Permalänk
Medlem

TrackIR, TrackclipPro etc.

Har någon en av dessa?

https://gyazo.com/3547911303426b016e70e6ac4baf4214

jag vill börja med grejer som joysticks m.m då jag lärt mig älska dcs world, fsx och war thunder.

problemet är att jag förstår inte vilken man ska ha? är man tvungen att köpa hela paketet för 1500?

På bilden finns det 3 produkter, varav en är cirka 300 spänn, men jag undrar om den klarar sig utan den här TrackIR5.

sladd är inget problem, och budget går före övrig lyx, jag ser på dessa eftersom VR är fortvarande alltför dyrt.

tyvärr antar jag att du behöver lägga 1500 för att den ska funka.

(Deras hemsida)

Permalänk
Medlem

kontext

@Nappev:
Om ni undrar vad det är, här är en länk som förklarar ganska bra;
https://www.youtube.com/watch?v=XxqsDjcxXfU&t=38s

Permalänk
Medlem

Står ju på deras hemsida annars.

Citat:

The TrackClip, included with every TrackIR 5 purchase, attaches to the brim of a hat or visor and has three retro-reflective markers that direct infrared light back to the camera. The TrackClip Pro, which attaches to most PC headsets, comes with active LED markers and is useful when you need to track from further away."

http://www.naturalpoint.com/trackir/trackir5/

Edit: och kom ihåg, vad priset är i USD har inget med priset i sverige att göra, här kostar TrackIR 5 2000kr som billigast: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448862

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Nappev:

Som sagt ovan behövs "basenheten".

Det finns flera billigare lösningar om budgeten är en stor faktor:
Kolla in EDTracker (fristående 3DOF) Delanclip eller Trackhat (de två senare säljs i kit med kamera och klarar 6DOF).

Du får dock själv googla om spelstödet i just dina spel.

Permalänk
Medlem

Jag har en EDTracker som jag satte ihop och testade vilket fungerade rätt bra. För sina 200-300kr så är det mycket mer prisvärt än TrackIR som är i samma pris som Oculus går begagnat. Själv testade jag bara min EDTracker och fick aldrig för mig att faktiskt använda den och nu har jag en oculus istället.
Säg till om du vill köpa den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare så behövs bundle om du inte vill använda ir-grejen som man sätter på en keps. Finns lite delade meningar om hur bra den funkar.

Själv kommer jag nog köra på EDtracker pro när jag ska införskaffa head tracking.
Jag tror inte att jag har användning av 6 dof och med Edtracker så slipper man använda kamera och man behöver inte tänka på belysning eller nåt annat.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

När jag roade mig med flygsim så använde jag något som hette Facetracknoir som använde en webkamera för att göra samma sak som TrackIR.
Det funkade sisådär vill jag minnas men när det funkade var det superbt i Rise of Flight och FSX.
Det kan vara ett billigt alternativ om du vill testa headtracking före inköp av en dyrare produkt.
Jag vet inte om det fortfarande lever men en googling kan nog ge svar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har en EDTracker som jag satte ihop och testade vilket fungerade rätt bra. För sina 200-300kr så är det mycket mer prisvärt än TrackIR som är i samma pris som Oculus går begagnat. Själv testade jag bara min EDTracker och fick aldrig för mig att faktiskt använda den och nu har jag en oculus istället.
Säg till om du vill köpa den.

Jag ska ta reda lite mer på den, jag bor i södra utkanterna av göteborg, och kan inte åka långt pga skola.
DM pris och vart vi möts, bor du i luleå blir det ju lite svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bump!

Har en TrackIR 5 men jag har städat bort den på vinden. Kollar man på ebay dyker det upp en massa under tusenlappen? Legit eller piratkopior?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x