Permalänk
Medlem

Hjälp med värdering 1800x

Hej!

Överväger om jag ska uppgradera min rigg lite och tänker att jag då ska sälja nuvarande moderkort och processor.
Processorn är en Ryzen 1800x som gått utan överklockning sedan inköp i höstas.
Moderkort är ett MSI X370 xPower Gaming Titanium.
Nypris idag för bägge delarna ihop landar på cirka 5.500 och jag har kvar alla orginalkartonger, manualer och kvitton.

Någon som har lite vettig kunskap att bistå mig med?
Väl mött,
Max

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska du uppgradera till? Om du ska ha en 2700X istället så går det på samma moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad ska du uppgradera till? Om du ska ha en 2700X istället så går det på samma moderkort.

Absolut men jag kommer ju inte kunna nyttja nya funktioner med det gamla chipsettet.

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Absolut men jag kommer ju inte kunna nyttja nya funktioner med det gamla chipsettet.

Är det någon särskild funktion som gör det åtråvärt för dig att byta från X370 till X470?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Är det någon särskild funktion som gör det åtråvärt för dig att byta från X370 till X470?

Bättre stabilitet med snabbare minnen så att det går att köra minnena i rätt hastighet.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare