Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Några Old ox och lite Finntroll . BLLOOOODSVEEEPT 😁

Mer musik och dricka , håkan Hellström till Finntroll

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sitter i baksätet påväg hem från Puttgarden och smuttar på Ron Barco, en utsökt rom. Tur man inte tvingades köra...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Drack en Koff APA i bastun och dricker för tillfället en Stadin APA. Sen blir det ESC med nån Koff APA till samt några BrewDog Dead Pony Club.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

En femmkommatvåan. Väldigt lättdrucken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Testar en för mig ny sort. Helt ok faktiskt.

EDIT: Efter att ha druckit en Stadin Amereican Pale Ale nu efteråt så var den faktiskt inte alls dum i jämförelse med den senare. Till och med så att jag föredrar den framom den senare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Den här var inte heller alls dum.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

En Koff APA. Ska testa en Laitilan Atlanta Amercan Pils efteråt och försöka avgöra hur de förhåller sig varandra enligt min smak.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Cold Gin!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Föredrar nog Koff APA än men Laitilan Atlanta American Pils är bra den också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jake Daniels? Är det en spargris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TaNk2:

Jake Daniels? Är det en spargris?

Haha ja det är det! Finns inga pengar i den dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hehe den var cool iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

en heineken 3,5% i brist på annat

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Pripps Pure 4,8%

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En mjölkporter på balkongen. Blå himmel smyger in bakom ryggen.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Omnipollo Mackaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Provade också den igår!
Jag var dock inte helt förtjust. Minns inte riktigt detaljerna men tyckte den var lite bitsk.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Koff APA. Nu hoppas vi på schweizisk skräll igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Provade också den igår!
Jag var dock inte helt förtjust. Minns inte riktigt detaljerna men tyckte den var lite bitsk.

Wut!? En av de bästa pale alen jag druckit, kanske den bästa. Väldigt välbalanserad och fruktig, bittert avslut. Nam nam nam.

Permalänk

Kom precis fram till Nürburgring där jag och vänner ska vara i en vecka. Nu dricker vi bitburger och jägershots

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Koff APA. Nu hoppas vi på schweizisk skräll igen.

Hahaha! Nästan så jag håller med dig där

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Wut!? En av de bästa pale alen jag druckit, kanske den bästa. Väldigt välbalanserad och fruktig, bittert avslut. Nam nam nam.

Smaken är som baken
För besk/bitter i avslutningen för mig antar jag. Matchade inte riktigt mot den annars ljusare helheten. (och något med själva grundsmaken lirade inte för mig heller, men minns inte vad)
Har för mig den luktade rätt gott dock
(jag är väl ingen riktig IPA-fantast i grunden dock egentligen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tänkte denna gång ge mig i kast med bourbon träsket. Köpte mig en Bulleit och en Jack Daniel's idag. Under veckan dimper det väl ner Makers mark och Evan Williams för testning. Kul att prova på nytt!

Tips från någon bourbon fantast eller håller sig alla i Skottland?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Tänkte denna gång ge mig i kast med bourbon träsket. Köpte mig en Bulleit och en Jack Daniel's idag. Under veckan dimper det väl ner Makers mark och Evan Williams för testning. Kul att prova på nytt!

Tips från någon bourbon fantast eller håller sig alla i Skottland?

Jag har bara Makers hemma (nästan likör-söt ) men har också som ambition att prova fler. Tänkte köpa hem nån rye whiskey också, så kan man blanda riktigt klassisk Old Fashioned.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Tänkte denna gång ge mig i kast med bourbon träsket. Köpte mig en Bulleit och en Jack Daniel's idag. Under veckan dimper det väl ner Makers mark och Evan Williams för testning. Kul att prova på nytt!

Tips från någon bourbon fantast eller håller sig alla i Skottland?

Four Roses har jag för mig att jag uppskattade mer än Bulleit, men det var ett tag sen jag hade den hemma...
Nu var det även ett tag sen jag testade Jack Daniels, men jag vill minnas jag föredrar Jim Beam före den. Väldigt mycket smaksak dock!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag har bara Makers hemma (nästan likör-söt ) men har också som ambition att prova fler. Tänkte köpa hem nån rye whiskey också, så kan man blanda riktigt klassisk Old Fashioned.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har svårt för bourbon däremot riktigt förtjust i Rye om man ska dricka amerikanskt.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/knob-creek-4018001 var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Smaken är som baken
För besk/bitter i avslutningen för mig antar jag. Matchade inte riktigt mot den annars ljusare helheten. (och något med själva grundsmaken lirade inte för mig heller, men minns inte vad)
Har för mig den luktade rätt gott dock
(jag är väl ingen riktig IPA-fantast i grunden dock egentligen)

Haha så är det Jag har en förkärlek för öl med tydlig beska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Jag har svårt för bourbon däremot riktigt förtjust i Rye om man ska dricka amerikanskt.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/knob-creek-4018001 var bra.

Tack för tipset. Har spanat lite på Bulleits Rye också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Four Roses har jag för mig att jag uppskattade mer än Bulleit, men det var ett tag sen jag hade den hemma...
Nu var det även ett tag sen jag testade Jack Daniels, men jag vill minnas jag föredrar Jim Beam före den. Väldigt mycket smaksak dock!

Skrivet av Mauk:

Jag har svårt för bourbon däremot riktigt förtjust i Rye om man ska dricka amerikanskt.
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/knob-creek-4018001 var bra.

Tack för tips ,börjat plocka ihop en liten ny lista för nästa inköp 😁

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Wut!? En av de bästa pale alen jag druckit, kanske den bästa. Väldigt välbalanserad och fruktig, bittert avslut. Nam nam nam.

Du borde ju vara en fantast av både Fatamorgana och Nebuchadnezzar i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com