Tips ? Studiolurar till Gaming

Permalänk

Tips ? Studiolurar till Gaming

Någon som har bra tips på "gaming-lurar"
Mikrofon behövs inte då jag kör det externt. Så troligtvis är jag ute efter studio-lurar?

Har provat flera trådlösa men ljudet blir så himla burkigt och i CS som är mitt "to go spel" så är det ofta svårt att tyda vart man hör stegen/skotten.

Har alltid kört med Steelseries Siberia v2/200 där är ljudet så jäkla tydligt och bra. De sitter skönt också. Tyvärr så är det samma visa varje gång. En av lurarna börjar alltid glappa. Så på 7år har jag gått igenom 3-4st. Nu vill jag satsa på något lite "bättre" Gärna med utbytbar sladd.

Har scannat nätet och fått två riktigt bra förslag som har bra ljud.
Audio Technica ATH-M50x & AKG K550 MKIII. Dock så hittar man alltid recensioner som säger att de sitter hårt/ligger på huvudet osv. Jag spelar ofta 4-9tim åt gången så det känns viktigt att ha något som sitter bra en längre stund.

Viktigt
- Tydligt ljud i spel, så man lät kan analysera ljudet (riktning/stepps osv..)
- Gärna utbytbar sladd, så man kan byta om glapp uppstår
- Sitter bra även 8timmar in i spelet

PLUS
- max 1500kr (kan gå över, men helst inte )
- Slutna så inte sambon blir galen på mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorren82:

Någon som har bra tips på "gaming-lurar"
Mikrofon behövs inte då jag kör det externt. Så troligtvis är jag ute efter studio-lurar?

Har provat flera trådlösa men ljudet blir så himla burkigt och i CS som är mitt "to go spel" så är det ofta svårt att tyda vart man hör stegen/skotten.

Har alltid kört med Steelseries Siberia v2/200 där är ljudet så jäkla tydligt och bra. De sitter skönt också. Tyvärr så är det samma visa varje gång. En av lurarna börjar alltid glappa. Så på 7år har jag gått igenom 3-4st. Nu vill jag satsa på något lite "bättre" Gärna med utbytbar sladd.

Har scannat nätet och fått två riktigt bra förslag som har bra ljud.
Audio Technica ATH-M50x & AKG K550 MKIII. Dock så hittar man alltid recensioner som säger att de sitter hårt/ligger på huvudet osv. Jag spelar ofta 4-9tim åt gången så det känns viktigt att ha något som sitter bra en längre stund.

Viktigt
- Tydligt ljud i spel, så man lät kan analysera ljudet (riktning/stepps osv..)
- Gärna utbytbar sladd, så man kan byta om glapp uppstår
- Sitter bra även 8timmar in i spelet

PLUS
- max 1500kr (kan gå över, men helst inte )
- Slutna så inte sambon blir galen på mig...

Kika på Beyerdynamic DT 770. Jag kör med DT 990 och älskar dem verkligen. Har aldrig använt så sköna hörlurar som dessa. Efter ett par månader hade kuddarna mjuknat och nu kan jag ha på mig dem dag ut och dag in. Ljudet i dem ligger hyfsat nära referens då de är tänkta som studiolurar. Detta kan ibland upplevas lite tråkigt då de inte kickar dig ur stolen i de låga frekvenserna men också tacksamt i längden. Kan alltså helt klart rekomendera DT990 eller DT770 som är den slutna varianten.

https://www.djservice.se/artikel/beyerdynamic-dt-770-pro-32-ohm

Permalänk

Sennheiser, välj och vraka.
Sitter f.n. med GSP 350, sluter ljudet otroligt bra, har inte hört sambon på två timmar nu. Sen vill du ha studiolurar, Har tidigare suttit med HD-serien förut med extern mikrofon.
Sennheiser har alltid levererat bäst när det kommer till CS tycker jag, otroligt nöjd.

EDIT: Testat BD som länkats i inlägget ovan. Också otroligt trevliga kåpor!

EDIT: Testat BD som länkats i inlägget ovan. Också otroligt trevliga kåpor!
Permalänk
Medlem

Jag har ställt samma fråga här inne och research:at på nätet en hel del själv. DT 770 kommer frekvent som förslag om kravet är slutna. Precis som du föredrar jag utbytbar kabel. Då bör du kika in Beyerdynamic custom studio.
Grunden är DT 770, dock med löstagbar kabel. Du bör testa dom innan ett ev köp då diskanten är väldig vass. Jag måste använda eq, annars pallar jag inte med dom.

En review från tuben: https://www.youtube.com/watch?v=iLFJkZslyBQ

Permalänk
Medlem

Jag har ATH-M50, grymt ljud men som du läst så är de inte trevliga att ha så länge på huvudet.
Köpte ett par Qpad QH-90 istället att ha till spel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Precis som du föredrar jag utbytbar kabel. Då bör du kika in Beyerdynamic custom studio.

Tack för tipset. Efter mycket jämförande och många tips på denna modell så slog jag till.
Riktigt nöjd. Detta va nog precis vad jag var ute efter. Överväger om jag ska införskaffa en hörlursförstärkare för att kunna maxa ljudet när man är i "partymode", datorn klarar dock pressa upp de ganska högt som det är. Nåja. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorren82:

Tack för tipset. Efter mycket jämförande och många tips på denna modell så slog jag till.
Riktigt nöjd. Detta va nog precis vad jag var ute efter. Överväger om jag ska införskaffa en hörlursförstärkare för att kunna maxa ljudet när man är i "partymode", datorn klarar dock pressa upp de ganska högt som det är. Nåja. Tack för tipset!

Vad trevligt. Hur hanterar dina öron diskanten? Diskanten är ju en vattendelare när det kommer till Beyerdynamic generellt.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Vad trevligt. Hur hanterar dina öron diskanten? Diskanten är ju en vattendelare när det kommer till Beyerdynamic generellt.

Hejsan.

Ursäkta sent svar. Ville uttala mig vid längre användande än ett par timmar.
Jag är mycket nöjd med dessa. Visst kanske inte kan maxxa till "jag är så full och vill lyssna skiten ur min skalle" men nästan

Diskanten funkar fint. Gillar tydligheten och funkar super i spel. Hör tydligt vart fienden är. Inte ens min tinnitus har bekymmer med den. Finns två små saker som jag har att anmärka på.

1. Sladden. Den snurrade sladden blir lite "tung" och dras ner från bordet hela tiden. Vill inte ha den hängandes på mig. Det är ju dock knappt ett problem. Kan ju alltid byta till en vanlig rak kabel.

2. Mina öron är inte van vid denna typ av kåpor. Så ibland när jag justerar eller tar av/på så kan det göra lite ont i ytterkanten av mitt öra. Det tror jag dock är en vanesak.

Skulle absolut rekommendera dessa för både musik och spel (om du har annan mikrofon, går att köpa till en adapter för heatsetmikrofon men har då inte så jätte bra mikrofonljud)