Ny telefon, kommer inte in med appelid

Permalänk

Ny telefon, kommer inte in med appelid

Jag lämnade min gamla Iphone på jobbet som jag avslutade idag.
Hämtade upp min nya Iphone på nya jobbet direkt efter.
Nu kommer jag inte in. Den vill bara verifiera med gamla enheten eller telefonnummer.
Jag har ju inget av det.

Hur gör jag nu. Måste jag skaffa ett nytt id? Har ju massa viktiga kontakter på mitt befintliga appelid.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Ring Apple. De kan nog fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Ring Apple. De kan nog fixa.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar,
Jag försökte med det, de hänvisade till icloudsidan och byta lösen. Vilket man... Just det, behövde verifieringskoden till gamla numret eller enheten....

Men jag lyckades lösa det. Jag fick trycka på få koden uppläst. så de ringde till mitt gamla nummer, som sedan var kopplat till min kollega som jag hade på Facebook. Så han kunde skicka koden där.

Det här är helt otroligt dåligt tycker jag.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Tack för svar,
Jag försökte med det, de hänvisade till icloudsidan och byta lösen. Vilket man... Just det, behövde verifieringskoden till gamla numret eller enheten....

Men jag lyckades lösa det. Jag fick trycka på få koden uppläst. så de ringde till mitt gamla nummer, som sedan var kopplat till min kollega som jag hade på Facebook. Så han kunde skicka koden där.

Det här är helt otroligt dåligt tycker jag.

Du har tvåstegsverifiering påslaget, då beter det sig sådär. Extra säkerhet. Går att slå av tror jag, om det inte är tvingande på något vis. Hade du loggat ut iCloud från tidigare iPhone och stängt av "Hitta min iPhone" etc så skall inte bli så, veterligen.

Permalänk

Jag hamnade nyligen i samma situation och ringde till Apple supporten och fick hjälp.
Om man har en annan enhet som är inloggad på samma iCloud konto, i mitt fall min Macbook, kan man i inställningarna till iCloud radera och ändra telefonnumret till sin nya enhet.