Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har inte skrivit något i min profil då ingen läser det ändå.

Jag vet inget om hur tjejer funkar då jag aldrig ha haft någon tjejkompis i mitt liv och knapp haft tjejer i min skolgång.

Gillar inte ens lägga ut bilder på mig på internet så vill heller inte länka till mitt konto på Tinder.

Jag har aldrig haft tur sen så är mitt utseende inte det bästa då mitt vänstra ögonlock hänger ner lite dock så har jag opererat när jag var yngre men dom som jag har prata med säger att dom inte märker något men tycker själv att jag märker det.

Om man byter hårfärg tror du att det ökar att någon kommer gillar än?

Sen är det svårt att vinna över par tusen män som litar efter tjejer då tjejer kommer knappt kunna se min profil då det är så många män.

En sak som tyvärr stämmer väldigt bra är, om man inte tycker om sig själv, hur ska då någon annan kunna göra det?

Jag har inte det bästa av självförtroenden men det var en period när jag väldigt dåligt och började gå till en kurator på vårdcentralen och därefter en psykolog en period. Det hjälpte mig väldigt mycket och jag tror att det skulle kunna hjälpa dig och många andra också. Det är alldeles för sällan man faktiskt tar och pratar ut på riktigt. Och det är faktiskt lättare med en person som inte står en nära hur konstigt det än må låta.

Jag skulle verkligen rekommendera dig att prata med någon. För oavsett hur mycket du försöker ändra hårfärg eller liknande så kommer det inte hjälpa om det grundläggande problemet är dålig självkänsla och självförtroende

Ang att "ingen läser profilen" är ren och skär bullshit. Det finns säkert en hel del personer som fullständigt skiter i vad man skriver där men långt ifrån alla. Min flickvän läste definitivt det jag hade skrivit och det var anledningen till att hon skrev till mig för hon tyckte jag verkade trevlig och rolig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyCor:

En sak som tyvärr stämmer väldigt bra är, om man inte tycker om sig själv, hur ska då någon annan kunna göra det?

Jag har inte det bästa av självförtroenden men det var en period när jag väldigt dåligt och började gå till en kurator på vårdcentralen och därefter en psykolog en period. Det hjälpte mig väldigt mycket och jag tror att det skulle kunna hjälpa dig och många andra också. Det är alldeles för sällan man faktiskt tar och pratar ut på riktigt. Och det är faktiskt lättare med en person som inte står en nära hur konstigt det än må låta.

Jag skulle verkligen rekommendera dig att prata med någon. För oavsett hur mycket du försöker ändra hårfärg eller liknande så kommer det inte hjälpa om det grundläggande problemet är dålig självkänsla och självförtroende

Ang att "ingen läser profilen" är ren och skär bullshit. Det finns säkert en hel del personer som fullständigt skiter i vad man skriver där men långt ifrån alla. Min flickvän läste definitivt det jag hade skrivit och det var anledningen till att hon skrev till mig för hon tyckte jag verkade trevlig och rolig

Även om jag förbättra mitt självförtroende så kommer det inte göra så att tjejer kollar in min profil för det.

Men jag vet inte vad jag ska skriva om mig i min profil då jag inte vet hur jag ska skriva om mig som person.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har inte skrivit något i min profil då ingen läser det ändå.

Där tror jag att du har boven, ärligt talat. Texten säger minst lika mycket som bilderna, och är platsen du kan kompensera för att du som de flesta andra inte tillhör de 5% snyggaste i befolkningen.

Fyndigt, humoristiskt men ändå intressant och ett visst djup skulle jag säga att en bra profiltext ska ha, så länge man letar efter något relativt seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Även om jag förbättra mitt självförtroende så kommer det inte göra så att tjejer kollar in min profil för det.

Men jag vet inte vad jag ska skriva om mig i min profil då jag inte vet hur jag ska skriva om mig som person.

Att du inte vet vad du ska skriva om dig själv som person hör verkligen hand i hand med en dålig självkänsla och självförtroende. Förbättrar du det så kommer du absolut lättare kunna skriva saker om dig själv.

Skrivet av Hazelberg:

Där tror jag att du har boven, ärligt talat. Texten säger minst lika mycket som bilderna, och är platsen du kan kompensera för att du som de flesta andra inte tillhör de 5% snyggaste i befolkningen.

Fyndigt, humoristiskt men ändå intressant och ett visst djup skulle jag säga att en bra profiltext ska ha, så länge man letar efter något relativt seriöst.

Superegg, läs detta för precis så är det. Och det är det som fungerar om man inte ser ut som Ryan Gosling

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Där tror jag att du har boven, ärligt talat. Texten säger minst lika mycket som bilderna, och är platsen du kan kompensera för att du som de flesta andra inte tillhör de 5% snyggaste i befolkningen.

Fyndigt, humoristiskt men ändå intressant och ett visst djup skulle jag säga att en bra profiltext ska ha, så länge man letar efter något relativt seriöst.

Skrivet av PsyCor:

Att du inte vet vad du ska skriva om dig själv som person hör verkligen hand i hand med en dålig självkänsla och självförtroende. Förbättrar du det så kommer du absolut lättare kunna skriva saker om dig själv.
Superegg, läs detta för precis så är det. Och det är det som fungerar om man inte ser ut som Ryan Gosling

Så här skriv jag på happypancake men vet inte vad jag ska skriva på Tinder.

Mitt namn är ***** mitt största intressen är att hålla på med dator men gillar även att hitta på andra saker med. Jag är snäll och omtänksam av mig. Längre fram har jag tänk att bo i en villa där jag kan ta hand om villa fixa till den och även hålla på med mitt intresse och har planar på att starta upp företag. Jag tycker om att prata men är lite blyg i början. Jag är ingen som tycker om att festa och jag röker/snusa/dricker inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hittade den jag dejtar nu på reddit.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Så här skriv jag på happypancake men vet inte vad jag ska skriva på Tinder.

Mitt namn är ***** mitt största intressen är att hålla på med dator men gillar även att hitta på andra saker med. Jag är snäll och omtänksam av mig. Längre fram har jag tänk att bo i en villa där jag kan ta hand om villa fixa till den och även hålla på med mitt intresse och har planar på att starta upp företag. Jag tycker om att prata men är lite blyg i början. Jag är ingen som tycker om att festa och jag röker/snusa/dricker inte.

Ta det inte personligt nu, men om du fixar grammatiken och stavfelen så är du en bit på vägen. Det kanske låter hårt men på en sida där man måste stå ut på något sätt för att få en chans så är det inte bra att stå ut på ett negativt sätt tyvärr

Den där texten är väldigt robotlik, "jag är... jag tycker..." försök att hellre skriva något mer beskrivande, inte som en kravlista eller specifikation om du förstår. Försök blanda in lite humor, någon liten rolig anekdot om dig själv.

Som jag tidigare sagt och jag kommer säga det igen. Oavsett hur mycket du än försöker skriva så kommer en dålig självkänsla och ett dåligt självförtroende att lysa igenom. Tycker du inte om dig själv så är det svårt att få någon annan att tycka om dig. Det är för många inte lätt att ta ett första steg till att be om hjälp. Det var väldigt svårt och tog lång tid för mig innan jag kom till den punkten. Men försök att samla kraft och be om att få prata med någon kurator eller gå till en psykolog. Det är väl värt det, jag lovar dig.

Permalänk
Medlem

Träffade min stora kärlek online och bestämde oss för att resa ihop i Kina där hon bor. Klickade efter 2 dagar.
Nu väntar vi på svar från Migrationsverket.. drygt som satan men så värt det! Glad att det är semester snart ska ner igen.

Träffade min första på Mötesplatsen, men gick inte leva ihop efter 6 år. Hade inte alls samma syn på livet.

