Betalar du för dina spel?

Permalänk
Avstängd

Betalar du för dina spel?

Personligen nej. Jag spelar aldrig online bara singelspel.

Permalänk
Medlem

Är detta en frågs om folk är pirater eller ej?
Spelar jag online kör jag bara free2play spel t.ex PoE

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnarf:

Är detta en frågs om folk är pirater eller ej?
Spelar jag online kör jag bara free2play spel t.ex PoE

Antar det, då han skrev att han personlingen inte betalar för spel.

jag betalar för mina spel, köper 1-5 spel per år så det är ingen större kostnad.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Antar det, då han skrev att han personlingen inte betalar för spel.

jag betalar för mina spel, köper 1-5 spel per år så det är ingen större kostnad.

måste instämma med herren.
senaste året har jag handlat för mycket spel... tog ett års medlemskap på humble bundle monthly, har typ inte spelat något av de spelen som jag har inkasserat.

däremot köpte jag under steam vr sale, fyra spel för totalt 60-70€ har inte testat dem än haha. (htc vive)
Audioshield
i expect you to die
job simulator
serious sam the last hope

spenderade 100kr på Fortnite i säsong 3 för battlepass, spelade rätt mycket och "tjänade in" vbucks, så att jag kunde köpa med dem intjänade vbucks season pass på säsong 4.

så egentligen, ingen kostnad för spel. har bara pc, äger ingen konsol.

& jag hatar singleplayer spel, oavsett hur bra spelet är, vill jag endast egentligen spela multiplayer, känner mig att jag kastar bort min tid med single player.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Betalar för vissa, får vissa, laddar inte ner (PC, Xbox, PS4) + en hög med gamla konsoler.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Självklart betalar jag.

Hur ska jag annars kunna spela Online via PSN och Xbox Live?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Jag utgår ifrån att du menar om jag betalar i onlinespel för extra perks av olika slag. Både jag och nej. Jag har lagt ner några tusenlappar i Star Trek Online, och några hundringar i Star Wars Online. Medan andra spel inte får en krona av mig. Det beror helt på hur mycket tid utvecklarna får mig att tro att jag kommer investera i spelet.

Permalänk
Avstängd

Nej jag betalar inte för att spela spel, skulle aldrig komma på tanken ens.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

Har en fråga till trådskaparen, på vilket sätt tycker du att det är okej att få tillgång till spel gratis bara för att du spelar singelplayer?

För att svara på frågan, köper alla mina spel.
Däremot har jag valt att avstå från dessa spel då företagen bakom dom är snikna med lootlådor eller liknande grejer:

Assassins Creed: Origins
Far Cry 5
Star Wars - Battle Front 2

Permalänk
Medlem

Senaste fem åren har jag nog köpt 1 spel per år. Och då har jag givetvis betalat. Senast var BF1 som jag köpte förra sommaren.

Pirata spel verkar krångligt och bökigt och något jag bara provat någon gång för typ 10 år sedan då man var en finnig tonåring.

Permalänk
Inaktiv

Absolut. Allt sittande som förr med DC++ är officiellt över sen 15 år
Brukar inte köpa spel vid release eller strax efter, utan väntar till priset gått ner rejält, till ca 50% av nypriset.
Då brukar dom även ha fixat alla ev. buggar i spelet samt även släppt mogna drivrutiner vilket är riktigt bra.
Enda spelat jag köpte vid release, och troligtvis det enda, var Rome 2 Total War

Permalänk

Jag betalar också självklart för alla mina spel. Det hjälper utvecklarna att kunna vidareutveckla spelen osv. Spelar även multiplayer och då krävs det att man betalar (ps4).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan inte minnas senast jag piratade ett spel, tror det var Age of Empires 3 eller nått, om man inte räknar att spela på piratserver i WoW(Spelar dock även Legion och så jag en prenumeration på live-servern)

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag köper mina spel. I mening är det lättast och mest tidseffektivt på det viset.
Antingen kan jag sitta i 2 timmar och försöka hitta en torrent eller whatever och ladda ner ett spel som jag sedan ska få att fungera, oftast med bristande funktioner.
Eller så jobbar jag över två timmar på jobb så går jag hem och köper spelet på Steam och börjar spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag köper mina spel. I mening är det lättast och mest tidseffektivt på det viset.
Antingen kan jag sitta i 2 timmar och försöka hitta en torrent eller whatever och ladda ner ett spel som jag sedan ska få att fungera, oftast med bristande funktioner.
Eller så jobbar jag över två timmar på jobb så går jag hem och köper spelet på Steam och börjar spela.

Lägg till ”bonusen” att man riskerar diverse virus och malware, kryptolockers etc.

Och precis som du säger, några timmar jobb så kan man köpa spelet, den största förlustaffären blir ju alltså tiden som går åt att spela spelet

Roligt hur det har ändrats, i ungdomen hade man tid men inte pengar.
Nu har man pengar men inte tid

Permalänk
Medlem

Nä jag köper nästan aldrig spel. Senaste var tekken 7. Resten har jag fått som födelsedagspresent/julkapp. Jag brukar bespara mig köp för att ha något att önska mig. Kommer aldrig på vad jag vill ha annars. Tyvärr ligger 90% av spelen fortfarande inplastade. Kör quake champions som är free to play. Tanken är att du ska köpa fler karaktärer in-game. Men jag har gett mlg fan på att låsa upp alla via loot boxes som jag vinner i spelet. Det kommer säkert ta 5 år, men det är mer "sport" än att köpa dom

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Frågan borde vara om man köper spelar? Som den är nu så antyder den att man borde betala för dem.

Sedan så undviker jag att ge pengar till speltillverkare, men det finns några spel som är värt pengarna. GTA 5, watchdog, Mad max, Zelda, Nintendo labo variety kit har jag köpt de senaste 5 åren och det är inte konstigt att det har gått som det har gjort för mig när jag har lagt så mycket tid på spel.

Permalänk
Medlem

Med mängden gratisspel som finns är det inte så svårt att undvika att betala för spel.
Jag brukar gå genom realådorna och kolla om det är något som kan vara värt att plocka med.
Jag gillar fysiskt...

Skulle aldrig falla mig in att förboka eller köpa på annat än rea.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

När jag var yngre kopierade jag mycket spel.
Numera är jag för lat att hålla på med det och i och med Steam dog hela det köret.
Ett klick i Steam så är man igång typ. Kostnaden är en bagatell.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...