Permalänk

långsamma bärbara dator

hej jag har en bärbara dator son har nyligen blivit jätter långsamt. vad kan problemet blir?

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre? Förlåt men lite mer får du allt anstränga dig. Till att börja med kan du svara på följande frågor så ska vi se om vi kan komma någon vart:
Vad är det för dator, modellnummer? Vi behöver veta vad det sitter för komponenter i den.
Vilket operativsystem har du och vilken version är det?
Hur gammal är datorn?
När tycker du att den är långsam, vad gör du med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@cyril anang: *tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Och som tidigare påpekat, lite mer info hade varit välkommet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

https://www.ccleaner.com/

Kan städa upp lite i alla fall.

Permalänk

det är en Asus vivobook max
128 GB SSD & 8 GB RAM-minne
15,6" LED-bakbelyst HD-skärm
Intel® Celeron® N3350 processor
Köpte nogra månad sen.

Permalänk
Medlem

Kan vara t.ex värmeproblem nu när det generellt sett är varmare även inomhus, malware eller något annat skoj.

Kolla upp dina temperaturer med t.ex HWMonitor och kolla i din task manager vad du har för aktiva processer om det är något som drar väldigt mycket på CPU.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.