11 år sedan sändes sista avsnittet av Gilmore Girls

Permalänk
Medlem

11 år sedan sändes sista avsnittet av Gilmore Girls

15 Maj 2007 sändes sista avsnittet

Tiden går för fort!

Bästa serien som någonsin producerats och rekommenderas starkt till allihopa.
Serien ger många timmar av glädje och sorgsna tårar

Game of Thrones, The walking dead och andra sensationella och dyrbara produktioner står sig inte en chans mot kvalitén I Gilmore Girls!

Permalänk

Smaken är som baken....

Permalänk
Medlem

Min sambo höll på att driva mig vansinnig med piff och puff

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

15 Maj 2007 sändes sista avsnittet

Tiden går för fort!

Bästa serien som någonsin producerats och rekommenderas starkt till allihopa.
Serien ger många timmar av glädje och sorgsna tårar

Game of Thrones, The walking dead och andra sensationella och dyrbara produktioner står sig inte en chans mot kvalitén I Gilmore Girls!

https://www.usmagazine.com/wp-content/uploads/tcdgigi_ec137_h_lauren-graham-alexis-bledel-gilmore-girls-zoom-68d98b71-db21-43cb-917f-47d864bad114.jpg

Kan inte hålla med
Blackadder är den bästa nånsin

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Kan inte hålla med
Blackadder är den bästa nånsin

Mycket acceptabelt val

TV idag är inte riktigt vad det en gång var, det är en sak som är säker.

Permalänk
Medlem

Tycker själv mer om Vänner, fungerar fortfarande riktigt bra, även fast det finns mycket saker som inte hänger ihop!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Jag ska kolla Gilmore Girls förr eller senare. Jag såg de två första avsnitten och tyckte det var helt okej... slutade bara kolla.
Ska ta upp det snart igen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Lauren Graham är nåt så rasande vacker. Verkar dessutom vara en cool tjej med huvudet på skaft. Kolla/lyssna in när hon är med på dax shepherds (maken till kristen bell) podcast Armchair Expert - som f.ö har många andra bra gästér.

Precis som Inside of you with michael rosenbaum, där hans i tervju med tricia helfer står ut som riktigt bra lyssnamaterial 🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Skulle de inte fortsätta på serien nu?
Aja jag blev mer glad över att de ska göra en sjätte säsong med 22avsnitt av Person of Interest som är en serie som tilltalar mig mycket mer än Gilmore Girls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Lauren Graham är nåt så rasande vacker. Verkar dessutom vara en cool tjej med huvudet på skaft. Kolla/lyssna in när hon är med på dax shepherds (maken till kristen bell) podcast Armchair Expert - som f.ö har många andra bra gästér.

Precis som Inside of you with michael rosenbaum, där hans i tervju med tricia helfer står ut som riktigt bra lyssnamaterial 🖒

Rekommenderar att lyssna på hennes ljudbok "From Gilmore girls to Gilmore girls and everything in between". Snacka om människa med båda fötterna på jorden fast man är Hollywoodkändis, väldigt väldigt bra bok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skulle de inte fortsätta på serien nu?
Aja jag blev mer glad över att de ska göra en sjätte säsong med 22avsnitt av Person of Interest som är en serie som tilltalar mig mycket mer än Gilmore Girls...

De gjorde en revival släppt 2016 på 4 avsnitt ala 1.5 timme styck som Netflix pushade stenhårt på att göra. Men efter det valde skaparen Amy Sherman-Palladio att avsluta allting för gott

Person of interest följde jag när det var nytt, tröttnade dock rätt fort haha ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AReal_Human:

Tycker själv mer om Vänner, fungerar fortfarande riktigt bra, även fast det finns mycket saker som inte hänger ihop!

En av ett par, främst, sitcoms jag återvänder till årligen. Fungerar fortfarande bra trots att man sett de så många gånger.

Dagens liknande tvserier håller tyvärr inte måttet för mig. Brukar leta till och från men sett till TV-serier så var det definitivt bättre förr.

Permalänk
Medlem

Jag går helt emot strömmen nu och säger: dagens tv-serier är fantastiskt bra, jämfört med bara några år sedan. Stranger Things, Daredevil, Sons of Anarchy, Boardwalk Empire, The Terror, Cobra Kai, osv, osv.

Hollywood gör mer och mer utslätade filmer för en global publik med minsta gemensamma nämnaren för att maximera vinsterna. TV formatet och streaming har öppnat en helt ny och kreativ marknad för kvalitetsunderhållning som inte fanns egentligen förut. The Sopranos startade det hela (tyvärr slank en och annan Gilmore girls med, menmen).

Permalänk
Avstängd

Är mer sopranos typen men håller med att jävlar vad tiden går snabbt sen görs inte serier lika bra som förut och är mer instant action än bra innehåll

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Cobra Kai

Cobra Kai har utan problem tagit sig in på min top 3-lista, exakt vilken plats är oklart. Helt vansinnigt överraskande hög kvalitet på både karaktärsutveckling, seriösa stunder och humor, givetvis lite nostalgi också. William Zabka är sjukt bra.

