Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

@Kakann
Hur fungerar det om man är egenföretagare utöver en anställning och har lån på egenföretagare med sin gård som säkerhet?

Kommer man att ta upp lånet på företaget eller kommer jag att kunna låna som vanligt baserat på inkomst och utgifter? När det kommer till husbyggen av privat bostad.

Hårddisk: | Asus ROG G701VI | Samsung 960 PRO 500GB | Samsung 960 PRO 1TB
Skärm: | Acer Predator X34 | Dell U2713HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Tickles:

@Kakann
Hur fungerar det om man är egenföretagare utöver en anställning och har lån på egenföretagare med sin gård som säkerhet?

Kommer man att ta upp lånet på företaget eller kommer jag att kunna låna som vanligt baserat på inkomst och utgifter? När det kommer till husbyggen av privat bostad.

Då tar man ditt företagsengagemang i beaktande men om du inte har några skulder där som belastar dig går man mestadels på din inkomst från tjänst. Har du skulder i företaget tittar man på om företaget i sig kan bära dessa, är så inte fallet kommer detta att adderas till din privata kalkyl.

Har inte någon större insyn i hur företagsavdelningen jobbar om jag ska vara ärlig, får jag ett ärende med en företagare skickar jag bara ett mail till någon där som tar beslut hur/om det belastar/gynnar den privata kalkylen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

@Kakann: ok, tackar. Då har man lite mer info men får kolla med den bank som blir aktuell.

Hårddisk: | Asus ROG G701VI | Samsung 960 PRO 500GB | Samsung 960 PRO 1TB
Skärm: | Acer Predator X34 | Dell U2713HM