Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

@tiamat Fin ny forumtitel 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tiamat:

Ja just det tack till modsen för den nya titeln

Hehe, jag började undra hur länge det skulle dröja innan någon kommenterade det.

Väl förtjänat med förstås!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy går nu att förhandsnedladda på eShop.

  • Little Nightmares: Complete Edition – Japanese The Lady trailer

  • Wizard of Legend launch trailer, spelet är ute nu på eShop.

  • Octopath Traveler - Paths of Ritual and Research Trailer - Nintendo Switch.

  • Moonlighter | Super Official Platforms Comparison Trailer (ESRB).

  • Battle Chasers: Nightwar - Switch Release Trailer, spelet släpptes idag.

  • Blade Strangers - Noko Trailer

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Skvaller om E3 - Nintendo

Då så det har spekulerats flitigt de senaste dagarna vad som kan tänkas dyka upp på E3 för Nintendo. En del av ryktena är liknande information. Kom bara ihåg att detta är just bara skvaller inget är fastställt ännu.
Nedan två bilder på vad som kanske dyker upp?

Tillägg:
Med reservation så är det fake men en del av det kan faktiskt vara sant medger en resetera-användare.

Why would we discuss something that's an obvious fake?

Edit: I'll say this. There's nothing over the top here tho besides Platinum x F-Zero . Even the Pokémon games have believable titles.

Källa, Källa II

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendos japanska twitterkonto har sagt att efter E3 ska användare i Japan kunna testa Smash bros. på tre olika real-world turneringar:

  • Rage 2018 Summer on June 17 at the Makuhari Messe in Chiba

  • Jisedai World Hobby Fair 2018 Summer from June 23 to 24 at the Makuhari Messe in Chiba

  • Jump Victory Carnival 2018 Tokyo on July 16 at the Makuhari Messe in Chiba

  • Jump Victory Carnival 2018 Osaka on July 22 at Intex Osaka

  • Mineko's Night Market som fanns på japansk trailer har nu uppe en trailer utan japanska, TBA. Trailern är en steam-trailer men Switch är med på deras hemsida.

  • Okami HD har release den 9 augusti i Japan, Europa och NA. En Limited Edition kommer också för 3990 yen.

  • Blade Strangers Noko trailer

  • Sangoku Rensenki: Otome no Heihou!, Yoshiwara Higanbana Kuon no Chigiri kommer i höst till Japan.

__________________________________________________________________________

Patch/uppdatering:

  • Slayaway Camp: Butcher’s Cut uppdatering finns ute nu:

– Fixed unlockable DLCs (movies and characters).
– Fixed missing scene decorations (grass, flowers, papers, etc…).
– Fixed missing special victim characters in DLC movies.
– Fixed Hellcamp movie DLC.
– Fixed some cutscene traps.
– Improved pause menu options for tactil screen.
– Improved graphic quality (lighting and other fx).
– Improved menu navigation for gamepad.
– Add delay for restart scene input.
– Minor bugfixes related with controls.

– This distribution has adjusted the balance of some of the Pokémon added from Ver. 1.2.0 onward.
– Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.

__________________________________________________________________________

Rykte:

  • Två möjliga karaktärer till Mario Tennis Aces: "Dry Bone" och "Shy Guy"?

Lade till EU och NA release för Okami HD
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Då så det har spekulerats flitigt de senaste dagarna vad som kan tänkas dyka upp på E3 för Nintendo. En del av ryktena är liknande information. Kom bara ihåg att detta är just bara skvaller inget är fastställt ännu.
Nedan två bilder på vad som kanske dyker upp?

http://oi67.tinypic.com/28gxbg8.jpghttp://oi65.tinypic.com/2q9beo1.jpg

Links Awakening 3D hoppas jag verkligen stämmer! Brukar ofta vara det Zelda-spel jag tycker mest om i serien och har spelat det många många gånger sedan jag köpte det för 20 år sedan. Between World's VAR väl utförd så håller den samma klass är jag mer än nöjd.

Fler intressanta titlar men just denna tilltalade mig mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Då så det har spekulerats flitigt de senaste dagarna vad som kan tänkas dyka upp på E3 för Nintendo. En del av ryktena är liknande information. Kom bara ihåg att detta är just bara skvaller inget är fastställt ännu.
Nedan två bilder på vad som kanske dyker upp?

http://oi67.tinypic.com/28gxbg8.jpghttp://oi65.tinypic.com/2q9beo1.jpg

Wow, satan vilken fin lista. Hoppas verkligen det här stämmer! Många av titlarna (Star Fox, Metroid Prime, SSB) är ju verkligen titlar som man bara går och väntar på till Switchen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Mecha Storm kommer till eShop 25 maj, $19.99.

  • Mario Tennis Aces - Adventure Mode Trailer spelet släpps den 22 juni.

  • Baseball Stars Professional är nästa NeoGeo spel på eShop, 17 maj, $7.99 / €6.99.

  • Sushi Striker: The Way of Sushido Story Trailer

__________________________________________________________________________

Skvaller:

Den 15 maj registrerades två olika webbdomäner för "Pokémon let's go Pikachu" och "Pokemon let's go Eevee"
pokemonletsgopikachu.com
pokemonletsgoeevee.com

http://pokemonletsgopikachu.com/
http://pokemonletsgoeevee.com/

Källa

Permalänk
Inaktiv

Känns som det är väldigt mycket rykten för just Pokemon nu. Frågan är om inte Nintendo vinner E3 bara på ett Switch Pokemon. Kan de även fånga in det som gjorde Pokemon Go så pass stort och populärt lär Switcharna bli svår att hitta framöver.

Nu är jag inte så mycket för Pokemon personligen men fortfarande väldigt intressant att se vad de får till. Pokemon Blue för nästan 20 år sedan har jag fortfarande många trevliga minnen av, både när jag spelat själv lite varstans men också när man länkade ihop med andra och slogs och bytte Pokemons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Då så det har spekulerats flitigt de senaste dagarna vad som kan tänkas dyka upp på E3 för Nintendo. En del av ryktena är liknande information. Kom bara ihåg att detta är just bara skvaller inget är fastställt ännu.
Nedan två bilder på vad som kanske dyker upp?

http://oi67.tinypic.com/28gxbg8.jpghttp://oi65.tinypic.com/2q9beo1.jpg

Tillägg:
Med reservation så är det fake men en del av det kan faktiskt vara sant medger en resetera-användare.

Why would we discuss something that's an obvious fake?

Edit: I'll say this. There's nothing over the top here tho besides Platinum x F-Zero . Even the Pokémon games have believable titles.

Källa, Källa II

Det första jag kollar efter är hur många potentiella amiibo det kommer ut närmaste tiden och nya super smash bros amiibos måste ju betyda nya fighters. Håller fortfarande hopp för att Banjo-Kazooie gör ett gäst framträdande men riskerna är nog inte stora annars skulle ju Crash coh Spyro vara sjukt roliga att se i Super Smash Bros. som snarare känns som ett all-star spel för allt som inte direkt ägs av Playstation/Sony nu mera Sen flera Splatoon amiibos är alltid kul tycker jag då de har såna starka och lysande färger för det mesta

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Känns som det är väldigt mycket rykten för just Pokemon nu. Frågan är om inte Nintendo vinner E3 bara på ett Switch Pokemon. Kan de även fånga in det som gjorde Pokemon Go så pass stort och populärt lär Switcharna bli svår att hitta framöver.

Nu är jag inte så mycket för Pokemon personligen men fortfarande väldigt intressant att se vad de får till. Pokemon Blue för nästan 20 år sedan har jag fortfarande många trevliga minnen av, både när jag spelat själv lite varstans men också när man länkade ihop med andra och slogs och bytte Pokemons.

Jag gillar inte Pokémon alls men det hade varit schysst om det hade blivit något på Switch så man kan gå ut och röra på sig.

