Gamepsychics.com - Spelstatistik, - Ge förslag och synpunkter på förbättringar

Permalänk

Gamepsychics.com - Spelstatistik, - Ge förslag och synpunkter på förbättringar

Hej!

Gjorde ett hobbyprojekt för några år sedan där man kan ställa lag i fotboll mot varandra.
Detta var då i Java och för att få in statistiken så var man tvungen att mata in textfiler och dylikt.

Hur som helst så hade jag alltid en plan att bygga om detta till en webbapplikation och nu är det gjort.
Jag har satsat mycket på funktionaliteten och just nu så har det inte lagts mycket energi på att styla webbsidan utan att allt ska fungera.

Kända saker som jag märkt finns kvar att göra.
1. Skallning av element sker inte korrekt speciellt på mobil där width av dropdowns blir små.
2. Finns minimal style på divarna som håller datan.[u]
3. Ska ta bort alerten som laddas in på onload (Irriterade) # Fixat
4. Korrigera stylen på navbar och donate knapp (Paypal)
5. Inladdning av lagens ikoner blir ibland 404 beroende på vilket lag.
6. Vissa ligor ger felmeddelanden i konsolen men verkar ladda in ändå.
7. finns inte möjlighet att välja olika lag från olika ligor då byte av liga rensar vald data.
8. Byta ut texter från tex hej_du till "hej du".
9. Språkstöd
10. Möjligtvis lägga till annonser
11. Main page för gamepsychics med val för fotboll eller hockey.

Just nu finns det funktionalitet för att ställa fotbollslag mot varandra.
Snart kommer det att finnas möjlighet att göra det samma på hockey med data från SHL.

In och kika - > Sida

Rapportera gärna buggar och annan dylikt.
Ge gärna feedback!

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Fattar inte. Jag kan välja X ligor där jag ser statistik, kan också välja två / flera (?) lag. Ser fortfarande bara statistiken - vad skall hända?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Fattar inte. Jag kan välja X ligor där jag ser statistik, kan också välja två / flera (?) lag. Ser fortfarande bara statistiken - vad skall hända?

Tja! Om du väljer X liga så ser du alla lags statistik som spelar i den ligan.
Om du vill ställa lag A mot lag B så väljer du detta i dropdownen och då ser du bara statistiken för dem valda lagen. Alltså lag A och lag B.

Mvh David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Tja! Om du väljer X liga så ser du alla lags statistik som spelar i den ligan.
Om du vill ställa lag A mot lag B så väljer du detta i dropdownen och då ser du bara statistiken för dem valda lagen. Alltså lag A och lag B.

Mvh David

Skickades från m.sweclockers.com

Då fungerar det inte, ingenting händer när jag väljer jag i dropdown.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Då fungerar det inte, ingenting händer när jag väljer jag i dropdown.

Lustigt, vad kör du för webbläsare?

Edit btw prova att rensa cashen på webbläsaren. Jag uppdaterade nämligen javascriptet några min efter jag skapade tråden. Är ju möjligt att du gick in då och att webbläsaren har cashat utan script

Mvh David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
  • Det är inte helnice att det står till exempel Goals_Against, Made_Goals och så vidare. Ta bort understrecken och ha istället Goals against, Made goals, Goals against home och så vidare.

  • Loggan för bland annat Sochaux FC och Exeter City existerar inte.

  • Om man har valt jämförelse mellan två lag, så kan man sedan inte ändra tillbaka till alla lagen. Man måste då ändra i "huvudrullistan" och sen tillbaka till föregående lista igen.

  • Om man bläddrar bland alla ligor, så plussas allt innehåll bara på. Det ersätter alltså inte den nuvarande statistiken.

För övrigt, det stavas "statistik" och inte "statestik" ^^,

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

@Airikr: Tack för dina synpunkter!, vissa av dem hade jag redan anmärkt på men ska kika på dem resterade !

"Kända saker som jag märkt finns kvar att göra.
1. Skallning av element sker inte korrekt speciellt på mobil där width av dropdowns blir små.
2. Finns minimal style på divarna som håller datan.[u]
3. Ska ta bort alerten som laddas in på onload (Irriterade) # Fixat
4. Korrigera stylen på navbar och donate knapp (Paypal)
5. Inladdning av lagens ikoner blir ibland 404 beroende på vilket lag.
6. Vissa ligor ger felmeddelanden i konsolen men verkar ladda in ändå.
7. finns inte möjlighet att välja olika lag från olika ligor då byte av liga rensar vald data.
8. Byta ut texter från tex hej_du till "hej du".
9. Språkstöd
10. Möjligtvis lägga till annonser
11. Main page för gamepsychics med val för fotboll eller hockey."

Jo stavfelsnisse hade varit framme
är inte det enklaste att skriva på telefonen

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Bara jag eller fungerar det inte ens att klicka på dropdown-listan på mobilen?
Använder Firefox webbläsare på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar bra här, FF på PC.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Ny bugg :) , Tack!

@BuruZ: Hej! Tack för hjälpen, provade i simulerad miljö på mobil och verkar som att firefox vill att man ska dela in addEventListener() i en separat custom funktion för att det ska fungera. Hur som helst så är det inte bara för dig och hamnar på att fixa listan
Fenomenet uppstår bara på mobil dock

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av Airikr:
  • Det är inte helnice att det står till exempel Goals_Against, Made_Goals och så vidare. Ta bort understrecken och ha istället Goals against, Made goals, Goals against home och så vidare.

  • Loggan för bland annat Sochaux FC och Exeter City existerar inte.

  • Om man har valt jämförelse mellan två lag, så kan man sedan inte ändra tillbaka till alla lagen. Man måste då ändra i "huvudrullistan" och sen tillbaka till föregående lista igen.

  • Om man bläddrar bland alla ligor, så plussas allt innehåll bara på. Det ersätter alltså inte den nuvarande statistiken.

För övrigt, det stavas "statistik" och inte "statestik" ^^,

Tack för din hjälp!

Allt ovanstående är fixat utom länkarna då dem kommer från datasidan.
Jag får kika på om jag kan exkludera dem korrupta länkarna eller något.
Du får jättegärna rapportera flera buggar om du vill.

ÖVRIGT :

Det uppskattas med förslag och buggrapporter så fortsätt gärna.
Jag har provat att satsa några tior på statistiken och är väldigt ofta jag har vinst.
Jag ska göra en algoritm som summerar sannolikheten för vinst längst ner.
Sen ska jag fixa stylen för den har inte varit prioritet.
Klon för Shl data kommer!

Stabil version kommer ligga på Stabil
Ostabil version som uppdateras och testas frekvent Ostabil

Fortsätt gärna med förslag och buggar

Tack för all hjälp!

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Alltid kul med statistik!

Lite förslag:
Nu är det mest siffror, svårt/jobbigt att få en överblick om vilket lag som är "bäst". Lägg till åtminstone en %-diff mellan de båda, men kanske även färglägga rött/grönt beroende på vem som är bäst i den kategorin, och kanske även fundera på grafer.

När man valt två lag så kommer rubrikerna (Position, Teamname o.s.v.) två gånger, en i varsin kolumm. Det räcker ju att man skriver ut den en gång längst till vänster, så hamnar siffrorna man vill jämföra närmare varandra, och du får mer plats till höger för mer statistik/nyckeltal

Kanske lägga till en kolumn med snittet för alla lag i ligan, så man ser om de valda lagen ligger över/under.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Tack för din hjälp!

Allt ovanstående är fixat utom länkarna då dem kommer från datasidan.
Jag får kika på om jag kan exkludera dem korrupta länkarna eller något.
Du får jättegärna rapportera flera buggar om du vill.

Varsågod

Vilka länkar? Menar du de som visar bilderna på lagen? Spara ner dem till din server istället, för att slippa väntetiden när de läses in. Förminska även bilderna till exempelvis 100x100, för att förbättra inläsningstiden en aning. Främst för de med dålig internetuppkoppling.

  • Punkt nummer tre i mitt förra inlägg, är fortfarande inte åtgärdat.

  • Det engelska språket "stödjer inte" två ord som sitter ihop, som i det här fallet, "Teamname" och "Teamicon". "Team name" och "Team icon" är mer korrekt.

  • Lägg till width: 100%; till klassen navbar-brand, för att förhindra att den sista rullistan hamnar på en ny rad. Ändra rullistans bredd, om du vill ha den kortare. 10% i bredd tyckte jag såg bra ut.

  • Ta bort height: 50px; från klassen navbar-brand. Den är bara överflödig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

@Airikr: Jag får ju länkar till bilderna via apiet där vissa bilder inte existerar eller pekar fel .

  • Punkt nummer 3 är åtgärdat, bara att någon glömde att ladda upp det senaste javascriptet .

  • Dock så sker ingen ny datahämtning av league igen. Det ska fixas .

  • Teamname och Teamicon är nu löst.

  • La till 100% i bredd så man slapp att elementet åkte ner.

Dock förstår jag inte vad du menar med den sista ?
Det som finns på navbar-brand är text-size och width just nu.

Tack igen !

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Dock förstår jag inte vad du menar med den sista ?
Det som finns på navbar-brand är text-size och width just nu.

Aha! Såg nu att den klassen tillhör länken för texten "FootballPsychic". Klassen för den länken har height: 50px; i sig.

För min del (gäller både den stabila och ostabila versionen) står det fortfarande "Teamname" och "Teamicon". Detsamma gäller för punkt tre i mitt senaste inlägg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Cachen

@Airikr:
Jaha!
Rensa cachen buddy

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@edgren:
Jaha!
Rensa cachen buddy

Ja, men sedär! Att rensa cachen genom webbläsaren gick inte, men att välja Ctrl+F5 gick. Testa alla metoder innan man säger något, is the shit!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

@Airikr: Har hänt mig flera gånger också, kör bara Ctrl + F5 .
Alla sätt är bra förutom dom dåliga

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]