Windows 10 Home på 32GB USB

Permalänk

Windows 10 Home på 32GB USB

Jag undrar om man kan installera Windows 10 på en 32GB USB, gratis då. Jag tänkte köpa en ny dator och att köpa Operativssystem skulle kosta väldigt mycket så jag undrar om man kan lägga någon .iso fil på den och starta datorn? Jag vill inte ha hela operativssystemet på den utan bara installationen, sjävlaste operativssystemet ska jag ha på min SSD. Man kan ju ladda ned Win 10 Home iso från microsofts hemsida men hur får man det att funka på en USB? Går det? Om inte, finns det något annat sätt att få Windows 10 Home gratis, inte Pro utan home. Tack i förväg.
//affeltrucken

Permalänk
Medlem

@Affeltrucken: Enda sättet att få det gratis är nog att bli student och få det genom din skola/utbildning. Finns inget annat sätt.

Permalänk

@ToddTheOdd: Jag har Windows på en annan dator. Kan jag använda på den på något sätt?

Permalänk
Medlem

@Affeltrucklen du laddar ned MediaCreationTool (gratis) från microsoft hemsida och genom verktyget skapa en installationsfil på USB-stickan

Permalänk
Avstängd

@Affeltrucken: Det är inga problem att installera Windows från usb. Hur du gör med licensen är upp till dig men det finns billiga att få tag i från halvskumma sidor som kinguin. Känner du någon som pluggar på högskola så lär de ha fått fler licenser än de behöver så de kanske kan ge en till dig. Först bör du dock testa med din gamla licens från den andra datorn och funkar den så är det ju inga problem. Det går också att köra Windows utan licens med vissa begränsningar så du behöver ju inte ordna licensen direkt.

Permalänk
Skrivet av snajk:

@Affeltrucken: Det är inga problem att installera Windows från usb. Hur du gör med licensen är upp till dig men det finns billiga att få tag i från halvskumma sidor som kinguin. Känner du någon som pluggar på högskola så lär de ha fått fler licenser än de behöver så de kanske kan ge en till dig. Först bör du dock testa med din gamla licens från den andra datorn och funkar den så är det ju inga problem. Det går också att köra Windows utan licens med vissa begränsningar så du behöver ju inte ordna licensen direkt.

Tack så mycket! Skönt att man inte MÅSTE köpa liscens. Kommer antagligen använda liscensen från min andra dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

Tack så mycket! Skönt att man inte MÅSTE köpa liscens. Kommer antagligen använda liscensen från min andra dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill använda licensen från din andra dator så kan du läsa denna sida https://support.microsoft.com/sv-se/help/20530/windows-10-rea...

Visa signatur

janee