It's gonna happen tomorrow maybe because a day before sun and moon was revealed they registered the names a day before the announcement

Spekulationerna är många en del menar även att en ny direct kan dyka upp snart.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Rappen:

Det första jag kollar efter är hur många potentiella amiibo det kommer ut närmaste tiden och nya super smash bros amiibos måste ju betyda nya fighters. Håller fortfarande hopp för att Banjo-Kazooie gör ett gäst framträdande men riskerna är nog inte stora annars skulle ju Crash coh Spyro vara sjukt roliga att se i Super Smash Bros. som snarare känns som ett all-star spel för allt som inte direkt ägs av Playstation/Sony nu mera Sen flera Splatoon amiibos är alltid kul tycker jag då de har såna starka och lysande färger för det mesta

Absolut älskar amiibos hoppas på en Bandicoot och Spyro amiibo. Sen verkar det vara segt med att få tag i Pearl & Marina amiibo (Splatoon Collection) i Sverige.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • VA-11 Hall-A kommer till eShop tidigast Q1, 2019, TBA.

  • Speed Brawl, eShop i sommar.

  • LEGO The Incredibles | Official CrimeWaves Trailer, release 15 juni.

  • Mario Tennis Aces - Launch Trailer, release 22 juni.

  • Yonder: The Cloud Catcher Chronicles Switch gameplay, digital release imorgon fysisk release nästa månad.

  • Lost Sea kommer till eShop den här månaden, 31 maj.

  • Zen Bound 2 Switch trailer spelet kommer på eShop nästa torsdag.

Permalänk
Konsolgrävare

Ett tips till er som vill ha Mega Man X Legacy Collection 1 OCH 2 som fysisk kopia så släpps spelen i Japan.
Rockman X Anniversary Collection 1

Rockman X Anniversary Collection 2

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det har varit relativt tyst gällande Super Rare Games release #3. Nu avslöjar de att SRG 3 är under godkännande av Nintendo. Så mycket snart kan nummer tre dyka upp. I deras tävling kan du vinna all tre titlar:

COMPETITION: Win Human Fall Flat, The Flame in the Flood AND our third physical release... Retweet this tweet and then click here https://bit.ly/2L82OaW Note that the artwork for SRG 3 is subject for approval with Nintendo GOOD LUCK

__________________________________________________________________________

En tråkig nyhet Indivisible är uppskjuten till 2019.

"Indivisible has been delayed until the first half of 2019.

While we did everything we could to prevent this from happening, the simple reality is that Indivisible ended up being a much larger project than we could have anticipated when the game was conceived way back in 2015. A number of other issues related to shipping a product of this size contributed to this decision, but the main issue is just the sheer number of assets this game requires and the time needed to deliver them at the quality you expect from a Lab Zero game.

This was not a decision we made lightly, nor did we make it alone. Needing more time to finish the game meant that we also needed more money. Fortunately, 505 Games has graciously funded the majority of the extension, and Lab Zero will be kicking in our Skullgirls royalties to cover the rest.

To help us make this new ship date, we’ve also hired a new Lead Level Designer and a new Lead Writer.

What we have not done is cut down on the amount of content we promised.

Not only do we want to deliver the game we said we would, the game’s structure and story made it virtually impossible to cut levels or make other kinds of “easy” cuts to reduce the scope of the game.

As always, we’ll continue to share what we’re working on through blog posts, streams and events. But until then, we’ve got a sneak peek at some of the awesome things we’re working on.

Lab Zero wouldn’t be here without your support, financial and otherwise. And we’re committed to making Indivisible the best game we can, and appreciate your patience while we get it there.

Thanks for understanding."

