ASUS supportsite är ett skämt.

Permalänk
Medlem

ASUS supportsite är ett skämt.

Suttit i flera timmar nu och försökt att få deras j*la nerladdningslänkar att dyka upp.
Klickar i drop-down listen, väljer OS, och ingenting händer.
Det fungerade tidigare idag, men inte nu.
Testat på många datorer, ett otal olika OS och säkert 20 olika browsers, samma sak.
Och jag är inte ensam, mängder av folk har stött på samma problem över flera år nu.

Ruskigt frustrerande när man måste slösa så mycket tid på en sak som skall ta max ett par sekunder.

Flikar in att ABIT konkade för 10 år sedan men deras site har fortfarande fungerande downloads.

Hur svårt kan det vara att ha en FTP och ett par speglar tillgängligt när ni nu inte klarar att hålla den vanliga siten fungerande ?

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig att ladda ner via deras support-sida, testade precis:

Dock tycker jag att sidan är kass. Svårt att hitta vissa saker, vissa saker som ska finnas för mitt moderkort finns inte på dess sida, utan man får gå in på en annan liknande modell där samma programvara finns. Makes no sense at all.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Fungerar för mig att ladda ner via deras support-sida, testade precis:
https://i.imgur.com/fqjtZo5.png

Dock tycker jag att sidan är kass. Svårt att hitta vissa saker, vissa saker som ska finnas för mitt moderkort finns inte på dess sida, utan man får gå in på en annan liknande modell där samma programvara finns. Makes no sense at all.

Testade igen, funkar inte.
Buggig och/eller överbelastad.
Men allt utom drop-down fungerar ju snabbt.

https://www.asus.com/supportonly/P4GD1/HelpDesk_Download/
Windows XP, etc

Och japp, typiskt ASUS att gömma/glömma viktiga saker man vill ha.
Deras ATK driver är ju notoriskt saknat på många kort som behöver den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Testade igen, funkar inte.
Buggig och/eller överbelastad.
Men allt utom drop-down fungerar ju snabbt.

https://www.asus.com/supportonly/P4GD1/HelpDesk_Download/
Windows XP, etc

Och japp, typiskt ASUS att gömma/glömma viktiga saker man vill ha.
Deras ATK driver är ju notoriskt saknat på många kort som behöver den.

hade samma fel med någon äldre version firefox nightly för några versioner sen då.
Sen testade jag i edge då tillfälligt och det funkade.
Sedan i nyare version firefox funkade det igen.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Det där händer med vissa script-blockerare. Av någon anledning så är det just förnyelse av sidan som förhindras när du ändrar i drop-down listan på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRobby:

Det där händer med vissa script-blockerare. Av någon anledning så är det just förnyelse av sidan som förhindras när du ändrar i drop-down listan på deras sida.

Använder inga blockeringar.
Och som sagt så fungerade sidan tidigare under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Använder inga blockeringar.
Och som sagt så fungerade sidan tidigare under dagen.

Det är Asus fel att det inte fungerar. De tycks ha sjabblat bort något dependency för google analytics, vilket gör att skriptet kraschar. Kommentera ut raden det kraschar på (ga(bla bla);) med webbläsarens debugger så fungerar sidan som vanligt.
https://giant.gfycat.com/SatisfiedSeriousChick.webm

Och ja, Asus hemsida är ett skämt. Det är inte första gången något sådant här händer och även när den fungerar som vanligt är den olidligt långsam.

video
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, oftast när jag söker efter drivrutiner på deras sida så får jag helt enkelt googla, lättare att hitta till rätt sida då.

Inte för att andra som t.ex. Asrock/Gigabyte är mycket bättre... Men lite.

Permalänk
Medlem

Flikar in att det är en winflash version 1.x jag letar efter.
2.x är för nytt och deras (bedrövliga) automatiska "hjälp" program dom använde senare fungerar inte heller.
Tänkte jag skulle slippa att köra via floppy den här gången.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Flikar in att det är en winflash version 1.x jag letar efter.
2.x är för nytt och deras (bedrövliga) automatiska "hjälp" program dom använde senare fungerar inte heller.
Tänkte jag skulle slippa att köra via floppy den här gången.....

Varför inte via USB sticka, och uppdatera med verktyget som redan finns i moderkortet?

Eller är det nån gammal retroburk du vill flasha?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Varför inte via USB sticka, och uppdatera med verktyget som redan finns i moderkortet?

Eller är det nån gammal retroburk du vill flasha?

Japp gammalt "skräp"
Koret har "ez-flash" men den letar enbart efter en floppy.

Permalänk
Medlem

har du accepterat kakor på hemsidan? fungerade inte för mig först men när jag klicka ja på att acceptera kakorna och ladda om sidan så gick det...
alternativt att rensa kakor så du får upp valet igen?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Man får alltid lite nostalgikänsla när man besöker deras hemsida. Det är som att surfa med sitt 56k-modem i slutet av 90-talet. Märkligt hur man genom alla åren aldrig fått fart på sajten, den har alltid varit panikslö.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan flika in att en kort stund en natt så fungerade nerladdningarna för mig.
Passade då på att ladda ner allt till alla ASUS kort jag har i förebyggande syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kan flika in att en kort stund en natt så fungerade nerladdningarna för mig.
Passade då på att ladda ner allt till alla ASUS kort jag har i förebyggande syfte.

hehe, that's the spirit

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX