[Problemet är löst] Patchpanel - nätverk i lägenhet

Permalänk

[Problemet är löst] Patchpanel - nätverk i lägenhet

Jag ska flytta in i en ny lägenhet om ett tag och var och kikade på den idag. Det var flera nätverksuttag i varje rum som var kopplade till en patchpanel (jag tror att det heter så).

Min trådlösa router har ganska få LAN-portar samt att den inte skulle få plats i skåpet med patchpanelen, så är diagrammet nedanför en rimlig lösning? Tänkte främst hastighetsmässigt på enheterna som kommer vara kopplade via switchen om de får lida och om det ens är möjligt att göra som jag planerat.

Internet Patchpanel <---------------->[1]<------>[1]<--->Router ^ Switch<------>[2]<------>[2]<----┘ ^ ^ | └-------->[3]<------>[3]<--->PC | └------------>[4]<------>[4]<--->Raspberry Pi

Det kommer vara fler enheter än datorn och Raspberry Pi:n, de fungerar som exempel.

Tack på förhand!

Uppdaterat rubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Det går absolut att koppla så. Så länge det är en switch med stöd för 1 Gbps så kommer du inte märka något hastighetsmässigt.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Det går absolut att koppla så. Så länge det är en switch med stöd för 1 Gbps så kommer du inte märka något hastighetsmässigt.

Skönt att höra och tack så mycket för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Instämmer. Klassisk koppling när routern inte får plats. Klart elegant.

Skickades från m.sweclockers.com