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Ja Spel & Sånt verkar inte ha fått speciellt många tilldelade och jag missade det totalt, irriterar mig fortfarande över det men hoppas dom får in flera vad snart för bokning. Jag hoppas på att Webhallen kommer lägga upp snart eller att CDON får in. Tror ju det kommer dyka upp och hoppas jag inte behöver importera ifrån Japan för det kostar ju mera än vad det redan kostar i Sverige tack vare våran mellanhand som alla älskar i Norden. Annars tror jag det kommer dyka upp mera för förhandsbokning om man kollar på att sidor som Webhallen som annars är ganska snabba på att lägga upp bokning. Möjligen att det dyker upp i samband med dom nya Splatoon amiibo som enligt rykten verkar vara på gång.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Rappen:

@Tiamat: Ja Spel & Sånt verkar inte ha fått speciellt många tilldelade och jag missade det totalt, irriterar mig fortfarande över det men hoppas dom får in flera vad snart för bokning. Jag hoppas på att Webhallen kommer lägga upp snart eller att CDON får in. Tror ju det kommer dyka upp och hoppas jag inte behöver importera ifrån Japan för det kostar ju mera än vad det redan kostar i Sverige tack vare våran mellanhand som alla älskar i Norden. Annars tror jag det kommer dyka upp mera för förhandsbokning om man kollar på att sidor som Webhallen som annars är ganska snabba på att lägga upp bokning. Möjligen att det dyker upp i samband med dom nya Splatoon amiibo som enligt rykten verkar vara på gång.

Ja jag hann inte heller beställa från Spel och Sånt.
Har lagt upp dessa länkar för bevakning:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Touhou Genso Wanderer Reloaded - Gameplay Trailer

  • Fairune Collection English launch trailer spelet kommer ut på eShop imorgon.

  • Shape of the World, eShop 6 juni.

  • Tennis World Tour är framflyttad till den 12 juni (skulle släppts 22 maj)

__________________________________________________________________________

Patch:

  • Don’t Starve: Nintendo Switch Edition version 1.02 finns uppe nu:

Don't Starve: Nintendo Switch Edition - Update 1.02 Notes (5/16/2016)

  • Fixed pirate hat birds in vanilla DS.

  • Hammer can now be stored in chests.

  • Closing and opening the craft menu with a controller will now return to the same menu category.

  • Crocodogs won’t spawn when turned off in the world gen options.

  • Fixed Minimap losing progress upon quitting to the menu.

  • Fixed an issue with being unable to hammer coral for it’s nubbins.

  • Fixed an issue when unequipping boat items from a different boat than the players.

  • Fixed a bug that allowed some ballphins to spawn on land

  • Crocodogs won’t spawn when turned off in the world gen options

  • Fixes crash on transition between Day 16-17 in ShipWrecked

  • Fix season jump when leaving caves

__________________________________________________________________________

Unboxing:

  • Little Nightmares Complete Edition

  • Hyrule Warriors Definitive Edition

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Det är precis samma sak som jag själv har gjort. Kollar dem minst en gång per dag oftast runt lunch tid eller senare på eftermiddagen.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Super Rare Games nästa titel kan vara Shelter Generations?
Det gavs en hel del ledtrådar och mycket pekade på att det var Shelter Generations nu återstår det att se om detta stämmer.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Patch/uppdatering:

  • South Park: The Fractured But Whole håller på med att lämna in sin patch till Nintendo. Så förhoppningsvis snart kommer den ut för att fixa en del problem.

Included in the upcoming Switch patch:

  • Resolved an infinite loading screen that might occur when entering the D-Mobile building.

  • Fixed an issue that caused some players’ save files to be reset.

  • Fixed a possible freeze if the player starts the Danger Deck DLC.

  • Fixed a freeze that may occur when skipping a cinematic at the New Kid’s parents’ door.

  • Resolved various minor bugs.

Filstorlekar på eShop:

  • The Infectious Madness of Doctor Dekker – 9.7GB

  • The Lost Child – 3.2GB

  • The Banner Saga – 3.1GB

  • Baobas Mausoleum Ep. 1 – 2.3GB

  • Lost Sea – 1.5GB

  • Shape of the World – 1.2GB

  • White Night – 999MB

  • Milanoir – 933MB

  • Punch Club – 333MB

  • Knights of Pen and Paper +1 Deluxe Edition – 162MB

  • Johnny Turbo’s Arcade: Super Burger Time – 62.0MB

__________________________________________________________________________

Fysiska spelnyheter:

Okami HD kommer att få en fysisk release i Japan. Vi väntar spänt på något liknande i väst:

Capcom has indicated that Okami HD for Switch won’t have a physical version in North America and Europe. But in Japan, the situation is much different.