Bingeat två gånger redan

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många gånger jag sett hela serien.. så attans mysig 👍☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Trebsor: Eller hur! Jag försöker hålla mig från att bingetitta igen förrän till helgen i alla fall, det är som en gigantisk gottepåse med värmande nostalgi och kreativ skaparglädje ihoprullat till något underbart!

Permalänk
Medlem

Själv är jag glad för HIMYM. när jag bara vill ha något i bakgrunden så är det nästan alltid den serien som slås igång

Permalänk

Jag klarar inte av dialogen i Gilmore Girls. Bland annat.

The O.C. är det som gäller för min del. Blandningen av karaktärer i alla åldrar tillsammans med att den, till skillnad från många serier, faktiskt har ett riktigt slut är det som gör det till min favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Jag klarar inte av dialogen i Gilmore Girls. Bland annat.

The O.C. är det som gäller för min del. Blandningen av karaktärer i alla åldrar tillsammans med att den, till skillnad från många serier, faktiskt har ett riktigt slut är det som gör det till min favorit.

Hört mycket gott om O.C, ligger på to watch-listan

Gillar skarpt serier från början av år 2000. Varje gång de sitter med en dator eller drar fram en telefon så flyger man tillbaks i tiden o nostalgin sprudlar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eucalyptus:

Hört mycket gott om O.C, ligger på to watch-listan

Gillar skarpt serier från början av år 2000. Varje gång de sitter med en dator eller drar fram en telefon så flyger man tillbaks i tiden o nostalgin sprudlar

Lite annorlunda serie men såg/gillade du Six Feet Under? Väl värd att se annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Kan inte hålla med
Blackadder är den bästa nånsin

Skrivet av AReal_Human:

Tycker själv mer om Vänner, fungerar fortfarande riktigt bra, även fast det finns mycket saker som inte hänger ihop!

Fantastiskt bra.

Och Monty Python-gängets skapelser är bra serier också.

Försökte ta mig an Game Of Thrones för ett tag sedan... men har inte klarat av att se mer än ett par avsnitt. Det var för tråkigt för att fastna i.

Breaking Bad var en annan av de nyare serierna som man fastnade direkt för och kollade igenom rätt fort.

Permalänk
Medlem

Slänger ut manligheten och säger att jag äger boxen med alla säsonger.
Är en helt fantastisk serie att bara slöglo på.
Sen är Lauren Graham universums vackraste kvinna, no doubt. Verkar dessutom så där härligt flummig när man kollar på intervjuer med henne, ska kolla in ljudboken som det tipsades om. En perfekt kvinna helt enkelt
Alexis är söt, men i jämförelse med Lauren står hon slätstruken, oavsett åldersskillnaden.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Slänger ut manligheten och säger att jag äger boxen med alla säsonger.
Är en helt fantastisk serie att bara slöglo på.
Sen är Lauren Graham universums vackraste kvinna, no doubt. Verkar dessutom så där härligt flummig när man kollar på intervjuer med henne, ska kolla in ljudboken som det tipsades om. En perfekt kvinna helt enkelt
Alexis är söt, men i jämförelse med Lauren står hon slätstruken, oavsett åldersskillnaden.
Skickades från m.sweclockers.com

Fyfan vad du är bäst Bruce Wayne! härligt!!

Tror inte alla vågar slänga ut manligheten så där, säkert gränsfall för många. Kan väl erkänna jag funderade en o två gånger innan, men va fan, om man inte skyltar lite så kommer folk fortsätta leva med fördomar o missa denna underbara serie

Permalänk
Hedersmedlem

XOXO...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: o nej, det var den ej, SG1 forever (ok sista säsongen sög när Cameron tog över)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

För snart också 11 år sedan (10 Oktober 2007) så släpptes den sista av Half-Life serien, Half-Life 2: - Episode two.
Vi kan båda drömma nostalgiskt åt våra fantastiska minnen från var sitt håll och säga att dagens spel respektive tv-serier inte kan matcha etc etc etc bla bla

Men om vi ska jämföra så säger jag Gordon > Gilmore

Permalänk

Har sett ett par avsnitt och tyckte dom var ok men störde mig på dialogerna specielt när mamman och dottern pratade, dom pratade nästan i munnen på varandra utan att andas med flera hundra ord i minuten.
Tycke tre kronor från slutet av 90 talet har det bästa slutet för den sorten av serier

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Har sett ett par avsnitt och tyckte dom var ok men störde mig på dialogerna specielt när mamman och dottern pratade, dom pratade nästan i munnen på varandra utan att andas med flera hundra ord i minuten.

Är ju det som är seriens signum, är man inte ett fan av snabba dialoger så är det nog inte rätt serie för en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Kollar igenom serien en gång per år.
Kan rekommendera Bunheads också https://www.imdb.com/title/tt2006848/?ref_=nv_sr_1
Också Amy som producerat. Dock bara en säsong.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här