Permalänk
Medlem

Spotify krångel.

Hmm ja hur beskriver man det här.. försöker iaf finns säkert nån av er som vet vad jag blurrar om.
Kan sitta på jobbet o lyssna på musik i mobilen och vips så spelas min musik upp i nån annans mobil utan att jag har nått o säga till om, fungerar även tvärtom plötsligt så får man lyssna på biber....

Samma hemma vid pcen grannens mobil lyssnar på min musik o jag får tystnad här. Har stängt av alla funktioner jag hittar som har med publika saker att göra men likafullt så gör den så.
Så frågan är hur man gömmer sig så man slipper råka ut för det? var inne på spotify o kollade men blev inte klokare för det så frågar här

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Låter som att ni sitter på samma wifi eller liknande..?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

och samma konto?

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att det är för att ni använder samma konto. Hur många som helst kan dela på ett konto, men man kan bara lyssna på en enhet i taget.

Börjar någon annan spela musik (och är inloggad på samma konto) så bryts det automatiskt för dig.

Permalänk
Medlem

samma wifi är det nej på och samma konto är inte möjligt heller såvida inte nån lyckats komma åt det på flertalet vis, händer ju både hemma och på jobbet olika telefoner varje gång typ så känns ju lite meeeh

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Känns som det är spotify connect som buggar till det, för man kan ju lyssna på olika enheter och ansluta hur som helst till andra enheter som har spotify installerat

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrd:

Känns som det är spotify connect som buggar till det, för man kan ju lyssna på olika enheter och ansluta hur som helst till andra enheter som har spotify installerat

Då måste man ändå manuellt ansluta till någon annan enhet, går ej per automatik. Vill den ansluta automatiskt så får man alltid upp en förfrågan.

Låter skumt, testa att ta upp frågan på Spotifys forum.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Gå in på ditt spotifykonto's inställningar och använd "Logga ut från alla enheter". Logga sedan in på din egen telefon/dator hemma igen. Testa om problemet kvarstår.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

@Flygman: blir bara tyst och så kollar jag nallen/pcen och då står det att jag spelar upp på en annan enhet, ingen förfrågan jag måste godkänna eller nånting sådant.Har hänt sporadiskt på jobbet/hemma sista halvåret. Riktigt störande

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrd:

@Flygman: blir bara tyst och så kollar jag nallen/pcen och då står det att jag spelar upp på en annan enhet, ingen förfrågan jag måste godkänna eller nånting sådant.Har hänt sporadiskt på jobbet/hemma sista halvåret. Riktigt störande

Vilken enhet står det att du spelar från då? Gör som någon föreslog, logga ut från alla konton, kanske tom. byta lösenord så märker du om det är något sådant.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: vederbörandes nalle, allt från iphones till samsung naller.
Har loggat ut alla får se om det hjälper nu

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem

Logga ut alla hjälpte inte, Så bytte lösen loggade ut ett par gånger och nu verkar problemet vara löst. tack för er hjälp

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.