Och där dog den spänningen ingen fysisk release till oss. Men kanske LRG eller SRG kan ta upp den som fysisk kopia?

Ovan Okami HD - e-Capcom Extreme Limited Set [Switch] kostar 26000 yen finns på NinNinGame.com för 219.95 Euro.

  • Super Neptunia RPG - Nintendo Switch går att boka på amazon.com för 49.99 USD.

Imorgon är det en stor dag för oss spelsamlare Limited Run Games kommer att släppa sin fjärde titel PixelJunk Monsters 2.
Tiderna är som vanligt 16:00 och 00:00 för oss i Sverige. Se bara till att välja rätt Collector's edition då det kommer att finnas både PC och PS4 med.

  • För att få ett så smidigt och snabbt köp rekommenderar vi att logga in på paypal 10 min innan släpp glöm bara inte att uppdatera sidan du åker ut automatiskt från paypal var 10:e minut. Se även till att vara inloggad på ditt LRG-konto.

  • Kör du med kreditkort kör med Google Chromes autofill eller spara dina uppgifter via tvåstegsverifiering du kommer att få ett sms. Med koden till sms:et är det bara ett klick för att genomföra ditt köp.

  • Se till att välja en bra webbläsare Firefox är inte rekommenderbart då det har strulat förr.

  • Experttips ifall du får ett meddelande att de är slut och du har uppe ett fönster jämte där det står att det inte är slut försök igen (du ser på "remaining i procent vad som är kvar). Ibland går det ändå att få igenom sin order.

LRG:S Schema:

  • Juli - Thimbleweed Park

  • Augusti - Mercenary Kings / Flinthook

  • I slutet av Augusti - Saturday Morning RPG

  • September [obekräftat] - PixelJunk Monsters 2

__________________________________________________________________________

Trailer/footage:

  • Johnny Turbo’s Arcade Super Burger Time trailer.

  • ACA NeoGeo Baseball Stars Professional footage, spelet kommer idag.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

En del spel har trillat in hos mig:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Go Vacation innehåller över 50 spel och aktiviteter, 27 juli.

  • Framed Collection footage.

  • Fox n Forests launch trailer

Veckans eShop lista:

Switch Retail

  • Battle Chasers: Nightwar – €39.99

  • Hyrule Warriors: Definitive Edition – €59.99 (available May 18)

  • Little Nightmares: Complete Edition – €34.99 (available May 18)

Switch Download

  • ACA NeoGeo Baseball Stars Professional – €6.99

  • The Adventures of Elena Temple – €4.99

  • The Banner Saga – €19.99

  • Fairune Collection – €8.99 until May 17; regularly €9.99

  • Fox n Forests – €19.99

  • Framed Collection – €9.99

  • Henry the Hamster Handler – €2.89

  • Ice Cream Surfer – €8.00

  • Invisiballs – €9.19

  • Never Stop – €4.99

  • The Mystery of the Hudson Case – €4.40

  • The Pinball Arcade – free to download

  • SilverStarChess – €5.99

  • Splitter Critters – €5.49

  • White Night – €14.99

  • Wizard of Legend – €15.99

  • Yonder: The Cloud Catcher Chronicles – €24.99

Switch Pre-Orders

  • Atomine – €8.99 until May 25; regularly €.99

  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – €39.99

  • Lost Sea – €8.99 until June 7; regularly €9.99

  • Sushi Striker – €49.99

Switch Demo

  • Urban Trial Playground

Switch DLC

  • Gear.Club Unlimited – Limited Edition Cars Pack #2 – free

  • Gear.Club Unlimited – Mclaren 570S GT4 Pack – €2.99

  • Gear.Club Unlimited – Super Cars Pack – €3.99

  • Gear.Club Unlimited – Super Car Pagani Zonda Cinque – €1.99

  • Gear.Club Unlimited – Super Car Mazzanti Evantra – €1.99

  • Gear.Club Unlimited – Super Car W Motors Lykan Hypersport – €1.99

  • Gear.Club Unlimited – Limited Edition Cars Pack #2 – Alpha Romeo 4C Italian Pike – free

  • Gear.Club Unlimited – Limited Edition Cars Pack #2 – Lotus Exige S English Racing – free

  • Gear.Club Unlimited – Mclaren 570S GT4 Orange – free

  • Gear.Club Unlimited – Mclaren 570S GT4 Black – free

  • Gear.Club Unlimited – Mclaren 570S GT4 White – free

  • Pix-a-Pix Deluxe – Mixed Puzzles 5 – free

  • Pic-a-Pix Deluxe – Large Puzzles 5 – €1.99

  • WorldNeverland – Elnea Kingdom: +4 save slots – €3.99

  • The Pinball Arcade: Gottlieb Table Pack 1 – €9.99

  • The Pinball Arcade: Gottlieb Table Pack 2 – €9.99

  • The Pinball Arcade: Gottlieb Table Pack 3 – €8.99

  • The Pinball Arcade: Gottlieb EM Table Pack – €8.99

  • The Pinball Arcade: Stern Table Pack 1 – €19.99

  • The Pinball Arcade: Stern Table Pack 2 – €19.99

  • The Pinball Arcade: Alvin G. & Co Table Pack – €7.99

  • The Pinball Arcade: Doctor Who: Master of Time – €4.89

eShop
  • Första bilden på Monster Boy and The Cursed Kingdom’s Game Card. Spelet släpps i september endast i NA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Patch/uppdatering:

  • South Park: The Fractured But Whole håller på med att lämna in sin patch till Nintendo. Så förhoppningsvis snart kommer den ut för att fixa en del problem.

Included in the upcoming Switch patch:

  • Resolved an infinite loading screen that might occur when entering the D-Mobile building.

  • Fixed an issue that caused some players’ save files to be reset.

  • Fixed a possible freeze if the player starts the Danger Deck DLC.

  • Fixed a freeze that may occur when skipping a cinematic at the New Kid’s parents’ door.

  • Resolved various minor bugs.

Filstorlekar på eShop:

  • The Infectious Madness of Doctor Dekker – 9.7GB

  • The Lost Child – 3.2GB

  • The Banner Saga – 3.1GB

  • Baobas Mausoleum Ep. 1 – 2.3GB

  • Lost Sea – 1.5GB

  • Shape of the World – 1.2GB

  • White Night – 999MB

  • Milanoir – 933MB

  • Punch Club – 333MB

  • Knights of Pen and Paper +1 Deluxe Edition – 162MB

  • Johnny Turbo’s Arcade: Super Burger Time – 62.0MB

__________________________________________________________________________

Fysiska spelnyheter:

Okami HD kommer att få en fysisk release i Japan. Vi väntar spänt på något liknande i väst:

Capcom has indicated that Okami HD for Switch won’t have a physical version in North America and Europe. But in Japan, the situation is much different.

Och där dog den spänningen ingen fysisk release till oss. Men kanske LRG eller SRG kan ta upp den som fysisk kopia?

https://ec.e-capcom.com/img/goods/L/C00002367_62ae9c2b2f4047629f05b47d69f2a934.jpg
Ovan Okami HD - e-Capcom Extreme Limited Set [Switch] kostar 26000 yen finns på NinNinGame.com för 219.95 Euro.

  • Super Neptunia RPG - Nintendo Switch går att boka på amazon.com för 49.99 USD.

Imorgon är det en stor dag för oss spelsamlare Limited Run Games kommer att släppa sin fjärde titel PixelJunk Monsters 2.
Tiderna är som vanligt 16:00 och 00:00 för oss i Sverige. Se bara till att välja rätt Collector's edition då det kommer att finnas både PC och PS4 med.

  • För att få ett så smidigt och snabbt köp rekommenderar vi att logga in på paypal 10 min innan släpp glöm bara inte att uppdatera sidan du åker ut automatiskt från paypal var 10:e minut. Se även till att vara inloggad på ditt LRG-konto.

  • Kör du med kreditkort kör med Google Chromes autofill eller spara dina uppgifter via tvåstegsverifiering du kommer att få ett sms. Med koden till sms:et är det bara ett klick för att genomföra ditt köp.

  • Se till att välja en bra webbläsare Firefox är inte rekommenderbart då det har strulat förr.

  • Experttips ifall du får ett meddelande att de är slut och du har uppe ett fönster jämte där det står att det inte är slut försök igen (du ser på "remaining i procent vad som är kvar). Ibland går det ändå att få igenom sin order.

http://oi63.tinypic.com/15zgi1g.jpg

LRG:S Schema:

  • Juli - Thimbleweed Park

  • Augusti - Mercenary Kings / Flinthook

  • I slutet av Augusti - Saturday Morning RPG

  • September [obekräftat] - PixelJunk Monsters 2

__________________________________________________________________________

Trailer/footage:

https://youtu.be/oD_tirAg9yY

  • Johnny Turbo’s Arcade Super Burger Time trailer.

https://youtu.be/PewB3RHdNvU

  • ACA NeoGeo Baseball Stars Professional footage, spelet kommer idag.

https://youtu.be/7ABU9-fI3zk

PixelJunk Monsters tar fram minnen hos mig. Jag och kompisen satt och spelade tillsammans på hans PS3 när det första kom. Måste varit tio år sedan. Det ska bli kul att prova tvåan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Spel nyheter:

  • Cat quest II är på väg till Switch mer detaljer kommer senare.

  • Redan efter 24 timmar har Owlboy gått med vinst vilket renderar i att spelet är en favorit på Nintendo Switch. Det kommer även en Limited Edition av Owlboy i juli.

  • Super Sportmatchen kommer till eShop i NA och Japan den 24 maj och i Europa den 1 juni, $14.99 / €14.99 / 1,680 yen.

  • Kirby: Star Allies nästa fria uppdatering kommer i sommar.

  • Code of Princess EX kommer den 31 juli till både NA och Europa. En fysisk version ska dyka upp på samma datum.

  • Johnny Turbo’s Arcade Super Burger Time footage.

Go Vacation till Switch har fått en del nya saker sedan Wii-versionen:

New on Nintendo Switch

  • Marine & Mountain fishing with 30+ species of fish

  • 40+ types of animals to photograph and store in your in-game photo collection

  • Find boxes filled with rewards dropped by a plane

__________________________________________________________________________

Trailers:

  • BlazBlue: Cross Tag Battle – Persona 4 Arena highlight trailer.

MUSYNX har avslöjat tre nya sånger till spelet:

  • Canon in D: Easy Mode, 4 Keys, Lv.2, Speed 1.0

  • Distant Time: Hard Mode, 6 Keys, Lv.4, Speed 2.0

  • Far Away: Hard Mode, 6 Keys, Lv.8, Speed 4.0

Gameplay
  • Captain Toad: Treasure Tracker – ny trailer från Japan.

__________________________________________________________________________

Rea:

Här finns en lista på vad som är på rea kanske ditt favoritspel har gått ned i pris?
https://savecoins.me/games?onSale=true

Permalänk
Medlem

Go Vacation ser kul ut. Har länge letat efter ett bra "casual multiplayer"-spel för hela familjen

Permalänk
Medlem

Några tankar ifrån mig så här efter ett par veckor med Nintendo Labo..

Pappgrejerna står ihopbyggda och samlar damm just nu. Ungarna tyckte det var jättekul till en början (speciellt fiskespöet och "huset") men tröttnade ganska snabbt. I fiskespelet finns inte så mycket annat att göra än att.. ja, fånga fisk efter fisk efter fisk etc. Har man testat alla kombinationer med "huset" några gånger så förstår jag om inte det heller är så kul längre. Det är som en liten tamagotchi där inne som vill bli matad, men det finns liksom inget "djup" i spelen. Det finns inga poäng, ingen highscore-tavla, levelsystem eller liknande.

Spelen känns mest som ett kul tidsfördriv en stund så man inte känner sig som en total idiot när man suttit i timmar och byggt ihop en grej av papp...

Motorcykeln tilltalade mig inte alls. Testade lite och det är ungefär som Nintendos alla andra racingspel. Som att köra i sirap.
Pianot var ändå min favorit då jag själv spelar in och skriver musik. Det döljer sig en 8-kanals porta därunder, men här tröttnade jag själv ganska fort då begränsningarna är för många. Det vore t.ex. trevligt att kunna spara en ny låt istället för att bara radera den gamla när man gör en ny. Köper nog KORG Gadget istället.

Wow-faktorn är ganska stor till att börja med, men grejerna håller inte i längden. Hoppas på att Nintendo släpper lite kul uppdateringar eller liknande så vill kanske barnen (och jag) börja använda det igen. Om Nintendo struntar i LABO framöver så åker det nog ner i lådan igen om ett tag.

Min konklusion: Köp om du har barn i 4-10 årsåldern. Har du inte barn - köp inte.
Letar också febrilt på Youtube efter coola grejer som folk byggt ihop genom att programmera Switchen, men hittar inte så värst mycket. Kanske är den funktionen också rätt begränsad? Jag får väl prova själv när jag har tid över.. eller vänta, jag har fyra barn. Jag HAR ingen tid över!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Hyrule Warriors: Definitive Edition launch trailer.

  • BlazBlue: Cross Tag Battle kommer till Europa den 22 juni orkar du inte vänta så går det att köpa det via NA eShop redan den 5:e juni.

  • Little Nightmares on the Nintendo Switch, live action trailer.

  • Splatoon 2 - Octo Expansion

  • Hungry Shark World har dykt upp på rating i Sydkorea. Styr din haj för att sluka allt i din väg i ett "open world spel".

  • Switch Limited Run #4: PixelJunk Monsters 2 Collector's Edition släpptes idag kl 16:00 den tog slut på 6-7 minuter. Det gick att köpa 2 stycken per person av den. Andra batchen kommer upp kl 00:00 inatt det finns endast 2500 kopior av den. Standard edition har ett förhandsbokningsfönster på två veckor.

Trevlig spelhelg på er!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fler fysiska speltitlar idag:
Go Vacation finns på amazon.com för 49.99 USD.

Den europeiska finns att boka på Spel & Sånt för 529:-

Knappt har Switch Limited Run #4 landat redan nästa vecka den 25 maj kommer nummer fem:
Switch Limited Run #5: Saturday Morning RPG Collector's Edition pris 69.99 USD, 2500 exemplar.

This action-packed collector's edition includes:

  • Two carded and posable 3.75 inch action figures of Marty and his arch-nemesis, Commander Hood

  • One double sided 18 x 24 inch poster featuring incredible art by Paul Mann and Eric Huang

  • A cassette tape featuring music from Rocky IV and Transformers composer, Vince DiCola

  • An official Nintendo Switch SteelBook® case

  • One sheet of scratch n' sniff stickers

  • Saturday Morning RPG for the Nintendo Switch with reversible cover art and a full-color manual (sealed in a standard Switch case)

Steelboken ingår endast i collector's edition!

Permalänk
Inaktiv

Hatar att min systerson börjar bli bättre i spel än mig, såg honom spela Super Mario Odyssey med sådan finess och briljans igår att jag blev äcklad av avund.

När spelet var nytt var det jag som var kung och han var nybörjaren, fasiken då....

Permalänk
Medlem

Inte för att klaga, men så många youtube-videos som laddas in samtidigt på en sida gjorde så hela Firefox laggade för mig