Uppdaterade drivrutuner, nu vill windows inte starta, hjälp

Permalänk

Uppdaterade drivrutuner, nu vill windows inte starta, hjälp

Halloj, för några dagar sedan köpte jag en acer aspire 7 A717-71G-58U3 och igår bytte jag till en ny m2 ssd samsung evo 960 för mer lagringsutrymme.
Jag installerade windows på den nya disken med windows media creation tools, allt gick snabbt och smärtfritt, jag fortsatte med att ladda ner diverse drivrutiner från acer och laddade ner alla övriga program jag behöver.
Ett antal timmar senare och jag är färdig med precis allt tänkte jag köra iobits driver booster 5 för att försäkra mig om att jag har alla dom senaste versionerna av drivrutinerna, efter den installerat några nya drivrutiner startar jag om datorn men där loggningsskärmen ska komma upp blir det bara helt svart istället.
Windows reparationsverktyg hittar inga fel och jag får samma resultat vilket felsäkett läge jag än testar. Hjälp..

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle ha gjort här att kontrollera så allt ser rätt ut i BIOS/UEFI gällande disken/diskarna.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Det första jag skulle ha gjort här att kontrollera så allt ser rätt ut i BIOS/UEFI gällande disken/diskarna.

Allt ser rätt ut i bios, jag har bara en hårddisk att välja så inga svårigheter där direkt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

@Diablo_Lino:
Det bör ha skapats en eller flera återställnings punkt/er innan drivrutin/er installerades, så har du provat att göra en system återställning, dvs. gå tillbaka till en tidigare skapad återställnings punkt?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@Diablo_Lino:
Det bör ha skapats en eller flera återställnings punkt/er innan drivrutin/er installerades, så har du provat att göra en system återställning, dv.s gå tillbaka till en tidigare skapad återställnings punkt?

Jag har en återatällningspunkt som ska vara före installationerna av dom nya drivrutinerna från iobits men får bara upp följande när jag försöker använda den

"systemåterställningen kunde inte utföras. Datorns filer och inställningar har inte ändrats.
Information:
Ett okänt fel inträffade under systemåterställningen (0x80070003)"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

@Diablo_Lino:
Prova senare eller tidigare, jag har varit med om att vissa inte fungerar, medans andra gör det.

Skulle ingen fungera, så blir det att bita i det sura äpplet, och göra en ominstallation av Windows.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Är det en NVME disk?
Här är nån som har nått liknande bekymmer där de hittat en lösning, man måste in o joxa i UEFI en del för att få det att funka.
Kanske kan hjälpa dig med?

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3473090/install-wind...

Permalänk

Visade sig att det är iobit driver booster sabbar min windows installationen helt, så pass att inte ens systemåterställningar fungerar.
Äpplet smakade väldigt surt men jag är i alla fall tillbaka på banan😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M