulade, måste ha kommit upp senare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag har kört Banhofs 1000/1000 i över ett år nu och inte märkt, ska försöka komma ihåg att testa ikväll dock.
Lite drastiskt att byta leverantör för en incident... med BBB fick man fan ringa en gång i månaden.

Senaste året har det varit ett flertal trådar med kunder som har problem med just Bahnhof i diverse stadsnät runt om i Sverige. Det var med det i åtanke som jag funderade över nödvändigheten att byta operatör eftersom de fortfarande verkar ha samma typ av problem. Självklart hade jag inte funderat i de banorna efter en incident om det inte varit för historiken.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

@era909: Skulle också rekommendera dig att inte sitta bakom deras CGN (Carrier-grade NAT), bör inte påverka dina hastigheter men kan påverka dina svarstider rejält.

Du kan göra detta via: http://dhcp.bahnhof.se

Permalänk
Skrivet av era909:

Senaste året har det varit ett flertal trådar med kunder som har problem med just Bahnhof i diverse stadsnät runt om i Sverige. Det var med det i åtanke som jag funderade över nödvändigheten att byta operatör eftersom de fortfarande verkar ha samma typ av problem. Självklart hade jag inte funderat i de banorna efter en incident om det inte varit för historiken.

Jo har sätt dom jag med, men har ju inte gällt Örebro om jag inte missat det. Nu har du fått min upplevelse i iallafall, vet inte en gång att nätet gått ner när jag varit hemma i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

@era909: Skulle också rekommendera dig att inte sitta bakom deras CGN (Carrier-grade NAT), bör inte påverka dina hastigheter men kan påverka dina svarstider rejält.

Du kan göra detta via: http://dhcp.bahnhof.se

Det fixade jag inom 5 minuter från att jag fått igång datorn i nya lägenheten.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av gonace:

@era909: Skulle också rekommendera dig att inte sitta bakom deras CGN (Carrier-grade NAT), bör inte påverka dina hastigheter men kan påverka dina svarstider rejält.

Du kan göra detta via: http://dhcp.bahnhof.se

Hur fixar jag det? Det verkar redan vara aktiverat för mig. Bör jag ringa dem?

Permalänk
Medlem

Kör själv på fiber via Telenor. Har inte märkt någon förändring på ping eller hastigheter idag och jag har i princip suttit online hela dagen utan någon märkbar skillnad på hastighet eller ping i spel. Snabb tracert och vid tredje hoppet så är min ms som normal.

Om felet inte beror på Bahnhof/ annan ISP: Bor ni möjligtvis i ÖBO-lgh? Ni betalar 49kr extra på hyran till Stadsnätet. Bara att klaga till ÖBO ifall det är så att felet inte ligger hos Bahnhof/ annan leverantör. Har löst problem för oss tidigare. Antar att det skyndar på IT-tomtarna från OpenUniverse att fixa eventuella problem om det beror på dem.

C:\Windows\system32>tracert sunet.se

Tracing route to sunet.se [192.36.171.231]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms ua-213-113-66-1.bbcust.telenor.se [213.113.66.1]
2 4 ms 4 ms 3 ms ti3010d400-xe8-0-1.ti.telenor.net [146.172.82.253]
3 4 ms 4 ms 4 ms ti3001c360-ae11-0.ti.telenor.net [146.172.14.138]
4 3 ms 3 ms 3 ms ti3001b400-ae4-0.ti.telenor.net [146.172.105.29]
5 4 ms 4 ms 7 ms netnod-ix-ge-b-sth-4470.sunet.se [195.69.119.19]
6 5 ms 4 ms 5 ms stockholm-tug-r2.sunet.se [130.242.4.97]
7 4 ms 4 ms 4 ms webc.sunet.se [192.36.171.231]

Trace complete.

Dold text
Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Det fixade jag inom 5 minuter från att jag fått igång datorn i nya lägenheten.

Då är det något som inte stämmer, för din tracerout säger något helt annat:

Citat:

7 6 ms 7 ms 8 ms ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net [46.59.117.184]

Som det ser ut så sitter du ju bakom deras CGN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Då är det något som inte stämmer, för din tracerout säger något helt annat:

Som det ser ut så sitter du ju bakom deras CGN

Nä, allt är i sin ordning enligt den där tracen. Trafik över Stockholm routas genom ste-cgn-ar1 oavsett om man är bakom CGN eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Nä, allt är i sin ordning enligt den där tracen. Trafik över Stockholm routas genom ste-cgn-ar1 oavsett om man är bakom CGN eller ej.

Ah se där, känns aningen skumt men fine, så kan det aboslut vara. Man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

@gonace: Jag som inte sitter bakom Bahnhofs CGN har även trafik som går igenom nod :

6 ste-cgn-ar1.sto-cr1.bahnhof.net (46.59.117.184) 5.642 ms 5.639 ms 5.735 ms

Ah, lite för långsam.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på en stor KO jag inte tänker nämna vid namn. Hanteringstiden för att upplysas om och åtgärda ett eventuellt överbelastat nät sänks med ökat antal felanmälningar. Att sitta och vänta på förbättring utan att felanmäla leder inte till någonting. Ett av de största irritationsmoment för en KO och en tjänsteleverantör är missnöjda kunder som inte felanmäler.

Visa signatur

Nätverkstekniker