Testade sen massa nya appar och mötesplatsen igen men var för snål att betala haha!... Men gjorde ändå en profil bara för att se hur många som klickade.. Var inget som lockade, tappade tycke om Svenska tjejer direkt. HP gav jag upp efter några månader då det inte gav något.

Av en slum hittade jag www.asiandating.com tänkte att det var fake allt ihop, men googlade runt och såg att företaget bakom denna sida är världens största dating sida. Så jag testade.

Fick 24h gratis ifall man la upp en profilbild. Första dagen hade jag typ 100 meddelande och över 300 visningar på min profil.. Sollade igenom allt och många kändes som bottar eller desperata att flytta från Asian.

Gav upp ganska snabbt och fick vid de sista minuterna ett mail om att jag skulle få 24h gratis på www.chinalovecupid.com om jag klonade över mitt konto dit. sagt och gjort så var det en tjej där som inte såg fake ut, hon hade med bara 24h pass på sidan. Hon var bara nyfiken på vad det var för sida för hon hade fått reklam på sin telefon om sidan om gratis 24h.

Hon kontakta mig och jag gav henne min mail. Tiden gick ut och sen den dagen har vi pratat dagligen i över ett år. Träffats totalt sett ~2 månader. Super trevlig familj fick jag på köpet och jag är lyckligare än någonsin.

Mitt självförtroende steg från 0 till 100 på 48h pga denna sidan.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande träffade jag då vi bodde i samma huskollektiv i Australien.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyCor:

Ta det inte personligt nu, men om du fixar grammatiken och stavfelen så är du en bit på vägen. Det kanske låter hårt men på en sida där man måste stå ut på något sätt för att få en chans så är det inte bra att stå ut på ett negativt sätt tyvärr

Den där texten är väldigt robotlik, "jag är... jag tycker..." försök att hellre skriva något mer beskrivande, inte som en kravlista eller specifikation om du förstår. Försök blanda in lite humor, någon liten rolig anekdot om dig själv.

Som jag tidigare sagt och jag kommer säga det igen. Oavsett hur mycket du än försöker skriva så kommer en dålig självkänsla och ett dåligt självförtroende att lysa igenom. Tycker du inte om dig själv så är det svårt att få någon annan att tycka om dig. Det är för många inte lätt att ta ett första steg till att be om hjälp. Det var väldigt svårt och tog lång tid för mig innan jag kom till den punkten. Men försök att samla kraft och be om att få prata med någon kurator eller gå till en psykolog. Det är väl värt det, jag lovar dig.

Jag kan inte grammatiken har inte fått lära mig det i skolan.

Vad ska jag göra så att den inte är robotlik?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Frugan träffade jag när under studier / jobb i Japan.

Permalänk
Medlem

En fredagskväll i augusti 1994 träffade jag min underbara på den legendariska krogen Dojan i Götlaborg.
Nu 24 år senare lever vi fortfarande tillsammans och med tre goa ungar.
Den fredagen håller jag som en av de bästa dagarna i mitt liv

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Föredetting

Gick på en date med en tjej jag raggade upp på OKCupid, vi satt och pratade en stund, hade det ganska bra. Stämde en andra date en kväll någon vecka senare, under eftermiddagen skriver hon och frågar om hon kan ta med en vän. Var rätt skeptisk, men vad fan, en date med två tjejer är bättre än ingen date.

Döm om min förvåning när jag dyker upp och hennes kompis är flera resor snyggare och roligare än hon själv. Instant crush. Såhär 4-5 veckor senare har vi setts ytterligare några gånger, hon vet bara inte om att hon är min flickvän än.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag råkar tycka att historien om hur jag träffade min fru är lite rolig, så here goes.
Jag hade slagit mig på nätdejting och tyckte faktiskt det var kul, även om mina rent konkreta framgångar långa tider kanske var begränsade. Men även om det kunde kännas tradigt ibland tyckte jag oftast själva dejtandet var kul. Det här var 2010, före Tinder, och jag var registrerad på Happy Pancake. På ambitiösa dagar kunde jag göra en sökning baserad på en massa urvalskriterier, men det visade sig beroendeframkallande att sitta och slöklicka på profiler som var online. Även online-listan kunde filtreras, och jag hade ställt in den på att bara visa profiler i Stockholm, efter att tidigare ha kommit fram till att distansförhållanden nej tack.

