OnePlus 6 Release idag! 18.00 16maj

Permalänk
Medlem

OnePlus 6 Release idag! 18.00 16maj

Någon mer än jag som väntar på att se hur den nya OnePlus 6 ska bli och eve köp?

*Själv hoppas jag på att skärmytan är större men själva mobilen mindre lite som iphoneX som är en mer behagligare storlek på mobilen.
(jämfört med Oneplus 3 som jag hade tidigare där telefonen är större men skärmytan mindre)

*Jag hoppas även det inte är glas som pajar på baksidan, samt att det är en mer hållbar eller liknande konstruktion som är ännu enklare att reparera.

*Jag hoppas den inte är blank som samsungs senaste modeller där avtrycken syns.

*Sen det vanliga, snabbare laddning, längre batteritid osv.

Om den inte lever upp till förväntningarna kanske en vill köpa 5T(den var dock slutsåld i Europa eller USA sist jag kollade, verkar som de vill pensionera den lite så att alla sparar sig till 6an) eller något annat märke? Det får vi se....

Ni som ska köpa en telefon och har en äldre Oneplus kan jag tipsa om de har höjt inbytesvärdet på din gamla mobil ganska mycket, tex en 3T för 1700 ish.
Men de är väldigt hårda, jag som hade en spräckt skärm fick ingenting för den trots att den fungerar bra.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1700 är inte ens halva nypriset och oneplus 6 är mer än 2000 för dyr så 0 hype. Upplever aldrig min 3T som slö och allt duger. Men absolut mindre sluta så mobilen blir mer kompakt är ju ett plus. Min gamla Motorola x2914 var klockren att hålla i och perfekt storlek.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

tycker OP är så överskattade.. fortfarande ingen minneskortplats eller trådlös laddning suck... och att den har den fula notch är bara löjligt... dom är inte ens unika längre med nåt eller erbjuder nåt intressant. Då är huawei bättre då deras kameror slår ju fan samsung på fingrarna nu och har snyggare design.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag tycker om Notch än, jag tänker de skulle implementera en bar däruppe för dem som vill men först senare, går det inte att modda där uppe så du får det fint, kanske lite symboler på sidan av notch av saker du behöver och sen en transparent linje eller något liknande, telefonerna brukar ju komma med många inställning, kanske nämner något om det på släppet?. Det är ju alltid en fråga om bränning på skärmen dock när det handlar om skärm som ska visualisera vissa fasta saker som inte är fasta som kanske begränsar vissa möjligheter, det är sant att dem börjar bli/är för dyra, för varje släpp som sker.

Vi får se om de lyckas stanna under 5000 även om kanske många inte tror det. Måste kolla in "notch" mer =P...

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Är 5t slut? Jag som hade hoppats på att de skulle resa ut nu när 6an kommer

Edit* Första stället jag kolla (Telia) har den i lager. Så inte slut. Så nu hoppas jag på rea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Är 5t slut? Jag som hade hoppats på att de skulle resa ut nu när 6an kommer

Edit* Första stället jag kolla (Telia) har den i lager. Så inte slut. Så nu hoppas jag på rea

Skickades från m.sweclockers.com

Japp!

Varit slut sedan ett par veckor

Oneplus 5T

Permalänk
Medlem

Saxat från Swedroid.se

"Vad vi hört om OnePlus 6 hittills genom en kombination av rykten och officiella uttalanden är följande: en 6,28-tumsskärm (AMOLED / 19:9 / 1080 x 2280), Qualcomm Snapdragon 845, 6/8GB RAM, 64/128/256GB lagring, dubbla bakre kameror, ett 3300mAh-batteri, 3,5mm-jack, samt glasbakstycke."

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Förtydligande, de är slut på deras hemsida och vissa återförsäljare antagligen, men kanske inte alla, då fler än någonsin säljer ju oneplus 5t. Så det kanske finns många återförsäljare som har den kvar, men dem brukar ju vara billigast från deras hemsida, så länge en inte ska köpa abonnemang....

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Nästan hela telefonen är skärm, den kör praktiskt taget ren Android, kostar 60-ish% av en Pixel 2 XL. What's not to love.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Huwaie P20 lite/Honor 10, Asus ZenFone 5Z eller OnePlus 6.
De enda 4st mobiler som jag vet är ett alternativ för mig.
Dual sim, 3,5mm headphones, vara ny fräsch och inte kosta 10 000kr

Så jag väntar förhoppningsfull.

Xiaomi är väl de populära som har mest telefon för pengarna idag? Men jag är tveksam om jag ska snåla så mycket.

*edit*
Jag såg Huwaie Honor 10 presentationen igår, en grym telefon på alla sätt och viss. Men h-lskotta vilken dålig presentation som startade 1h för sent, det var väl VD eller något som hade presentationen, han var dålig, underlaget var dåligt.. En äldre dam som var någon turistchef i london pratade om turism ihop med kamera etc.
Min förväntar på OnePlus 6 presentationen är att den ska hålla högre kvalite.

Men sedan köper jag ej mobil efter hur presentationen blev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

What's not to love.

Notch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WIRN:

Huwaie har löst det riktigt bra och jag förväntar mig på att andra kommer göra det också. Jag tycker det ser bra ut när de väljer att dölja kanterna och visa information med vit text där.

Såhär ska jag ha om jag så får lösa det med egen svart eltept på displayen.
https://www.theverge.com/2018/3/27/17168078/huawei-p20-notch-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Jag vet att det är väldigt inne att klaga på notch:en. För min del stör det inte det minsta, anar att du inte håller med ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

börjat visa lite tillbakablick på videon ovan, 9min kvar

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

edit: fel

Permalänk
Medlem

Studentrabatt gäller även på dessa för dom som är intresserade.
Kan ej se rabatten då jag inte kan gå till kundkorgen, men antar 10%?

Priset ovan stämmer inte förresten Finns redan uppe på ex webhallen. https://new.webhallen.com/se/campaign/7438-Oneplus-6
5395:- 64gb
5995:- 128gb,
6395:- 256gb.

Permalänk
Medlem

@Nivity: han sa att de som är på eventet får de på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

@Nivity: han sa att de som är på eventet får de på köpet

Ah, det var ju lite trist

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Huwaie P20 lite/Honor 10, Asus ZenFone 5Z eller OnePlus 6.
De enda 4st mobiler som jag vet är ett alternativ för mig.
Dual sim, 3,5mm headphones, vara ny fräsch och inte kosta 10 000kr

Så jag väntar förhoppningsfull.

Xiaomi är väl de populära som har mest telefon för pengarna idag? Men jag är tveksam om jag ska snåla så mycket.

*edit*
Jag såg Huwaie Honor 10 presentationen igår, en grym telefon på alla sätt och viss. Men h-lskotta vilken dålig presentation som startade 1h för sent, det var väl VD eller något som hade presentationen, han var dålig, underlaget var dåligt.. En äldre dam som var någon turistchef i london pratade om turism ihop med kamera etc.
Min förväntar på OnePlus 6 presentationen är att den ska hålla högre kvalite.

Men sedan köper jag ej mobil efter hur presentationen blev.

@anon159643

Jag testade en Huawei p20 samt en Sony xz2 compact.

Huawei luren åkte tillbaka då den va så stor samt kändes rätt mycket slöare än sonyn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

@Johan86c

Jag testade en Huawei p20 samt en Sony xz2 compact.

Huawei luren åkte tillbaka då den va så stor samt kändes rätt mycket slöare än sonyn.

P20 lite är såklart helt slöast av de jag listade.
Men nu har jag flyttat fokus till oneplus som helt klart var mycket intressant.

De trådlösa hörlurna till oneplus var grymma, jag hade dock gärna betalt det dubbla för dem om de vore ännu bättre. -Jag vet ej hur de nya är, men jag antar att de inte utklassar de som är dubbelt så dyra.

Skrivet av Nivity:

Studentrabatt gäller även på dessa för dom som är intresserade.
Kan ej se rabatten då jag inte kan gå till kundkorgen, men antar 10%?

Priset ovan stämmer inte förresten Finns redan uppe på ex webhallen. https://new.webhallen.com/se/campaign/7438-Oneplus-6
5395:- 64gb
5995:- 128gb,
6395:- 256gb.

Det kliar i mina köp fingrar, detta pris för en sådan bra telefon är grymt. Jag skulle gissa 75% chans jag köper en sådan telefon, 256GB isåfall. 128GB räcker fit för mig, men 400kr är typ en bättre resturangbesök.. (3000kr till Samsung är dock för mycket)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

1700 är inte ens halva nypriset och oneplus 6 är mer än 2000 för dyr så 0 hype.

Hur menar du att den är mer än 2000:- för dyr? Med tanke på vad den svenska kronan är värd, känns det nästan helt otroligt att Telia listar "väststingen" med 256gB lagring, för 6400:- med moms, och kontantkort. (Alltså, utan vidare avgifter.)

Skrivet av Aldric T:

Jag vet att det är väldigt inne att klaga på notch:en. För min del stör det inte det minsta, anar att du inte håller med ;).

Jag har inget problem med notch, för statussymboler osv, men att köra film i fullskärm, som beskärs av rundande skärmkanter, och notch, är helt förkastligt. Tydligen går det att konfigurera notch på 6'an, frågan är om man kan få black borders, så man slipper de rundade hörnen med.
Men ska jag vara HELT uppriktig, är det inte som om jag tittar skitmycket på film via telefonen.

Mitt största klagomål, åtminstone teoretiskt, det får visa sig hur mycket av ett problem det är i praktiken när folk börjar få händerna på den här... Kylningen. Fortfarande ingen vettig kylning i OnePlus telefoner. Visst, den klockar ned sig lite om man belastar den högt under en längre period, men det kan jag faktiskt skita i. Det som "stör mig" är den påverkan det får på livslängden när en punkt i telefonen blir skitvarm, gång på gång. Speciellt påverkad blir jag eftersom jag har för vana att förvara telefonen i ett läder etui.
Deras etui'n har en tygmaterial på insidan, en formpressad plåtbit som ger dess passform, och är sedan klätt med läder. Av ganska uppenbar anledning blir det ganska isolerande, (det påverkar dessutom GPS mottagningen, även om det inte verkar göra skitmycket för att försämra telefoni, eller WiFi...) och det gör ju att problemet med mycket värme på liten punkt, blir förstärkt. Jag förutsätter att det inte är ett problem för "normalt användande" av "normala användare" men de flesta klär inte på sin telefon på det sättet, så jag får nog finna mig i att (än en gång) kallas "inte fullt normal".

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att göra en baksida av glas om man ändå inte lägger till stöd för trådlös laddning? Idioti....

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Vad är poängen med att göra en baksida av glas om man ändå inte lägger till stöd för trådlös laddning? Idioti....

Design?
Glas-baksida är ju inte på något vis förknippat med just trådlös laddning. Det fungerar utmärkt med plast osv. Glas, har däremot varit en design"feature" sedan innan trådlös laddning blev en grej för mobiltelefoner.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hg:

Vad är poängen med att göra en baksida av glas om man ändå inte lägger till stöd för trådlös laddning? Idioti....

Design som sagt, det sa även någonstans att det var för bättre mottagning.

Sedan saknar jag också trådlös laddning, men är det något jag skulle använda?
Ja om mina hörlurar, klocka och mobil stödde samma. Men just nu så är det inget som har så större vikt i valet av mobil. Jag skulle även ser mer standardisering kring trådlös laddning så man kan börja investera i det, i laddare hemma och en på jobbet.

Permalänk
Medlem

Lite sugen blir jag ändå, min Nexus 6p har börjat få ganska stora problem med värmeutveckling så här med åren.
Men jag hoppas verkligen kameran blir bra, för om det är något jag använder extremt mycket och troligen är det jag gillar mest med min 6p så är det just kameran. För den är helt underbar på alla sätt. OnePlus har ju oftast haft ganska taskiga kameror, antingen hårdvaran eller mjukvaran som varit problematiskt.

Men 720p480 och 1080p240 hade varit jäkligt roligt.
Slowmotion med min 6p är en av de saker jag använder ofta, bara för att det är roligt att se hur saker fungerar, i lite lägre hastighet. Och att 6p faktiskt stödjer 720p240fps med ljud är mycket trevligt.
Jag hoppas Oneplus 6 kan vara en uppgradering på denna front.
Sedan så enligt deras "trade-in" kalkylator så får jag runt 3k för min 6p i inbyte. Ganska bra deal ändå.

Denna bild dock. Det ser verkligen inte bra ut när texten är kapad pga. rundade hörn och en av knapparna saknar del av sidan. Det ser verkligen ut som eventuellt ett stort irritationsmoment beroende på hur det fungerar annars.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag har en Oneplus 5 och har aldrig varit nöjdare eller haft bättre telefon innan. Jag KOMMER köpa Oneplus 6 utan tvekan. Kommer bli en riktig killer!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Lite sugen blir jag ändå, min Nexus 6p har börjat få ganska stora problem med värmeutveckling så här med åren.

Hur har det gått till? Har batteriet börjat utveckla värme, är det dags att kassera telefonen, med språng, men det känns osannolikt. Har telefonen blivit så full med skräp att den får jobba hårdare för att klara vardagen? En fabriksåterställning kanske kan göra susen där? Vad jag menar är att telefonen borde inte egentligen bli varmare med åren. Den borde göra som min Nokia N9. Klaga på batteriet, eller helt enkelt bara få kass batteritid.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Hur har det gått till? Har batteriet börjat utveckla värme, är det dags att kassera telefonen, med språng, men det känns osannolikt. Har telefonen blivit så full med skräp att den får jobba hårdare för att klara vardagen? En fabriksåterställning kanske kan göra susen där? Vad jag menar är att telefonen borde inte egentligen bli varmare med åren. Den borde göra som min Nokia N9. Klaga på batteriet, eller helt enkelt bara få kass batteritid.

Kanske dags att byta kylpasta

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Meh, för dyr i mina ögon. 300 US är smärtgränsen för en telefon för min del. Får hålla mig till Xiaomi i fortsättningen.