Permalänk
Medlem

Fiber fungerar ej, hjälp!!!!!

Hej, vi har precis fått fiber och ett kuvert i brevlådan där det står att vi nu kan beställa fiber. Vi gör som det står och allt går bra ända tills vi ska beställa då den säger att vi inte har fiber på vår adress. Sidan är bredbandswebben.se och fibern är öppen fiber från telia.
Hur fixar man detta? De skickade ju ett brev där det stog: Din installation av öppen fiber är klar. Då borde man kunna beställa eller? Då borde de ju ha skickat signaler ut till alla fiber leverantörer redan, eller?

(Det fungerar för grannen(2 grannar av typ 20+))

Tacksam för hjälp!

MvH Wrk

Permalänk
Medlem

Det kan nog bara din leverantör hjälpa dig med.

Ring dem.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn: Kan vara så att de har kopplat fel i bas-stationen och kopplat mot en annan nod än din (typ grannens). Detta har jag själv upplevt och de var tvungna att åka ut och koppla om.

Permalänk

Har du den mediaconvertern på väggen jag tänker mig, så ska din "wan" lampa lysa. Gör den inte det = då är inte din installation klar

Lyser "wan" men du kan ändå inte beställa eller gå ut på internet? Då har teknikern som vart hemma hos dig missat att aktivera i switchen via sms som han ska utföra.

Bästa du kan göra är att koppla in en dator direkt i mediaconvertern (har du laptop så se till att stänga av trådlöst) där du kan gå ut på portal på webben och beställa där. Tänk på att mediaconvertern funkar inte som en router för det är ingen trådlös signal eller brandvägg i den, så fixa dig en hygglig router så kommer det funka galant!

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn:
Det kan ta några dagar innan teknikern rapporterat att allt är klart. Samt att leverantörerna har registrerat att du har fibern. Att det fungerar för grannen är troligen pga ovanstående. Så avvakta lite, nu är det dessutom helg så kolla igen på tisdag så bör det fungera. Ev kolla med några andra i grannskapet om det fungerat för dem. Bara allt är klart enligt ovan så kommer du kunna beställa.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Karaff
@GoldenGoose
@FireFlower
@fragwolf

Tack för svar! Ska vänta och se. Trevlig helg på er!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ring öppen fibers kundtjänst och be dom kolla att din adress blivit inlagd i deras system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn:
Fått din efterlängtade fiber ännu?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

@Wrk4Pwn:
Fått din efterlängtade fiber ännu?

Nej :/ men jag väntar och ser

Tack som frågar!

Skickades från m.sweclockers.com