Paradox avtäcker strategispelet Imperator: Rome

Permalänk
Melding Plague

Paradox avtäcker strategispelet Imperator: Rome

Den svenska spelutvecklaren Paradox avtäcker nu bolagets senaste Grand Strategy-titel, vilken blir Imperator: Rome. På menyn står bland annat karaktärsutveckling och politiska intriger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter rätt likt total war-serien. Har saknat att kunna manövrera trupperna i paradoxspelen så det är välkommet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det en staty/marmorsimulator?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Låter intressant, fattas bara nu att det kommer nåt liknande med antikens Egypten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rykten säger att de redan har 12 DLCs planerade.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Rykten säger att de redan har 12 DLCs planerade.

Märks att du inte spelat Paradox Grand Strategy på ett tag. De har ändrat strategi och har överlag mycket färre men större (och dyrare) DLC. HOI4 har 3 + ett kommande t.ex. https://store.steampowered.com/dlc/394360/

Permalänk
Medlem

Blev orolig när det endast stod PC/Windows, men enligt den här länken kommer det släppas till Linux (och Mac) också!

https://www.paradoxplaza.com/imperator-rome/IMIM01GSK0000001-...

Hade ju varit olidligt om de droppat Linux-stödet till just detta efterlängtade spel.

Permalänk
Medlem

Lite skärmdumpar (från spelets sida på Steam)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrx:

Rykten säger att de redan har 12 DLCs planerade.

och alla minst 25 euro styck varannan månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
CS-mästare

Fan också, hoppades på en modern version av Caesar 3 (Sierra)

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jaaaaa! Hoppas på en mix mellan CK2 och EUIV det hade varit fränt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

De släpper även Age of wonders:Planetfall!!

https://www.aow-planetfall.com/

Permalänk
Medlem

@Buio: Spelade eu4 senast igår men visst vi kör på det.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Aha, ett till CiV inspirerat spel?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Låter intressant, fattas bara nu att det kommer nåt liknande med antikens Egypten.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle förvåna mig om Antikens Egypten inte var en del av spelet. Just Egypten var vitalt för Romarrikets överlevnad.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Rykten säger att de redan har 12 DLCs planerade.

Vad bra, då kommer spelet hålla länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Skulle förvåna mig om Antikens Egypten inte var en del av spelet. Just Egypten var vitalt för Romarrikets överlevnad.

Mycket riktigt , Känns ju föga troligt att dom skulle göra ett för varje stor intresserat antik period, Grekland är den jag också skulle vilja se utöver Egypten.
Men vi får se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

@Buio: Spelade eu4 senast igår men visst vi kör på det.

Jag menade att du ironiserade över en grej som var aktuell för 3-4 år sen när de släppte massor av DLC till varje spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag menade att du ironiserade över en grej som var aktuell för 3-4 år sen när de släppte massor av DLC till varje spel.

De har släppt 5 DLCs till eu4 mellan april 2017 och nu och planerar att släppa ett (minst) till i år...

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är det en staty/marmorsimulator?

haha lol, verkligen passande kommentar till den trailern...

Permalänk
Medlem

PARADOX är väl hackers from förr? https://www.youtube.com/watch?v=99TU_2R6qxA

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

De har släppt 5 DLCs till eu4 mellan april 2017 och nu och planerar att släppa ett (minst) till i år...

Nja, skillnaden är att dom inte längre gör större expansioner lika ofta. Många av de DLCs som släppts den senaste tiden kallar Paradox för ”Immersion packs” och innehåller inte lika stora förändringar som en ren expansion.

Jag äger alla expansioner fram till Rights of Man men har helt hoppat över dessa immersion packs då jag inte tycker att det handlar om intressanta världsdelar eller har för få features. Känner inte att jag går miste om något heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hoppas denna blir bättre en deras Rome, enda Paradox spelet jag blitt besviken på när jag köpt!

Dock så känns det som om de mjölkar titlar på deras i mina ögon föråldrade motor innan de släpper alla sina grand strategy games igen på en nyare variant. 32 bitar inget dx12 eller Vulcan stöd är inte okay idag för nya spel.

Dock så har dem tydligen seglat upp som nordens största spel företag, good work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Aha, ett till CiV inspirerat spel?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Håller tummarna för att deras nästa spel är Victoria III.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

De har släppt 5 DLCs till eu4 mellan april 2017 och nu och planerar att släppa ett (minst) till i år...

Är inte EU4 från 2013, dvs 5 år sedan?

Permalänk
Medlem

Imperator Rome kan nog bli precis vad jag är ute efter i ett strategispel om Rome. Fokus på karaktärer, familjer och befolkning. På politik och intriger, handel, utveckling. Samt förstås armeer och krig.

Total War: Rome 2 har precis som de andra Total War-spelen ett fokus på de taktiska striderna. Jag är mer intresserad av det strategiska spelet och efter ett tag autoresolvar jag nästan alla strider. Då märker man att det är tunnt på den omgångsbaserade strategiska delen. En annan del som jag verkligen ogillar med Total War-spelen är katt och råtta-jakten på armeer som springer runt och har total kontroll på hur långt jag kan flytta mina egna armeer.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är det en staty/marmorsimulator?

"Marble Simulator 2018 - learn how to chisel with antient tools"

Visa signatur

HTPC