Så dök det upp en tjej (Kvinna? Jag var ändå 33 år. Men jag skriver tjej.) med en intressant profil. Hon hade fyra bokhyllor med science fiction! Jag måste skriva till henne. Hade skrivit klart meddelandet när jag såg att det stod att hon bodde i Lycksele. Hur gick det till? Jag filtrerade ju på enbart Stockholm. Äh vad sjutton, nu hade jag ju redan skrivit meddelandet.
Jag fick svar och hon bekräftade Lycksele, även om hon snart skulle flytta till Umeå.
Oh well. Hon var kul att skriva med (hon har själv senare sagt att hon tyckte hon var rätt otrevlig), men vi var båda öppna med att det kunde inte leda någonstans för att distans Stockholm - Norrland nej tack.

Skrivandet slutade. Jag åkte på semester. Kom hem, loggade in. Hon dyker upp i listan igen! Jag kollar. Filtrering: enbart Stockholm. Hon: Lycksele. WTF? Bugg i systemet uppenbarligen. Eller så var det som hon sade, att hon hade en deal med HP att hon skulle få dyka upp i alla listor och fick hon inte hugg skulle hon få ligga med någon i personalen. (Det gick hem hos mig.)
Nå, jag skickade ett meddelande som var typ att helt ok om du inte svarar pga Sthlm-Norrland men nu är du i listan igen.
...det kan ha varit då hon sade det där om hennes deal med HP.
Hur som helst, samtalet fortsatte, efter ett tag ringdes vi, och så skulle hon ändå ned till Stockholm i ett ärende så då passade vi på att gå på en tredagars dejt, inkluderande både biltvätten och Ikea, mycket romantiskt.
Och, ja, här är vi nu.

Så jag träffade alltså min fru tack vare en bugg hos Happy Pancake.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Master of Overkill

Tinder

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare

Träffade min fru på släktträff.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Började använda appen Badoo för några veckor sedan, har gjort det förut för några år sedan men då fick man knappt några matchningar alls. Nu ploppar det upp hela tiden men problemet är väl att det är få som verkar intresserade av att hålla en konversation vid liv, och ännu färre som överhuvudtaget kollat meddelandet (står levererat, inte läst).

Men under redan första veckan så var det en tjej som skrev till mig först, klickade in på hennes profil och det visade sig att hon är en "gamer" så att säga. Vi konverserade en stund om lite allt möjligt, både roligt och seriöst. Men 1-2 dagar efter så fick man bara snabba enkla svar om jag försökte skriva något, och bara sådär så kändes det som om hon inte var intresserad längre. Dock svarar hon om jag faktiskt skriver. Har gått 2 veckor utan att jag orkat bry mig om att skriva heller. Möjligt att det hade att göra med att vi bor sisådär 30 mil ifrån varandra. Jag verkar ha en tendens av att bli intresserad av tjejer som bor långt bort, speciellt utomlands. För något år sedan hade jag klickat med en nederländsk tjej som det gick så långt med att jag funderade på att flyga ner dit trots att jag aldrig flugit förut (och jag är livrädd för det hehe) men av olika anledningar blev det inte av och hon ville inte ha något på distans.

Inombords har jag kännt mig väldigt ensam länge nu och mår dåligt, trots kontakt med vänner, stor familj osv. Spenderade pengar på onödiga prylar jag knappt använde för någon sorts tröst men märkte snabbt att så fungerar det inte riktigt, att sitta och spela hela dagarna klarar jag inte av längre heller. Som det ser ut just nu i alla fall så saknar livet någon mening

Permalänk
Medlem

Efter en blöt kväll på studentpuben, för en part (jag körde bil), eller tre kvällar rättare sagt.

