Permalänk
Medlem

Gedigen, stabil och hållbar.

Hej.

Precis som rubriken så letar jag efter en bättre bärbar dator. Har sneglat åt en HP Omen 17-an180no 17.3 då den har allt jag söker. Dock så kommer jag inte spela på den särskilt mycket så det känns ju såklart Overkill med ett såpass bra grafikkort. Dock så är det inget alternativ att köpa en budget dator för 5-6 tusen. Vill ha följande

# Minst 15"
# SSD och en >1tb disk
# bra processor samt minne, senaste generationen.
# Gärna numeriskt tangentbord.

Har ni något bra tips, budgeten är satt till max 13000:-, och då undanber jag tips om burkar för 5-7 :- som "duger"

Tack på förhand.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Avstängd

Jag hade kollat på en Thinkpad, dock räcker din budget inte jättelångt för den typen av kvalitetsdatorer. Jag kollade snabbt på Dustin och denna T570 kan nog passa. Den har ingen hårddisk utan bara SSD men det finns plats för en både i chassit och inom din budget. Det är dock förra årets modell och därmed har den förra årets processor, ska du ha motsvarande av årets modell så får du gå upp en del i pris.

Permalänk
Medlem

@k_k: Är det denna du tittat på?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Känns oerhört välutrustad för priset. Att du inte använder grafikkortet fullt ut gör väl inget? Den äter ju inte direkt bröd och skulle andan falla på att spela i framtiden så finns det fina möjligheter.

Elgiganten har för övrigt öppet köp, så beställ hem den och prova. Gillar du den inte så lämnar du tillbaka den.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC