VIlken mobil ska man införskaffa

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Någon som har S9 och kan berätta vad ni tycker om den? Står lite mellan den och Iphone 8/X

Har en IPhone X just nu. Jättebra telefon men om du är som jag så kommer du tröttna på OSet till slut. Jag var inne på att köpa en S9a men det slutade med att jag köpte en Pixel 2 istället. Skönt med Android utan bloatware

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Någon som har S9 och kan berätta vad ni tycker om den? Står lite mellan den och Iphone 8/X

Hade en S8a som ändå är rätt lik S9, och har en iPhone X nu. S8an och då också S9an har väldigt många bra funktioner men kvalitén är snäppet under Apples när det gäller hårdvaran. Men framförallt så är Samsungs UI fortfarande segare/laggigare än iOS. Batteritiden är också bättre på iPhonen.

Om du vill ha en telefon som gör sitt jobb och får uppdateringar under lång tid, så att den förblir säker, så säger jag iPhone 8 eller X. Tycker du om att mixtra med mjukvara och vill ha tillgång till många funktioner, så säger jag Galaxy S9. I båda fall gör man olika kompromisser, så det handlar om proriortieringar. Så ser jag det.

Men du ska absolut svänga in och titta på dem, för att se själv hur de ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Kör iPhone mer eller mindre ofrivilligt efter android luren gick sönder och det fattas obeskrivligt mycket små tweaks i appar att det är inte sant. Och jag har ju vart tvungen att ge IOS en ärlig chans för det var mitt enda val och... efter 4 månader vill jag mer och mer bort.
Du har ingenting att göra med iPhone efter kört Android något år, man känner sig helt handikappad, väntar själv på att få bryta iPhonen i två innan den byts ut till Android i sommar.

Vad kan man göra med en Android-mobil som inte fungerar med en iPhone?

Permalänk

Finns inga lurar med 5.8< tums skärm, Android 8 samt batteri på 4000 mAh eller mer på marknaden för max 5k?

Synd att mi max 3 kommer tidigast juli månad.

Permalänk
Skrivet av Kaine_Uro:

Vad kan man göra med en Android-mobil som inte fungerar med en iPhone?

Det är ganska mycket men har också att göra med vilket OS man föredrar. Sitter du redan med Apple produkter hemma så är du redan inne i deras ekosystem, apple produkter fungerar väldigt bra ihop.

Men att bara att slippa iTunes är helt underbart enligt mig, då jag inte tål mjukvaran!
Sen kan du anpassa telefonen på ett helt annat sätt, vill du att den ska se ut som en iPhone så är det bara att installera en launcher( se Huawei som ex) deras launcher är ju nästan en klon av iPhone.
Sen har du Android telefoner i alla prisklasser, och bara du kan avgöra om iPhoneerna är värda sitt pris vilket jag inte anser jag, men det är upp till var och en.
Mvh Pierre GBG

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min nya Nokia 7+. Mycket telefon för 4k.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Mycket nöjd med min nya Nokia 7+. Mycket telefon för 4k.

Kass kamera dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Kass kamera dock

Inget större fel på kameran i Nokia 7+ för klassen.
Skulle inte kalla den kass, dock har den lite problem med begränsat dynamiskt omfång och dåligt ljus... och en förmåga att överskärpa bilderna för att kompensera.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Det är ganska mycket men har också att göra med vilket OS man föredrar. Sitter du redan med Apple produkter hemma så är du redan inne i deras ekosystem, apple produkter fungerar väldigt bra ihop.

Men att bara att slippa iTunes är helt underbart enligt mig, då jag inte tål mjukvaran!
Sen kan du anpassa telefonen på ett helt annat sätt, vill du att den ska se ut som en iPhone så är det bara att installera en launcher( se Huawei som ex) deras launcher är ju nästan en klon av iPhone.
Sen har du Android telefoner i alla prisklasser, och bara du kan avgöra om iPhoneerna är värda sitt pris vilket jag inte anser jag, men det är upp till var och en.
Mvh Pierre GBG

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker du på att iTunes tidigare var ett krav att användas vid aktivering av en iPhone? Det var väl som sagt länge sedan man behövde använda iTunes.

Jo, iPhone finns ju egentligen bara i en prisklass... men oftast väljer man ju ändå någon av flaggskeppsmodellerna om man köper en Android-lur, vilka kostar ungefär lika mycket.

Sedan så använder jag, oavsett iPhone eller Android, mjukvaror som inte är bundna till någon plattform. T.ex. Dropbox, Google Mail, OneDrive eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag har pendlat länge mellan telefoner, Haft Android och Windows. Alla med varierande funktionallitet. Men har nu haft min telefon i snart över ett år och har inte haft en enda bugg eller störande upplevelse med den.

LG G6. Va ute efter V30 men den kom aldrig till sverige och fick fyndpris på denna då jag va olåst till operatör. Har nu sneglat på deras nya LG G7 men då min lur fungerat i vått och torrt så behåller jag denna.
Värt att notera är att halebop har fått in oneplus nu Ingen erfarenhet men är mestadels bra vad jag hört.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

@raoul_duke: Kameran duger alldeles utmärkt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Kaine_Uro:

Tänker du på att iTunes tidigare var ett krav att användas vid aktivering av en iPhone? Det var väl som sagt länge sedan man behövde använda iTunes.

Jo, iPhone finns ju egentligen bara i en prisklass... men oftast väljer man ju ändå någon av flaggskeppsmodellerna om man köper en Android-lur, vilka kostar ungefär lika mycket.

Sedan så använder jag, oavsett iPhone eller Android, mjukvaror som inte är bundna till någon plattform. T.ex. Dropbox, Google Mail, OneDrive eller liknande.

Jag har också alltid köpt flaggskeppsmobil innan jag köpte min Moto G5s för 1790:- på giganten.
Den känns lika rapp som en nyare Samsung och vanilla Android med enbart ett par smarta Moto funktioner är förmodligen varför den känns snabbare än vad den ser ut att vara på pappret.
Kvalitetskänslan är hög med aluminiuchassi,bra skärm och ovanligt bra batteritid med snabbladdning jämfört med mina tidigare smartphones.
Känns numera mest vansinnigt att köpa en mobil för runt eller strax under 10k, har svårt att se varför den skulle vara så mycket bättre när du kan få 5st G5S för samma💰
Oreo på ingång i slutet på månaden dessutom och snabba regelbundna Google säkerhetsuppdateringar, iaf än så länge.
Mvh Pierre GBG

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

Jag har pendlat länge mellan telefoner, Haft Android och Windows. Alla med varierande funktionallitet. Men har nu haft min telefon i snart över ett år och har inte haft en enda bugg eller störande upplevelse med den.

LG G6. Va ute efter V30 men den kom aldrig till sverige och fick fyndpris på denna då jag va olåst till operatör. Har nu sneglat på deras nya LG G7 men då min lur fungerat i vått och torrt så behåller jag denna.
Värt att notera är att halebop har fått in oneplus nu Ingen erfarenhet men är mestadels bra vad jag hört.

Min LG G6 som bara är reservlur numera fick till slut Oreo (android 8) i natt, dom är lite sega med uppdateringar LG.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@MatteN: Så kan det va, dock ingenting som jag lider av Vad har du för lur nu? Nöjd?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

@MatteN: Så kan det va, dock ingenting som jag lider av Vad har du för lur nu? Nöjd?

P20 Pro, fantastisk kamera och bra batteritid.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Letar efter en ny mobil till frugan. Hon har en galaxy S5 men den har börjat falera rätt så hårt nu efter några år. Tänkte köra på någon rejäl telefon så att hon inte behöver uppgradera sig igen på några år och har tittat lite på S8+, S9+ och Oneplus 6. Det viktigaste för henne är batteritiden, kameran och en schysst skärm.

Permalänk
Medlem

Jag behöver med råd om en vettig telefon man kan införskaffa.
Jag kollade på oneplus och är lite sugen på att ta en 5t istället för 6 pga glasbakstycket, vill ha vettig batteritid och hyfsat hållbar telefon, några förslag?
Tittade även lite på blackberry keyone men jag vetifan om det är så roligt med fysiskt tangentbord längre som man gärna vill tro sen gå ner så mycket i skärmstorlek med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

@pi: Ja... Oavsett vad man köper så kommer man vilja byta om ett år

Det är kul med nya saker

Och jag har skaffat en pixel 2 xl 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Och jag har skaffat en pixel 2 xl 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Inte jag, jag hatar att lägga pengar på mobiltelefoner, därför är det jobbigt att välja varje gång jag ska ha en ny mobil för jag brukar ha den tills den är nästintill obrukbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Letar efter en ny mobil till frugan. Hon har en galaxy S5 men den har börjat falera rätt så hårt nu efter några år. Tänkte köra på någon rejäl telefon så att hon inte behöver uppgradera sig igen på några år och har tittat lite på S8+, S9+ och Oneplus 6. Det viktigaste för henne är batteritiden, kameran och en schysst skärm.

Kolla Samsung A8. Bra telefon till ett vettigt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Letar SJ mobil nu när min op2 blivigt riktigt seg

Riktade först in mig på P20 pro som kostar runt 8k

Men efter att ha kollat recensioner och liknande kring op6 (6k) är jag väldigt nära att trycka på köpknappen. Glasbackstycket hindrar mig just nu men mest troligt kommer jag köpa den ändå.

Permalänk
Medlem

@dynamex: Är du efter tillåtelse? Har du pengarna och tycker det är värt det så köp.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd

Köpte en LG G6 igår. Nöjd hittills även om det är lite ovant att inte köra "ren" android efter Nexus och Moto. Billig på Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Köpte en LG G6 igår. Nöjd hittills även om det är lite ovant att inte köra "ren" android efter Nexus och Moto. Billig på Netonnet.

För priset en sjukt trevlig lur. Ledsnade på uppdateringstakten, gick över till en P20 Pro så tog det bara en vecka innan G6 fick 8.0.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.