Skam den som ger sig.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag träffade min fru på internetdejtingsajt.
Det bästa jag gjort.
den största fördelen jag ser med internetdejting är att där är alla med av samma orsak, så är inte alltid fallet på t.ex. krogen.
Ska man internetdejta, ta en betaltjänst, det brukar sortera bort många oseriösa.

Jag är numera gift sedan snart 9 år och vi har två barn tillsammans.
Innan jag träffade frugan hade jag varit singel några år med bara några tillfäliga inspel av flickvänner som inte blev något, detta p.g.a. att vi inte ville samma saker med förhållanden.
På dejtingsajtprofilen var jag och frugan ganska tydliga med vad vi ville, färre överaskningar på det viset.

\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Började använda appen Badoo för några veckor sedan, har gjort det förut för några år sedan men då fick man knappt några matchningar alls. Nu ploppar det upp hela tiden men problemet är väl att det är få som verkar intresserade av att hålla en konversation vid liv, och ännu färre som överhuvudtaget kollat meddelandet (står levererat, inte läst).

Men under redan första veckan så var det en tjej som skrev till mig först, klickade in på hennes profil och det visade sig att hon är en "gamer" så att säga. Vi konverserade en stund om lite allt möjligt, både roligt och seriöst. Men 1-2 dagar efter så fick man bara snabba enkla svar om jag försökte skriva något, och bara sådär så kändes det som om hon inte var intresserad längre. Dock svarar hon om jag faktiskt skriver. Har gått 2 veckor utan att jag orkat bry mig om att skriva heller. Möjligt att det hade att göra med att vi bor sisådär 30 mil ifrån varandra. Jag verkar ha en tendens av att bli intresserad av tjejer som bor långt bort, speciellt utomlands. För något år sedan hade jag klickat med en nederländsk tjej som det gick så långt med att jag funderade på att flyga ner dit trots att jag aldrig flugit förut (och jag är livrädd för det hehe) men av olika anledningar blev det inte av och hon ville inte ha något på distans.

Inombords har jag kännt mig väldigt ensam länge nu och mår dåligt, trots kontakt med vänner, stor familj osv. Spenderade pengar på onödiga prylar jag knappt använde för någon sorts tröst men märkte snabbt att så fungerar det inte riktigt, att sitta och spela hela dagarna klarar jag inte av längre heller. Som det ser ut just nu i alla fall så saknar livet någon mening

Känner igen mig en hel del i det du skriver. Jag lyssnade på en intervju på radio och han sa något som jag tyckte var enkelt och intressant. Livets mening är att leka och har man en kompis att leka med är det de bästa.
Låter kanske lite flummigt men om man provar att leka mer i vardagen/livet så tror jag man mår bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Träffade min dotters mamma 2006 på bilddagboken Sex år blev det tillsammans innan vi gick skilda vägar. Vi är idag väldigt nära vänner trots att hon har ny partner och familj.
Vill minnas att ögonblicket är vi träffades var magiskt och vi klickade så himla bra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hjälpsam

Träffade min fru genom Imgur, efter nån kommentar på en frontpage post jag hade med dank memes började vi prata. Många timmar varje dag och chatta under arbetstid.

Nu är vi gifta, har hus och jag är bonuspappa

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Träffade min fru på släktträff.

Så ni var släkt?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Även om jag förbättra mitt självförtroende så kommer det inte göra så att tjejer kollar in min profil för det.

Men jag vet inte vad jag ska skriva om mig i min profil då jag inte vet hur jag ska skriva om mig som person.

Kom ihåg att profiler, både Tinder och andra dejtingsajter, gör att man omedvetet blir mycket ytligare. Första intrycket blir en bild och en text, och därmed blir det svårare för alla som inte är modeller att få kontakt. Detta späs på av att tjejer oftast har ett mycket större utbud att välja mellan än män och har det enklare att matcha med folk (googla för underlag).

För de/oss som inte befinner oss över 8.0 på snygghetsskalan, är det alltid mycket enklare att träffa tjejer ute. Klubbar, pubar, hemmafester, jobbet, etc. etc. etc. Överallt där du får chans att använda din röst, ditt kroppspråk, din "aura" för att interagera med tjejer kommer du definitivt att ha det enklare att träffa någon, eftersom du då blir bedömd på ett helt annat sätt.

Det enda viktiga med detta är att man inte är en tillbakadragen blyg människa, eller som man säger nuförtiden, en "beta-cuck male".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Hörrni. Det här med presentationstexter på sin nätdejtingprofil.
Ja, det kan vara svårt att skriva en bra sådan. Jag filade mycket på min när jag nätdejtade. Och nej, det är inte säkert att alla läser den noga. Och det beror på vad man är ute efter.
Men.
Det är ändå inte så himla ovanligt att folk - tjejer - säger att de föll för en bra/kul/intressant presentationstext. Eller om inte föll så åtminstone blev intresserade.

Ingen, absolut ingen, har sagt "han hade ingen presentationstext och det tyckte jag var bra".

Slutsats: ha en presentationstext. Lägg tid på den. Fråga dig själv: står det något i min presentation som inte stämmer på nästan alla andra?

Jag är inte ful men inte heller jättesnygg. Jag törs påstå att i stort sett alla som svarat mig på dejtingsajter har gjort det för något jag skrev.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Träffade min tjej på nätet, närmare bestämt happy pancake. jag hade flera olika långa förhållanden i yngre år, men när jag började närma mig 30 och hade varit singel i 5 år började jag fundera och kom fram till att om någon i min bekantskapskrets, typ kompisars flickvänners vänner osv hade varit något för mig så hade det redan ha hänt. jobbar också med i princip enbart män så jobbet var också uteslutet. Så jag bestämde mig för att testa nätdejting. Träffade ganska snart en tjej som visade sig bo bara några 100m bort som var inflyttad från Linköping och inte direkt kände någon i Norrköping. Nu, 3 år senare är vi sambos sedan dryga året

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Kom ihåg att profiler, både Tinder och andra dejtingsajter, gör att man omedvetet blir mycket ytligare. Första intrycket blir en bild och en text, och därmed blir det svårare för alla som inte är modeller att få kontakt. Detta späs på av att tjejer oftast har ett mycket större utbud att välja mellan än män och har det enklare att matcha med folk (googla för underlag).

För de/oss som inte befinner oss över 8.0 på snygghetsskalan, är det alltid mycket enklare att träffa tjejer ute. Klubbar, pubar, hemmafester, jobbet, etc. etc. etc. Överallt där du får chans att använda din röst, ditt kroppspråk, din "aura" för att interagera med tjejer kommer du definitivt att ha det enklare att träffa någon, eftersom du då blir bedömd på ett helt annat sätt.

Det enda viktiga med detta är att man inte är en tillbakadragen blyg människa, eller som man säger nuförtiden, en "beta-cuck male".

Då får jag hoppas att jag hittar någon tjej där jag får jobb.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av fantomsmurfen:

Så ni var släkt?

Bara litegrann...

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag träffa min fru när hon flytta in på gården där vi bodde , jag va 16år och hon va 14år.
Så i år har vi varit ihop i 27år och gifta i 16år , vi har 2 tjejer på 14 respektive 6 år gamla.
Livet har inte alltid varit lätt när man träffas i så låg ålder och spenderar livet tillsammans, men jag ångrar mig inte.
Så ser mitt liv ut

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Då får jag hoppas att jag hittar någon tjej där jag får jobb.

Ja det är ganska normalt. Annars kan du ju gå ut, till bowllinghallar, boulebars, biljardhallar, krogen, puben, etc. etc. etc. om man inte gillar klubb och fest. Det enda viktiga är väl att vara social och våga interagera.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |